محاسبه ارزش مادام العمر مشتری برای بازاریابی ایمیل

"چه چیزی می توانم برای دریافت یک مشترک جدید انجام دهم و چه چیزی برای من خواهد آورد؟" یک سوال که من اغلب می شنوم هنگامی که بازاریابان طرح های ایمیل مارکتینگ خود را ایجاد می کنند.

جواب این است که می دانیم که یک مشترک ایمیل چه قدر ارزش دارد (برای شما). محاسبه ارزش عمر مشتری از مشترکین شما همراه با ROI از کمپین های ایمیل شما کمک می کند تا تصمیم گیری دقیق تری برای بهبود استراتژی بازاریابی خود داشته باشید.
پس چگونه می توان ROI را محاسبه کرد و ارزش کلی مشتری برای یک مشترک ایمیل؟

محاسبه ROI

بخش سخت افزاری در محاسبه بازگشت سرمایه گذاری بازاریابی شما (ROI) یا (ROMI) این است که اطلاعات را کشف کنید. یک محسابگر ROI  بازاریابی ایمیل می تواند به شما نشان دهد چقدر سرمایه گذاری های خاصی انجام داده اید و ببینید کدام موثر بوده است این به شما اجازه می دهد تا تاکتیک ها و کانال ها را برای مقایسه بیشتر انتخاب کنید (یا ببینید که کدامیک از آنها نیاز به بهبود دارد).
محاسبه ROI ایمیل همچنین اجازه می دهد تا با اعداد بازی کنید تا تاثیر تغییرات را ببینید.

تعریف هزینه عمر مشتری مشترکان ایمیل

مقدار طول عمر ایمیل مشترک یک نوع معیار به عنوان یک مقدار طول عمر مشتری (CLV) است اما به جای در نظر گرفتن طول عمر ارتباط با مشتری، ما طول عمر اشتراک ایمیل و تأثیری که برنامه ایمیل در آن زمان داشته ایم را می گیریم.
بنابراین ما به مجموع سودی که یک مشتری به ارمغان می آورد نگاه نمی کنیم بلکه سود کلی اضافی که یک اشتراک ایمیل نشان می دهد را در نظر می گیریم.

محاسبه حجم طول عمر ایمیل مشترک

محاسبه حجم طول عمر ایمیل کمی پیچیده تر از ROI است. اگر آمار سود حاصل از هر مشترک را داشته باشید دقیق تر خواهد بود زیرا این امکان را برای تحلیل و بینش بیشتر فراهم می آورد. اما اغلب این داده ها (به راحتی) قابل دسترسی نیستند.
اجازه بدهید به شما یک راه برای برآورد حجم عمر مشترک ایمیل شما را نشان دهم. با این کار ما معنای ارزش افزوده (درآمد) یک مشترک در طول عمر اشتراک ایمیل آن را محاسبه می کنیم.
یک راه برای محاسبه ارزش طول عمر مشترکین ایمیل شما
برای به دست آوردن ارزش عمر یک مشترک ایمیل، ما به این سه مواد نیاز داریم:
1. سود حاصل از بازاریابی ایمیل
2. تعداد مشترکین فعال
3. طول عمر مشترکین شما

سود حاصل از بازاریابی ایمیل

1. سود حاصل از تلاش های بازاریابی خود را طی یک دوره 12 ماهه نگاه کنید. شما می خواهید به طور عمده تمام درآمد مربوط به غیر بازاریابی را حذف کنید زیرا اگر قرار بود بازاریابی نکنید آن ها وجود داشته اند CRM هوشمند یا سیستم های مالی باید بتواند این عدد را برای شما تولید کند.
2. به تحلیلی خود بپیوندید و تعیین کنید که بخشی از این سود از ایمیل مارکتینگ چیست؟ اشکال مختلف تخصیصی که می توانید انتخاب کنید وجود دارد. مانند آخرین تماس (آخرین کلیک) و یا تغییرات کمک کننده.
با ترکیب سود و نقش ایمیل مارکتینگ در تولید، ما در حال حاضر مجموع سود حاصل از طریق ایمیل در سال گذشته است اشتباه رایج این است که به درآمد به جای منافع نگاهی می کنیم اما شما می خواهید بدانید مشترکان ایمیل چه مقدار ارزش افزوده اضافه می کنند حالا چه کسی به این سود کمک کرد؟

مشترکین ایمیل فعال

مشترکین تنها فعال می توانند از طریق ایمیل درآمد کسب کنند ناقص ها هنوز می توانند مشتری باشند و سود ایجاد کنند اما نه فقط از طریق ایمیل . در پایگاه داده شما احتمالا بسیار غیر فعال است اگر ما می خواهیم بدانیم مشترک چه مدت فعال است ما همچنین باید بدانیم که مشترکین غیر فعال کدام هستند.
1. همه آدرس های ایمیل که گزاف گویی یا لغو اشتراک هستند غیر فعال هستند اما همچنین مشترکانی که توقف باز کردن و کلیک بر روی ایمیل شما را برای یک دوره طولانی مدت متوقف کرده اند غیر فعال هستند شما می توانید یک دوره یا تعدادی از ایمیل های دریافت شده را انتخاب کنید تا نقطه ای را که شما آنها را غیرفعال می کنید تعیین کنید.
2. تاریخ عضویت و تاریخی که برای این آدرسها غیرفعال شده نگاه کنید برای همه مشترکین فعال دیگر تا زمانیکه آنها در پایگاه داده شما هستند جستجو کنید در حال حاضر این دو عدد با هم به شما به طور متوسط "طول عمر" یک آدرس ایمیل را می دهد.

ارزش طول عمر یک مشترک ایمیل

1. در حال حاضر مجموع سود ایمیل مارکتینگ را با میانگین تعداد مشترکین فعال در پایگاه خود در طول سال گذشته تقسیم کنید این به شما نشان می دهد که یک مشترک فعال در یک سال کمک خواهد کرد.
  .2سودی را که از یک مشترک متوسط فعال در یک سال کسب می کنید بطور متوسط طول عمر یک آدرس ایمیل در پایگاه داده خود ضرب کنید آنجا شماره برای ارزش طول عمر بازاریابی ایمیل شما وجود دارد.

محاسبه ارزش عمر مشتری و بازاریابی ایمیل

محاسبه ارزش زندگی مشترک ایمیل می تواند حتی پیچیده تر و تصحیح شود اما با ترکیبی از ارزش مادام العمر و ROI شما دارای اعداد قوی هستید که می تواند به شما کمک کند تا در برنامه ایمیل مارکتینگ خود تمرکز کنید و گام بزرگ برای بسیاری از بازاریابان ایمیل است.
مقالات مرتبط: