چرا بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار مهم است

جهان به سرعت رو به تبدیل شدن به دیجیتال است. مردم در حال مصرف محتوای دیجیتال به صورت روزانه هستند. شرکت ها شروع در به رسمیت شناختن و اهمیت دادن به دیجیتال و ضروری دانستن آن کرده اند بخش بازاریابی به سرعت با شرایط جدید انطباق یافته و فعالان حرفه ای زیادی در زمینه بازاریابی دیجیتال استخدام شده اند


بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است، نه تنها به خاطر رشد سریع خود بلکه به دلیل آن که اساسا آینده بازاریابی است. به زودی تمام اشکال بازاریابی سنتی دیگر با آمدن بازاریابی دیجیتال ناپدید می شوند و آنها به کلی جایگزین خواهند شد.
در حالی که برخی از نسل ها بدون شک به خاطر از دست دادن روزنامه، مقاله، کتاب و روش های ارتباطی قدیمی و از مد افتاده ضجه و زاری خواهند کرد نسل های جدید که با اینترنت و تلفن همراه هستند در حال حاضر از دنیای جدید دیجیتال استقبال می کنند.
روش های بازاریابی دیجیتال سریع تر، عملی تر و همه کاره تر از روش های قدیمی سنتی است.

برخی از شایع ترین انواع بازاریابی دیجیتال عبارتند از:

وب سایت ( محتوای جستجوگرها ).
وبلاگ ها.
تبلیغات بنر اینترنتی.
محتوای آنلاین ویدیویی.
بازاریابی شبکه های اجتماعی ( فیس بوک، توییتر و غیره ).
پرداخت به ازای هر کلیک تبلیغات.
بازاریابی ایمیل ( ایمیل مارکتینک )
بازاریابی تلفن همراه ( اس ام اس، ام ام اس و غیره ).
حالا اجازه دهید برخی از دلایل اصلی استفاده از بازاریابی دیجیتال را برجسته کنیم
مقرون به صرفه تر از بازاریابی سنتی است. با پست الکترونیکی و یا رسانه های اجتماعی می توانید یک پیام را با پول کمتر از یک تبلیغ تلویزیون و یا یک روزنامه به مشتریان منتقل کنید. علاوه بر این کمپین رسانه های اجتماعی می توانند به بخش گسترده تری از مخاطبان در هر بخشی از جهان برسند.
پیگیری نتایج آسان تر است. با طیف گسترده ای از تجزیه و تحلیل و داده ما قادر به تجزیه و تحلیل فعالیت های بازاریابی خود هستید و پیدا کردن اینکه چگونه کمپین ها انجام شده و چگونه می توان آنها را بهبود داد. البته شما می توانید این اطلاعات را برای فعالیت های بازاریابی سنتی نیز انجام دهید اما یک کمپین دیجیتال به شما اجازه می دهد که شما در زمان واقعی موفقیت پیدا کنید و شما می توانید به طور موثر از برنامه ریزی استفاده و تقریباً بلافاصله تغییرات ایجاد کنید.
تعداد مصرف کنندگان نیز مهم است. در بازاریابی سنتی تعداد زیادی از مصرف کنندگان از دست می روند. در عصر دیجیتال اکثر مردم روزنامه ها را بر روی آی پد و یا به صورت آنلاین می خوانند
روشن است که باید در عصر دیجیتال وارد شوید و از راه های جدید بازاریابی دیجیتال استفاده نمایید.