بازاریابی دیجیتال چیست؟

مارکتینگ دیجیتال (Digital marketing) بازاریابی دیجیتال در یک اصطلاح چتری برای بازاریابی هدفمند است قابل اندازه گیری و تعاملی از محصولات یا خدمات با استفاده از فن آوری های دیجیتال برای رسیدن به هدف اصلی، مشتریان است که سبب ترویج علامت های تجاری، ساخت اولویت و افزایش فروش از طریق تکنیک های مختلف بازاریابی دیجیتال انجام می شود.

این است که با انتخاب گسترده ای از تاکتیک های خدمات که به طور عمده توسط استفاده از اینترنت به عنوان هسته یک رسانه تبلیغاتی علاوه بر تلفن همراه و رادیو و تلویزیون سنتی برای بازاریابی محصول و نام تجاری، گنجانده شده است.
فعالیت های بازاریابی دیجیتال شامل بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، بازاریابی موتور جستجو (SEM)، بازاریابی محتوا، بازاریابی تاثیر گذار، اتوماسیون محتوا، بازاریابی مبارزات انتخاباتی، بازاریابی تجارت الکترونیک ، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بهینه سازی رسانه های اجتماعی، بازاریابی مستقیم ایمیل، نمایش تبلیغات، کتاب الکترونیکی، دیسک های نوری، بازی ها و هر شکل دیگری از رسانه های دیجیتال می باشد. آن همچنین گسترش کانال های غیر اینترنت مانند مانند تلفن های همراه (SMS و MMS)، است مفهوم اساسی در بازاریابی دیجیتال رویکرد بازاریابی داخلی و یا به طور کلی بر اساس رویکرد مشتری مداری است.
بر اساس گزارش موسسه بازاریابی دیجیتال، بازاریابی دیجیتال استفاده از کانال های دیجیتال برای ترویج بازاریابی محصولات و خدمات به مصرف کنندگان و کسب و کار است.

مسیر های بازاریابی دیجیتال

چندین کانال بازاریابی آنلاین در دسترس وجود دارد که عبارتند از:
بازاریابی وابسته
نمایش تبلیغات
بازاریابی پست الکترونیک
بازاریابی جستجو
رسانه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی