چگونه یک طرح بازاریابی ایجاد کنیم

طرح بازاریابی شما این نقشه است که شما را به اهداف خود نزدیکتر می کند. مراحل زیر به شما در توسعه طرح شما کمک می کند.

در یک جهان که کارآفرینان رشد می کنند یک طرح بازاریابی موثر یک ابزار ضروری برای کسب و کار است. گرفتن زمان انجام تحقیقات دقیق در مورد آنچه کسب و کار شما را منحصر به فرد می کند و چگونه پیام رساندن به مخاطبان مورد نظر از طریق کانال های مختلف چیزی است که کسب و کار شما را موفق می کند. طرح بازاریابی شما این نقشه است که شما را به اهداف خود نزدیکتر می کند. مراحل زیر به شما در توسعه طرح کمک می کند.

1. درک قدرت و ضعف شما

استراتژی شما یک فرصت برای شماست تا بدانید که نقاط قوت و ضعف کسب و کار شما روی بازاریابی تاثیر خواهد گذاشت. استراتژی مارکتینگ خود را با تجزیه و تحلیل دقیق و صداقت، با توجه به نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و رقابت خود شروع کنید.

2. تحقیق انجام دهید

بازار و خصوصیات هر بخش را شرح دهید و کلید اصلی بازار را بررسی کنید. همچنین می توانید از این فرصت برای تحقیق درباره ارزش مشتریان خود از جمله ویژگی های محصول، کیفیت، خدمات و تصویر استفاده کنید. تحقیق کنید که رقبای شما چه ارائه می دهند چه کار می کنند و چه کار نمی کنند تا به آنها مزیت بدهد؟

3. توجیه بازار خود را شناسایی کنید

پس از تحقیق دقیقا همان چیزی را که مشتریان ایده آل می دانند و مورد توجه قرار می دهند وارد کنید می توانید پتانسیل سودآوری و فروش مشتریان مختلف و بخش های بازار را ارزیابی کنید. تصمیم بگیرید که کدام مشتریان بالقوه شما را هدف قرار می دهند و تصمیم بگیرید کدام محصولات را برای اولین بار ارائه دهید.

4. قیمت گذاری، بودجه و اهداف

تصمیم بگیرید که چگونه هر محصول یا خدمات را در نظر بگیرید تحقیقات و آمارهای جمعیتی خود را در حساب خود قرار دهید. سپس اهداف خاصی را تعیین کنید. برای مثال، برنده شدن مشتریان جدید، حفظ مشتریان موجود، فروش محصولات جدید یا افزایش اندازه سفارش. جزئیات بیشتری که در طرح بازاریابی خود قرار داده اید، ساده تر خواهد کرد که شما یک جدول زمانی که می توانید در طول چند ماه اول شروع کسب و کار خود به دنبال پیشرفت ایجاد کنید. در این مرحله، شما باید بتوانید پیش بینی فروش و بودجه واقعی برای کسب و کار خود را آماده کنید.

5. برنامه ریزی خود را ارتقاء دهید

ایجاد یک طرح دقیق از چگونگی ارتقاء محصولات یا خدمات خود و نحوه برقراری ارتباط با مشتریان را ایجاد کنید. آیا شما برای بازاریابی آنلاین، بازاریابی محلی یا ترکیبی از این دو را انتخاب می کنید شما باید کانال های خود را و همچنین چرخه های خرید مشتریان خود را برای برنامه ریزی فعالیت های بازاریابی شناسایی کنید.
مهم است که طرح بازاریابی خود را بر اساس تحقیقات جامع بازار، با توجه به نیازهای مشتریان هدف خود، نه به خود اختصاص دهید. تجربه شما به شما یادآوری ارزشمندی را می دهد که می توانید برای بهبود خدمات و محصولات خود به طور مداوم و میزان اثربخشی طرح خود، اهرم را تأمین کنید. برای اینکه یک استراتژی بازاریابی موفق شود باید چندین چارچوب، واقع بینانه و پیوسته در طول زمان اجرا شود.

مقالات مرتبط: بازاریابی دیجیتال چیست؟  بازاریابی اینترنتی ایمیل چیست؟ چگونه از آن در کسب و کار خود استفاده کنیم؟ | ارسال ایمیل هدفمند |  17 نکته ی حرفه ای در ایمیل مارکتینگ | 51 از بهترین ابزارها برای ایجاد محتوا بصری رایگان برای آسان ساختن ایمیل مارکتینگ | چرا بازاریابان هرگز نباید لیست ایمیل خریداری کنند | ارسال ایمیل انبوه