چگونه می توانید از داده های مشتری در ایمیل مارکتینگ استفاده کنید

مشتریان شما دانش زیادی از طریق خواسته ها و نیازهای خود را از طریق داده های خود ارائه می دهند. اطلاعات مشتری می تواند به برندها کمک کند تا استراتژی هایی را انتخاب کنند که شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشند و نرخ تبدیل و رشد خود را بهبود بخشند. علاوه بر این، مارک ها می توانند از داده های مشتری استفاده کنند تا محتواهایی متناسب با نیاز مخاطبان خود ایجاد کنند.

اما می توان از داده های مشتری برای خلق مطالب ارزشمندی که به اندازه کافی جلا داده شده اند برای کمک به جامعه خسته کننده باشد من لیستی از کارآمدترین راه های استفاده از داده های مشتری و ایجاد محتوای قانع کننده را برای شما جمع آوری کرده ام.
قبل از شروع کار، اجازه دهید روشهای رایج برای جمع آوری داده های مشتری را پوشش دهیم. البته، شما می خواهید یک بستر تحلیلی قوی داشته باشید اما راههای دیگر برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان چیست؟

چگونه می توانید داده های مشتری را جمع آوری کنید؟

بررسی ها و تحقیقات

نظرسنجی ها راهی عالی برای یادگیری بیشتر مخاطبان شما هستند. این که آیا این امر از طریق نظرسنجی ارسال شده به مشاغل و مشتریان احتمالی شما یا از طریق فرم در وب سایت شما انجام می شود نظرسنجی های شما باید کوتاه باشد تا مشتریان شما را درگیر خود کند. این اطلاعات همچنین می تواند به عنوان پژوهشی باشد که می توانید برای ایجاد محتوای جذاب استفاده کنید.

مسابقه و ارائه

اجرای مسابقه و هدایای مختلف گزینه ای عالی برای جذب مخاطب شما است. حتماً جایزه ای را انتخاب کنید که ارزش مشتری شما را داشته باشد و چشم انداز داده های خود را در اختیار شما قرار دهد. همانطور که شما در حال برگزاری مسابقه هستید می توانید معیارهای مشارکت را تعیین کنید و داده های مشتری را جمع آوری کنید.

محتوای رایگان ارائه دهید

با استفاده از داده های حاصل از نظرسنجی ها و تحقیقات خود می توانید محتوا ایجاد کنید که مشکلات مشتریان و چشم انداز شما را حل کند. اگر این محتوا را وارد کنید می توانید از اطلاعات با ارزشی مانند آدرس و نام ایمیل آنها بخواهید.
اکنون داده های مشتری را جمع آوری کرده اید. زمان آن فرا رسیده است که شما از آن بانک اطلاعاتی به طور مؤثر برای ایجاد محتوا و بازاریابی استفاده کنید.
چگونه می توانید از داده های مشتری برای محتوای مؤثر استفاده کنید؟

محتوای جذاب ایجاد کنید

با اطلاعات به دست آمده از داده های مشتری خود می توانید محتوایی را ایجاد کنید که از میزان موفقیت بالاتری برخوردار باشد. آیا موضوع خاصی با مخاطبان شما طنین انداز است؟ آیا نکته خاصی وجود دارد که مخاطبان شما کنار بیایند؟ تمام این اطلاعات برای ایجاد فرصت برای مشتریان بسیار با ارزش است. هنگام تجزیه و تحلیل مطالبی که کار می کند شما همچنین درباره محتواهایی که کمترین تعداد افراد را به خود اختصاص می دهد می آموزید و به شما اطلاعاتی راجع به محتواهایی که باید متوقف شوند ایجاد می کنید.

مشخص کنید که چه محتوایی با کدام مخاطب طنین انداز است

روش های مختلفی برای انتشار اطلاعات از طریق محتوا مانند متن، اینفوگرافیک، فیلم، وبینار و غیره وجود دارد وقتی مجموعه گسترده ای از داده های مشتری را در اختیار دارید شناسایی فرم مناسب محتوا برای مشتریان ایده آل شما آسان تر می شود. براساس آن اطلاعات، شما می توانید در آینده استراتژی های بازاریابی محتوا بهتری را تهیه کنید.

زمان مطلوب برای انتشار مطالب خود را تعیین کنید

اگر می خواهید به مخاطب مناسب در زمان مناسب برسید و محتوای شما بیشترین مشغله را بدست آورد راهی بهتر از تجزیه و تحلیل داده های مشتری شما وجود ندارد.
در سکوی تحلیلی خود، می توانید زمانی که مشتریان بیشترین ارتباط را با وب سایت شما دارند پیدا کنید. همچنین می توانید از ابزارهای تحلیلی سیستم عامل های مختلف رسانه های اجتماعی برای سنجش زمان فعال بودن اکثر مخاطبان هدف خود استفاده کنید. با مطالعه داده های تحلیلی خود می توانید بهترین زمان برای انتشار مطالب در وب سایت و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی خود را تعیین کنید.

محتوا را بر اساس موقعیت مشتری خود ایجاد کنید

با استفاده از روشهای فوق الذکر برای جمع آوری داده های مشتری می توانید موقعیت آنها را به صورت یک لحظه مشخص کنید. می توانید آن داده های خاص را در بستر تحلیلی خود و حتی بینش های فیس بوک (یا سایر ابزار رسمی رسانه های اجتماعی) پیدا کنید.
اگر می خواهید در آن مکان از مخاطبان پذیرایی کنید می توانید محتوایی بسازید که به طور خاص آنها را هدف قرار دهد. همچنین، می توانید آن را در مجامع محبوب رسانه های اجتماعی در آن مکان به اشتراک بگذارید.

افکار نهایی

هنگامی که دانش گسترده ای در مورد مخاطبان خود دارید پس کالایی بسیار قدرتمند در اختیار دارید. شما می توانید از این دانش برای به روزرسانی استراتژی های خود و ارزیابی مداوم خواسته ها و نیازهای مخاطبان خود استفاده کنید. این کل فرایند وقت گیر است اما نتایج ارزش وقت گذاری شما را دارند.
اگر به روشهای بیشتری برای جمع آوری و استفاده از داده های مشتری برای بازاریابی محتوا فکر می کنید در بخش نظرات زیر به من اطلاع دهید.

مطالب مرتبط:

  1. اتوماسیون ایمیل مارکتینگ چیست؟
  2. چگونه ایمیل مارکتینگ خود را توسعه دهیم؟
  3. 8 تا از بهترین وبلاگ های ایمیل مارکتینگ برای پیگیری در سال 2019
  4. راههایی برای تقویت بازاریابی ایمیل و افزایش نرخ کلیک