8 افسانه درباره اتوماسیون ایمیل مارکتینگ

سرانجام هر کسب و کار متوجه می شود که بخش عمده ای از بازاریابی خود را می تواند به صورت خودکار انجام دهد. اتوماسیون بازاریابی برای مشاغل بزرگ، که ممکن است صدها هزار مشتری داشته باشد روزانه باعث ایجاد تعامل نیست. برای مشاغل کوچک، اینکه آیا سرمایه گذاری در نرم افزار اتوماسیون بازاریابی یک سوال قانونی است به خصوص اگر قبلاً از آن استفاده نکرده اید.


در اکثر موارد، خودکار کردن فعالیتهای بازاریابی شما معمولاً مثبت است. هنوز هم مهم است که درک کنید چه چیزی صحیح است و چه چیزی درمورد این فرآیند نیست بنابراین می دانید چه انتظاری را باید داشته باشید.
در اینجا هشت اسطوره در مورد اتوماسیون ایمیل مارکتینگ و حقیقت موجود در پشت آنها وجود دارد:

1. بازاریابی خودکار فقط ارسال پیام به صورت خودکار است

نرم افزار بازاریابی خودکار پیامها را از طریق ایمیل، وب، رسانه های اجتماعی و متن به مشتریان بالقوه (و فعلی) ارسال می کند.
اما این مفهوم بسیار بیشتر از ارسال پیام به صورت خودکار است بنابراین فراموش نکنید. این در مورد حداکثر بهره وری است بنابراین نیازی نیست که هر روز پیام های مشابه را برای مشتریان خاص بنویسید و ارسال کنید. همچنین در مورد هدف قرار دادن و مشخص کردن نیاز بازدید کنندگان سایت یا فروشگاه شما به آنها و ارائه آن به آنها است.
سرانجام، این امکان را به شما می دهد تا داده های مربوط به اقدامات خود را مطالعه کرده و تصمیم بگیرید که آیا برای جذب هر چه بهتر علاقه و در نهایت دلار مشتریان بالقوه، باید جریان کاری خود را تغییر دهید.

2. بازاریابی خودکار آسانتر از فرآیندهای دستی است

از بسیاری جهات بازاریابی خودکار بهتر است اما آیا زندگی شما را آسان تر می کند؟ نه همیشه.
شما به راحتی نمی توانید کمپین های بازاریابی خودکار خود را تنظیم و فراموش کنید با فرض اینکه آنها مردم را از بالا به پایین راهنمایی می کنند. شما باید برای دستیابی به نتایج بهتر، با استفاده از داده هایی که جمع آوری می کنید برای هدف قرار دادن گروه های خاص مشتریان، نظارت کنید.
بازاریابی خودکار نیاز به انجام اقدامات را برطرف می کند. در عوض، منابع شما به سمت ایجاد گردش کار خلاقانه تر و شخصی تر هدایت می شوند و کپی می شوند.

3. بازاریابی خودکار فقط برای ایمیل است

همانطور که در بالا ذکر شد بازاریابی خودکار در تعدادی کانال، نه فقط از طریق ایمیل استفاده می شود.
در حالی که ایمیل مکانی عالی برای شروع است در واقع می توانید از آن استفاده کنید تا گزینه های بیشتری را برای فعالیتهای بازاریابی و فرصت های کسب باز کنید. به عنوان مثال شماره تلفنهای خود را جمع آوری کنید و به روشهای خلاقانه برای بازاریابی از طریق آنها با استفاده از بستر بازاریابی خود بیابید.
جاه طلبی های خود را فقط به ایمیل مارکتینگ محدود نکنید - مکالمه با مشتریان خود را در همه جا که با نام تجاری شما، به خصوص وب سایت شما از طریق فرم های ثبت نام متنی ارتباط برقرار کنی مکالمه کنید.

4- اتوماسیون بازاریابی فقط برای مشاغل بزرگ است

مهم نیست که تجارت شما چقدر کوچک باشد به احتمال زیاد ارزش این سرمایه گذاری را دارد که اجازه دهید فرآیندهای خودکار برخی از موارد دستی شما را به دست بگیرد این امکان را به شما می دهد تا روی فعالیتهای سطح بالاتر تمرکز کنید.
بیشتر و بیشتر ارائه دهندگان نرم افزار وارد بازار می شوند این بدان معناست که حتی کوچکترین مشاغل نیز احتمالاً سطح خدماتی را پیدا می کنند که با بودجه آنها مطابقت داشته باشد. گردش های بازاریابی خود را در مقیاس کوچک بسازید و بگذارید فرآیندهای شما با تجارت شما رشد کند به جای اینکه سعی کنید آنها را با توجه به کار خود پس از شروع رشد، دوباره به آنها تغییر دهید. حتی می توانید با آزمایش های رایگان در بسیاری از سیستم عامل ها شروع کنید تا ببینید کدام یک از پیشنهادات بیشترین حس را برای تجارت شما ایجاد می کنند.

5- بازاریابی خودکار به صورت روباتیک و غیر شخصی خاموش می شود

مواد بازاریابی شما فقط به همان اندازه رباتیک و غیر شخصی از بین می رود زیرا نسخه شما باعث می شود صدای آن به نظر برسد. شما می توانید مواد خود را شخصی سازی کنید تا آنها را با مشتریان خود صحبت کنید.
راه دیگری که می توانید محتوای شخصی سازی شده تری را ترغیب کنید ارسال نسخه ای بسیار هدفمند و خاص برای هرچه بیشتر مشتری است. افراد را در جریان کار کوچک گروه بندی کنید بنابراین اطمینان حاصل می کنید که هر شخص محتوای تأثیرگذاری مربوط به آنچه قبلاً به آنها پاسخ داده اند دریافت می کند. این در اصل نقطه اتوماسیون بازاریابی است - بنابراین، هنگامی که شما به طور صحیح از نرم افزار استفاده می کنید محتوای و پیام رسانی شما باید هر چیزی اما غیر شخصی باشد.

6. بازاریابی خودکار جایگزین سیستم های سنتی نمی شود

شاید احساس کنید که تاکتیک های بازاریابی شما شکسته نشده است بنابراین نیازی نیست آنها را با یک سرمایه گذاری "اصلاح کنید".
اگر می خواهید با بازیگران اصلی صنعت خود رقابت کنید لازم است از نوعی نرم افزار بازاریابی خودکار استفاده کنید: صنعت نرم افزار بازاریابی سالانه 30 درصد رشد می کند و کسانی که در حال حاضر از آن استفاده نمی کنند برنامه ریزی می کنند تا طبق آمارهای جمع آوری شده توسط Emailmonday، طی 12 ماه آینده این کار را انجام دهید.
فناوری بازاریابی به وضوح آینده فضا است اگر نه حال، بنابراین حضور در هیئت مدیره بحث و گفتگو نیست. لازم است تا بتوانید به رقابت بپردازید.

7. بازاریابی خودکار فقط رونق بیشتری برای بازاریابی شما ایجاد می کند

سرمایه گذاری شما در بازاریابی خودکار در واقع جنبه های دیگری از تجارت شما به همراه خواهد داشت.
به عنوان مثال، اتوماسیون بازاریابی می تواند به شما کمک کند در هنگام فروش، کارآمدتر شوید. طبق گفته MarketSherpa، فقط 27٪ از هدایایی که از طریق بازاریابی به فروش ارسال می شود واجد شرایط هستند. اتوماسیون بازاریابی می تواند به شما کمک کند نه تنها راه پیدا کنید بلکه آنها را واجد شرایط کنید به آنها نمره دهید آنها را پرورش دهید و به مدیریت آنها در طول عمر خود در قیف خود ادامه دهید. به این ترتیب، هنگامی که فروش از آنها اطمینان پیدا می کند وقت خود را برای صحبت کردن با فردی که هیچ آینده ای برای تجارت شما ندارند هدر ندهید.

8- پس از بسته شدن فروش، فرایند بازاریابی خودکار به پایان رسیده است

هدف از بازاریابی تولید، تبدیل مخاطبان جدید به مشتری است. اما بازاریابی خودکار چیزی بیش از بسته شدن فروش اول است. شما فرصت هایی را برای افزایش فروش، فروش متقابل و مشارکت در آینده ایجاد خواهید کرد که منجر به تکرار مشاغل می شود.
شما باید در ایجاد جریان های کاری پس از فروش احساس قدرت کنید و افراد را ترغیب کنید تا به شغل شما متصل باشند و به دنبال فروش، تخفیف، محصولات و سایر موارد باشید.
اتوماسیون بازاریابی در حال ایجاد دوره جدیدی از بازاریابی است که در آن هدف کمتر در مورد اجرای اصول و اهداف بیشتر در مورد تفکر خلاقانه است. این امر بازاریابی را آسان تر نمی کند اما هیجان انگیز تر می شود. وقت آن است که اسطوره ها را کنار بگذارید و چالش ها را در آغوش بگیرید.