4 نکته مفید برای بهبود روند توسعه ایمیل مارکتینک

با وجود 23.8٪ بازاریابان که حداقل یک هفته برای تولید یک ایمیل تبلیغاتی صرف می کنند کاملاً مشخص است که چگونه تدوین یک استراتژی ایمیل مارکتینک یک کار مهم و اساسی است. بنابراین، لازم است یک فرآیند توسعه نامه الکترونیکی که نه تنها به خوبی برنامه ریزی شده و کارآمد است بلکه هموار اجرا می شود و اهداف بلند مدت تجارت شما را تحقق می بخشد ضروری سازد.


در اینجا چگونه می توانید روند کلی توسعه ایمیل خود را بهبود بخشیده و استراتژی ایمیل مارکتینک خود را لمس کنید.

1. همیشه از پیش برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی کلید موفقیت در هرگونه فعالیت ایمیل است. به یاد داشته باشید خوب است که یک قدم به جلو بمانید. بنابراین، اگر می خواهید روند توسعه ایمیل خود را ساده تر کنید با یک برنامه تفصیلی روبرو شوید که در آن می توانید در تیم خود فکر کنید و به اشتراک بگذارید و در مورد افکار خود صحبت کنید و در نهایت با ایده های جدیدی آشنا شوید که می تواند تبلیغات ایمیل شما را تقویت کند. پس از ایجاد یک برنامه مشخص، می خواهید یک تقویم ایجاد کنید تا نحوه اجرای آن نقشه را نشان دهد. از تعداد ایمیلهایی که باید با ثبات جریان ایمیل ارسال شوند یک تقویم به شما کمک می کند تا در بالای وظایف مورد نظر خود باشید.

2. با یک خلاصه پروژه شروع کنید

خلاصه پروژه به شما کمک می کند تا سابقه کارهایی را که باید در استراتژی ایمیل مارکتینک خود انجام دهید حفظ کنید. از کاری که روی استراتژی و دارایی های ایمیل خود انجام می دهید تا اهداف و نتایج آن را انجام دهید خلاصه پروژه تمام مواردی است که برای پیگیری همه موارد ایمیل مارکتینک خود نیاز دارید. می توانید قالب های مختصر پروژه را بصورت آنلاین انتخاب کنید یا خود ایجاد کنید. با این حال، اگر شما در حال طراحی با الگوی خود هستید حتما معیارهای خاصی را که در زیر ذکر شده است وارد کنید:
تاریخ و مهلت ارسال ایمیل
اهداف حاصل می شود و موفقیت آن اندازه گیری می شود
مخاطب هدف شما
دارایی هایی مانند فرم ایمیل، صفحه فرود، قالب و نام تقسیم بندی و غیره.
گروه هایی در تیم شما که مشغول ایجاد کمپین ایمیل هستند
قسمت های پاکت نامه با نام های فرم به همراه آدرس های ایمیل، متن پیش نمایش و خط موضوع
یک کپی از پیوندهای ایمیل شما درج شده و برای اقدام به تماس است

3. به دنبال یک فرآیند رسمی دریافت باشید

یک فرآیند دریافت رسمی یک روش عالی برای هماهنگ سازی و مدیریت کل فرایند توسعه ایمیل مارکتینک است. این به شما کمک می کند تا نقش ها و مسئولیت های دقیقی را در تیم خود تعریف و بیان کنید. آیا این توسعه دهنده، ذینفعان، طراحان هستند همه می دانند دقیقاً چه چیزی، چه زمان و چگونه باید کارهای خود را انجام دهند. این به نوبه خود، روند کلی ایجاد ایمیل را یکپارچه می کند و درنهایت منجر به یک کمپین ایمیل درجه یک می شود.
در اینجا چگونگی تنظیم فرآیند دریافت رسمی آورده شده است:
پیش از این تیم خود را در مورد پروژه خود آگاه کنید تا آنها بتوانند بازخورد خود را به شما بدهند.
با تیم خود ارتباط برقرار کرده و بدانید که آنها در کمپین نامه الکترونیکی در انتظار چه چیزی هستند. از طراحانی که نیاز به ایجاد الگوی ایمیل دارند تا توسعه دهندگان که نیاز به کدگذاری دارند ارتباط کامل با آنها می تواند به شما در ایجاد خلاصه پروژه کمک کند که دقیق و مفید باشد.
همچنین به روزرسانی سازندگان و طراحان در مورد دستورالعمل های برند شما ضروری است. این به شما کمک می کند تا ظاهر و احساسات ایمیل خود را متناسب با وب سایت خود و سایر کانال های دیجیتال حفظ کنید.
این ایده خوبی است که یک راهنمای استیل برای کمک به نویسندگان کپی برای حفظ شخصیت ثابت و نام تجاری داشته باشید.

4- ارزیابی مداوم

روند توسعه ایمیل شما ناقص است مگر اینکه عملکرد آن را ارزیابی کنید. قبل از راه اندازی کمپین ایمیل بعدی خود، معیارهای موفقیت و KPI ها را تعیین کنید تا مشخص کنید موفقیت برای شما چگونه به نظر می رسد. معیارهای موفقیت شما ممکن است معیارهای اولیه باشد مانند نرخ کلیک یا نرخ اشتراک و یا ممکن است شما دارای اتوماسیون بازاریابی باشید که به شما امکان می دهد معیارهای اختصاصی و درآمد چند لمسی و معیار عایدی را ردیابی کنید. هر آنچه را که ارزیابی می کنید یک فرهنگ ارزشیابی ایجاد کنید تا در استراتژی ایمیل مارکتینک خود آزمایش کنید.
نکته: به یاد داشته باشید تنها چیزی که طول می کشد یک رویکرد روشن، تفکر هدف مدار و توانایی تجسم و برنامه ریزی برای موفقیت طولانی مدت است.