بازاریابی اینترنتی چیست؟

ده ها میلیارد دلار برای هر بازاریابی سالانه در اینترنت صرف می شود. در سال 2009، مجله فوربز گزارش داد که 65 میلیارد دلار در دوازده ماه آینده توسط شرکت های آمریکایی در زمینه بازاریابی آنلاین به تنهایی صرف خواهد شد.


در این مقاله...
بازاریابی اینترنتی به طور خلاصه
چه کسی می توانید از بازاریابی اینترنتی سود ببرد؟
چه نوع مشتریان با بازاریابی اینترنتی مشارکت می کنند؟
ایجاد یک استراتژی بازاریابی اینترنتی
شغل در بازاریابی اینترنتی
گرفتن آموزش در بازاریابی اینترنتی
از آن زمان، مقدار پولی که به بازاریابی آنلاین وارد می شود رشد کرده است و سود حاصل از آن به تناسب افزایش یافته است. برای کسانی که علاقه مند به یک شغل در زمینه بازاریابی هستند درک کامل اینکه چگونه بازاریابی در اینترنت کار می کند یک جنبه حیاتی برای حفظ حرفه ای در این زمینه است.
بازاریابی اینترنتی یک روش منحصر به فرد برای افزایش علاقه و آگاهی در یک محصول نیست. از آنجا که تعداد زیادی از سیستم عامل ها در اینترنت ایجاد می شود این زمینه شامل چندین رشته است. این شامل همه چیز از طریق ایمیل مارکتینگ، بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، طراحی وب سایت و خیلی بیشتر برای رسیدن به مخاطبان همیشه در حال رشد است.
کمپین بازاریابی اینترنتی لازم نیست جامع باشد. همه کمپین ها نیازی به یک خبرنامه الکترونیکی، یک ویدیو ویرال و یا نت ورکینگ اجتماعی ندارند اما پیدا کردن تعادل مناسب بین این گزینه ها معمولا به میزان موفقیت بیشتر برای متخصصان بازاریابی منجر می شود.
به عنوان مثال، کمپین بازاریابی قوی اینترنتی برای انتشار یک آلبوم جدید ممکن است شامل یک وب سایت در مورد آلبوم، به روز رسانی های روزانه توسط هنرمند در صفحات شبکه های اجتماعی و یک ویدیو موسیقی در سایت های ویدیویی معروف مانند یوتیوب باشد.

انواع بازاریابی اینترنتی

اینترنت یک فضای تعاملی و چند رسانه ای با جمعیت وسیع و رو به رشد است. این بدان معنی است که تعداد زیادی از راه های دسترسی به مشتریان بالقوه وجود دارد. این شامل، اما نیستند محدود به:
طراحی وب سایت
موتور جستجوگر بهینه شده (SEO) متن وب سایت
لیست ایمیل، یا به یک مخاطب هدفمند یا عمومی
شبکه اجتماعی
وبلاگ نویسی
محتوای ویدئو

منافع بازاریابی اینترنتی چیست؟

اینترنت فراگیر و همه جا هست. این تقریباً رشد کرده است تا تقریبا هر جنبه ای از جامعه را پوشش دهد و یا جایگزین روش های قدیمی تر ارتباطات است. این به این معنی است که هر سازمان، از کوچکترین غیر انتفاعی، به بزرگترین شرکت و حتی فرد، یک انگیزه برای ایجاد یک حضور آنلاین قوی دارد.
شرکت های خصوصی از تکنیک های بازاریابی اینترنتی برای دسترسی به مشتریان جدید با ارائه اطلاعات آسان برای دسترسی به محصولات خود استفاده می کنند. مهمترین عنصر یک وب سایت است که به مخاطبان درباره شرکت و محصولات آن اطلاع می دهد اما بسیاری از شرکت ها همچنین عناصر تعاملی مانند سایت های شبکه های اجتماعی و خبرنامه های الکترونیکی را ادغام می کنند.
شرکت های غیر انتفاعی و بنگاه های سیاسی از بازاریابی اینترنتی استفاده می کنند تا آگاهی از مسائل مورد نظر خود را افزایش دهند و افراد را در کمپین های خود درگیر کنند. آنها به شدت از سیستم عامل های شبکه اجتماعی استفاده می کنند زیرا آنها شخصی تر از وب سایت ها هستند و آنها به راحتی می توانند به اشتراک بگذارند و باعث افزایش اثرات "ویرال" کلمه از دهان می شود که در رسانه های آنلاین بسیار شایع است.
افراد اینترنت را به عنوان راهی آسان و مقرون به صرفه برای ارتقاء خود به عنوان حرفه ای، بازیگر، هنرمند و غیره پیدا می کنند. هزینه کمپین بازاریابی اینترنتی نسبت به روش های سنتی کم است و بالقوه برای رسیدن به یک مخاطب بسیار بزرگ است.
استفاده از اینترنت در سراسر جهان، به ویژه در کشورهای ثروتمند، طی دهه گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است و هیچ نشانه ای از کاهش آن را نشان نمی دهد. بر اساس گزارشی از روند سرمایه گذاری شرکت اینترنتی Kleiner Perkins Caulfield & Byers، در سال 2011، 245 میلیون نفر در ایالات متحده از سال 2011 تاکنون آنلاین بوده اند و 15 میلیون نفر برای اولین بار در همان سال متصل شده اند. با افزایش استفاده از اینترنت، تجارت آنلاین را با آنها رشد می کند. این بدان معنی است که مردم بیشتر از هر سال از اینترنت استفاده می کنند و به اندازه کافی از اینترنت پول می گیرند تا بتوانند به روش های اقتصادی تاثیرگذار باشند.

استراتژی توسعه بازاریابی اینترنتی

با توجه به افزایش اهمیت حضور آنلاین برای هر کسب و کار و یا سازمان غیر انتفاعی، سوال این است که آیا برای اجرای یک استراتژی بازاریابی اینترنتی، چه روش بازاریابی اینترنتی استفاده شود.
اولین قدم این است که مخاطب را برای محصول شناسایی کنید. چه کسی علاقه مند به این محصول است؟ چه کسب و کار می خواهد به این محصول علاقه مند شود؟ هنگامی که مخاطبان هدف شناسایی می شوند گام بعدی این است که تحقیقاتی در مورد چگونگی استفاده از این جمعیت خاص از اینترنت انجام دهیم تا کمپین بتواند به بهترین روش برای رسیدن به آنها تمرکز کند.
به عنوان مثال، پروژه Pew Internet & American Life دارای اطلاعات جمعیت شناختی است که نشان می دهد افراد بین 18 تا 33 ساله بیشترین استفاده از فناوری های اینترنتی مانند تلفن های هوشمند و تبلت را دارند در حالی که جمعیت Gen-X از افرادی که در 30 و 40 سالگی آنها به احتمال زیاد به دنبال اطلاعات از طریق لپ تاپ و کامپیوترهای رومیزی خود هستند (همچنین به بازاریابی هدفمند نگاه کنید)
پس از آنکه شرکتی را برای جمع آوری اطلاعات اینترنتی خود برای کمپین بازاریابی اینترنتی خود شناسایی کردید سپس تصمیم می گیرند کدام سیستم عامل های آنلاین این کمپین را تشکیل دهند. به عنوان مثال، یک شرکت که به دنبال مشتریان از 18 تا 33 جمعیت شناسی است باید یک برنامه تلفن همراه که آگاهی از محصول را افزایش می دهد مانند یک بازی، خوراک خبری، یا یک برنامه روزانه کوپن رایگان برای شما فراهم کند.
وب سایت زیبایی شناختی یک لنگر عالی است که می تواند به سادگی به سایر پلتفرم ها مانند صفحات شبکه های اجتماعی و دانلود برنامه کمک کند. این نیز نسبتا ساده است برای راه اندازی یک وبلاگ در وب سایت که با استفاده از محتوای به خوبی نوشته شده با "کلمات کلیدی" استفاده می شود که کاربر اینترنت در هنگام جستجو برای یک موضوع استفاده می کند. به عنوان مثال، یک شرکت که می خواهد نوشیدنی انرژی زای جدید خود را به بازار عرضه کندمی تواند یک وبلاگ ایجاد کند که هر هفته یک مقاله را منتشر کند که از جمله "نوشیدنی های انرژی"، "بدون قند" و "کم کالری" برای جذب کاربران به وب سایت محصول استفاده کند.
بخش مهمی از هر کمپین بازاریابی اینترنتی این است که تجزیه و تحلیل داده ها جمع آوری شده از نه تنها کمپین به طور کلی، بلکه هر قطعه ای از آن نیز باشد. یک تحلیلگر میتواند نمودارهایی را نشان دهد که چگونه بسیاری از افراد از طریق راه اندازی این وبسایت محصول بازدید کرده اند چگونه افراد با صفحات شبکه های اجتماعی مبارزه می کنند و اینکه آیا فروش توسط کمپین تحت تاثیر قرار گرفته است؟ این اطلاعات نه تنها نشان می دهد که آیا کمپین بازاریابی کار می کند بلکه همچنین داده های با ارزش برای تعیین اینکه چه چیزی باید نگه داشته شود و چه چیزی در کمپین بعدی اجتناب شود.

متخصص محتوی

در حال حاضر بسیاری از شرکت ها به افراد چند استعدادی برای ایجاد محتوا در کمپین های بازاریابی اینترنتی متکی هستند. این شامل متن کتبی (با نام مستعار "کپی")، تعامل با مشتریان بالقوه در سایت های شبکه های اجتماعی، فیلم های اطلاعاتی یا تبلیغی و سایر مطالب است.
متخصص محتوا باید یک جک یا جیل از تمام تجارت باشند با استفاده از مهارت های ارتباطی عالی و کلامی، سواد کامپیوتری بیش از حد متوسط و علاقه طبیعی به روند است. در نهایت این کار در مورد ترجمه جنبه های کلیدی محصول به محتوا است که برای جمعیت مورد نظر جذاب است. این بخشی از هنر است، تفکر انتقادی جزئی و توجه 100٪ به جزئیات است.
تعلیم / تجربه
متخصصین محتوا می توانند از زمینه های مختلفی باشند اما درجه لیسانس ضروری است. کارفرمایان به دنبال یک مدرک در زبان انگلیسی، ارتباطات، کسب و کار یا بازاریابی خواهند بود. بسیاری از موقعیت های ابتدایی در این زمینه وجود دارد و پس از گذشت چند سال، به یک موقعیت خلاق ارشد یا یک نقش مدیریتی تبدیل می شود.

طراحان وب

آنها چه کار می کنند؟
طراحان وب نویسندگان کد و کارشناسان گرافیک هستند که مسئول طراحی و اجرای تصویر آنلاین محصول می باشند. این نقش شامل ایجاد نه تنها نگاه وب سایت ها و برنامه های کاربردی، بلکه تجربه کاربر را مهندسی می کند. طراح وب همیشه باید توجه به چگونگی خواندن و استفاده آسان از مواد، اطمینان از تعاملات صحیح برای مشتری و اطمینان از اینکه قالب مواد خدمت به عملکرد این کمپین را تضمین می کند.
طراحی وب یک زمینه بسیار فنی است که نیاز به سواد بالایی در بسیاری از انواع نرم افزار دارد از جمله ویرایش تصویر و برنامه های معماری وب سایت. یک طراح باید با زبان "رایانه" کامپیوتر مانند رایانه های شخصی راحت باشد و با پیشرفت های تکنولوژیکی جدید به روز شود. طراح نیز یک هنرمند است بنابراین او همچنین باید درک زیبایی شناسی، پیوستگی بصری و ترکیب تصویر داشته باشد.
تعلیم / تجربه
پایین ترین سطح آموزش مناسب برای یک طراح وب، یا مدرک لیسانس یا مدرک لیسانس در برنامه نویسی کامپیوتر، طراحی وب، فناوری اطلاعات، یا لیسانس علوم در بازاریابی است. این بسیار ارزشمند است و اغلب لازم است تا مجموعه ای از طرح هایی را که می خواهند به یک مذاکره ببرند.

مدیران بازاریابی

یک کمپین بازاریابی اینترنتی یک پیشنهاد جداگانه نیست. هر شرکتی که قصد استفاده از آن را دارد مطمئنا همچنان از آن استفاده خواهد کرد. فردی که در مورد تمام جنبه های یک کمپین بازاریابی اینترنتی آگاه است و دارای مهارت های بین فردی قوی است برای حفظ نقش مدیریت مداوم در تیم بازاریابی اختصاصی مناسب است.
مدیران بازاریابی باید در هر عنصر از یک کمپین بازاریابی و با در نظر گرفتن اهمیت حضور اینترنت در هر برنامه بازاریابی امروز، این بدان معنی است که داشتن درک روشن از بازاریابی اینترنتی از ابتدا تا انتها. مدیر بازاریابی باید به تیم خود اطمینان داشته باشد و بداند که چگونه کارآیی کار و ارتباط بین همکاران را تسهیل می کند. این پروژه را براساس برنامه زمانبندی می کند و به ایجاد یک محیط کاری آرام کمک می کند.
تعلیم / تجربه
این یک نکته بسیار مهمی برای فرد است که در اوایل دوران حرفه خود وارد نقش مدیریتی می شود. بسیاری از مدیران بازاریابی چندین سال در یک تیم بازاریابی کار کرده اند. این فرض وجود حداقل درجه لیسانس است اما درجه پیشرفته مانند مدرک کارشناسی ارشد در بازاریابی یا مدیریت کسب و کار می تواند یک مدیر مشتاق یک درجه تصمیم گیری بدهد.
تحصیل در بازاریابی اینترنتی
آموزش جامع بازاریابی دانشجویان را به جنبه های متعدد بازاریابی اینترنتی و محل آن در طیف گسترده تر تجارت معرفی خواهد کرد. دانشجویان باید از همه چیز از ترکیب محتوا، تجزیه و تحلیل داده ها و اصول مدیریت آگاهی داشته باشند.
کار دوره یک برنامه بازاریابی شامل اجزای واقعی و اجرایی می شود مانند مطالعات موردی هر دو از کمپین بازاریابی موفق و شکست خورده، و کسب و کارهای شبیه سازی شده توسط دانشجویان که از مفاهیم یاد شده استفاده می کنند. این شامل غواصی به چند برنامه کامپیوتری مانند Adobe InDesign و Dreamweaver و همچنین نرم افزار تجزیه و تحلیل وب سایت رایگان و اختصاصی است.
این مرور کلی از هر قطعه ای از دنیای بازاریابی اینترنتی، دانشجویان را پایه محکمی در زمینه می گذارد تا به آنها کمک کند تصمیم بگیرند که کدام منافع و استعدادهای آنها بهترین است. همه طراحان باید درک ایجاد محتوا داشته باشند در حالی که همه متخصصین محتوا باید به فرایند طراحی احترام بگذارند (همچنین متخصص بازاریابی محتوا را نیز ببینید). در سطوح پیشرفته تر یک برنامه بازاریابی، دانش مهارتهایی را که مهمترین آنها در زمینه مهارتهای در حال ظهور هستند برای ایجاد ذهنهای تیز و قوی در راه خود در محل کار، پیچیده تر می کنند.

مقالات مرتبط: