چگونه می توان بهترین پلت فرم ایمیل مارکتینگ را برای تجارت خود انتخاب کرد

آیا نتیجه کارهایی را که می خواستید از کمپین های ایمیل مارکتینگ دریافت می کنید؟ 42٪ از بازاریابان می گویند استراتژی ایمیل مارکتینگ آنها بسیار موفق است.

با پیش بینی افزایش تعداد کاربران ایمیل در طی سال آینده، حمایت از استراتژی کلی تجارت شما با ایمیل مارکتینگ یک انتخاب فوری برای انتخاب فعالیت های ایمیل مارکتینگ برای سرمایه گذاری در آینده محسوب نمی شود. واقعیت این است که هر استراتژی بازاریابی دیجیتالی که با دقت طراحی شده باشد نیاز به ابزارهای مناسب جهت استقرار موفقیت آمیز آن دارد. به یک نرم افزار مناسب برای ایجاد، انتشار و توزیع محتوای خود نیاز دارید خواه یک برنامه زمان بندی رسانه اجتماعی یا یک CMS کامل باشد. همین امر در مورد ایمیل مارکتینگ نیز صادق است - بسیاری از فعالیتهایی که آن را بسیار موثر می سازند کاملاً به سیستم عامل های ایمیل مارکتینگ وابسته به شما بستگی دارند.
از این رو، جستجوی و مقایسه سیستم عامل های مختلف برای شما ضروری است. مدل های قیمت گذاری در بین شرکت های نرم افزاری متفاوت است و شما همیشه می خواهید ارزش پول خود را حفظ کنید. این به شما امکان می دهد تا هر کدام را با توجه به نیازها و بودجه خود دقیق تر تشخیص دهید و موارد معدودی برای انتخاب وجود دارد!
قابلیت های ارائه دهنده انتخاب شده شما مشخص می کند که آیا می توانید استراتژی خود را کاملاً تحقق بخشید. ارائه دهنده ای را مطابق ویژگی هایی که احتمالاً اهداف استراتژی ایمیل شما را انجام می دهد انتخاب کنید.
می توانید با سیستم عامل هایی روبرو شوید که چندین ویژگی را در بر می گیرد اما همه آنها نیستند. اگر این چیزی که بیشترین استفاده را خواهید کرد هنوز هم هزینه های آنها را پرداخت می کنید. مشخص کنید که کدام ویژگی های اصلی اولویت دارند.

1. ویژگی های ایجاد کمپین ایمیل

چهار مجموعه ویژگی اصلی برای بررسی عبارتند از:

قالب ها: ایمیل مارکتینگ چیزی بدون محتوای واقعی ایمیل و همچنین نحوه ساختار هر یک از آنها نیست. ارائه دهنده خدمات ایمیل خوب شما را قادر می سازد تا ایمیل هایی را که پیش بینی می کنید به واقعیت تبدیل شود. این بدان معناست که باید یک لیست از الگوهای قابل انتخاب با انواع طرح های قابل انعطاف، بصری جذاب همراه داشته باشید. ابزار ایجاد ایمیل باید پاسخگو باشد همچنین حداقل زمان تاخیر و فرصت برای سفارشی سازی بیشتر از قالب ها یک امتیاز عالی است.
اتوماسیون: جریان های کاری خودکار اتوماسیون از طریق شخصی سازی و فعال سازی به موقع، برای کمپین های ایمیل موفق مهم هستند. معیارهای انتخاب در هنگامی که ایمیل ها در زمان های مربوط شروع می شوند دو برابر می شوند و در مقایسه با ایمیل های دسته ای و انفجاری، باعث می شود که ایمیل ها 24 برابر بیشتر درآمد داشته باشند.
برچسب های شخصی سازی نیز در اینجا گنجانده شده است. قادر به ساختن ایمیل های شخصی شده به شما امکان می دهد محتوای مناسب و اختصاصی را برای مشترکین ارسال کنید در نتیجه نرخ باز شدن بالاتر و نرخ کلیک بیشتر می شود.
ردیابی: امکان اندازه گیری دقیق موفقیت کمپین های ایمیل شما باید هنگام انتخاب ارائه دهنده یکی از اولویت های اصلی شما باشد. داشبورد تلفیقی ایده آل است. اندازه گیری ها باید شامل نرخ بازشدن، نرخ کلیک، نرخ عدم تقبل و نرخ برش باشد. نرخ اسپم و اشتراک گذاری اجتماعی نیز بسیار خوب است.
تحرک: ایمیل های شما باید در دستگاه همراه، قابل خواندن باشد.
بسیاری از مشترکین شما ممکن است به هیچ وجه به رایانه رومیزی دسترسی پیدا نکنند. در سه ماهه اول سال 2019، 47.96 درصد از ترافیک جهانی اینترنت از طریق دستگاه های تلفن همراه صورت گرفت. تبدیل های احتمالی را از دست ندهید و ارائه دهنده ایمیل را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد قالب ها را متناسب با طیف وسیعی از دستگاه ها تنظیم کنید.

2. نرخ تحویل

آیا می توانید به راحتی در وب سایت یک پلت فرم ایمیل مارکتینگ در رابطه با میانگین نرخ تحویل آنها را بیابید؟ اگر اینگونه نیست با پشتیبانی مشتری تماس بگیرید و از آنها بپرسید که نرخ تحویل قطعاً نباید بعنوان یک نتیجه بدست آید.
شما می خواهید ایمیل خود را درست هنگام انتخاب برنامه ریزی به صندوق ورودی مشترکان برسانید بنابراین اندازه گیری موفقیت یک پلتفرم ایمیل در این زمینه می تواند بر چگونگی عملکرد کمپین های شما تأثیر بگذارد. قابلیت تحویل خوب همچنین به این معنی است که یک بستر ایمیل می تواند پیامهای شما را به صندوق ورودی مشترکان ببرد نه در پوشه هرزنامه. به دنبال حداقل نرخ تحویل 98٪ باشید.

3. پشتیبانی مشتری

هر شرکت خوب نیاز به خدمات به مشتریان ستاره ای دارد. به دلیل ماهیت نرم افزار و ماهیت سرویس هایی که به صورت آنلاین میزبانی می شوند اجتناب ناپذیر است که یک بستر به مواردی بپردازد که شغل شما را تحت تأثیر قرار دهد.
با همکاری با متخصصان خدمات مشتری خود، هر زمان که مشکلی پیش آمد با پلتفرم ایمیل مارکتینگ خود به عنوان شریک زندگی یا گسترش تیم خود رفتار کنید. مطمئن نیستید که چگونه از ابزارهای موجود به طور کامل استفاده کنیم؟ آنها باید بتوانند شما را از طریق ویژگیهای مورد نیاز استفاده کنند. فکر می کنید شما ممکن است به طور تصادفی جریان کاری خود را شکسته باشید؟ کمک بخواهید یکی از اعضای تیم پشتیبانی می تواند برای حل هر مسئله کمک کند.
ارائه دهندگان ارزان تر یا رایگان ممکن است ابزارهای خوبی داشته باشند اما پشتیبان گیری مشتری پربار هر بار ارزش پول دادن دارد.

4- منابع موجود

یکی از مشکلی که ممکن است با اکثر سیستم عامل های ایمیل مارکتینگ با آن روبرو شوید این است که آنها ممکن است حساب هایی را که به طور مداوم نرخ تحویل پایین را دارند غیرفعال کنند. این یک اقدام محافظت کننده در برابر کسانی است که با بی اعتمادی رفتار می کنند یا از خدمات آنها برای هرزنامه ناخواسته استفاده می کنند. با این حال، اگر شما فقط در ایجاد کمپین های مؤثر تلاش می کنید می تواند یک سردرد غیر ضروری باشد.
یک بستر ایمیل مارکتینگ را انتخاب کنید که منابع مورد نیاز شما را برای بهبود فعالیتهای ایمیل مارکتینگ خود از مرحله راهبردی تا زمان اجرا و ارزیابی فراهم کند. این می تواند به صورت یک مرکز راهنمایی گسترده، راهنماهای ساختاری برای مشتریان، پشتیبانی مشتری یا یک صفحه وبلاگ ساده پر از نکات و ترفندها باشد.

5. بسته های قیمت گذاری

در آخر، بودجه خود را در نظر بگیرید. بسیاری از ابزارها به صورت رایگان در دسترس هستند اما اتوماسیون پیشرفته تر و تجزیه و تحلیل آن می تواند برای ارتقا هزینه موجود باشد. سوال این است آیا به آنها احتیاج دارید؟ سیستم عامل های بازاریابی ایمیل بسیار بزرگ، در سطح شرکت وجود دارد که تعداد ویژگی هایی را برای یک مقدار به همان اندازه تکان دهنده ارائه می دهند. هر چقدر جذاب به نظر برسد هرچند که فقط در هر کمپین از چند ویژگی انتخابی استفاده کنید ممکن است این پیچیدگی ارزش آن را نداشته باشد.
بودجه خود را از قبل تعیین کنید و تمام رده های قیمت گذاری را برای هر ابزاری که در آن قرار دارید بررسی کنید. هرکدام معمولاً یک بسته رایگان، کم، متوسط و رده بالا برای مشتریان دارند. توجه داشته باشید که در هر نقطه قیمت چه ویژگی هایی وجود دارد و هر یک را در مقابل دیگری بررسی کنید.
خلاصه:
لازم نیست فوراً به یک بستر ایمیل مارکتینگ متعهد شوید. مانند اکثر انواع نرم افزارهای موجود در فروش، آزمایش های رایگان و نسخه ی نمایشی نیز موجود است بنابراین در صورت امکان از آنها استفاده کنید. لیست خود را پس از ارزیابی خصوصیات آنها باریک کنید. سپس، از آزمایشات رایگان استفاده کنید تا هر زمان که می توانید آزمایش کنید. بعضی اوقات آنچه در کاغذ خوب به نظر می رسد در عمل دشوار است.
به بررسی کاربران و اندازه انجمن سیستم عامل نیز نگاه کنید. ممکن است گزینه هایی برای برخی از محبوب ترین سیستم عامل های ایمیل مارکتینگ وجود داشته باشد که به همین خوبی کار می کنند اما به خوبی شناخته شده نیستند.