اتوماسیون ایمیل مارکتینگ چیست؟

راه اندازی یک کمپین موفقیت آمیز ایمیل یکی از مهمترین عناصر مارکتینگ دیجیتال است که باید در ذهن داشته باشید اگر شما در حال ساخت استارت آپ یا کسب و کار آنلاین خود هستید. حتی با ظهور رسانه های اجتماعی و دستگاه های تلفن همراه، بازاریابی ایمیل همچنان یکی از محبوب ترین و موثرترین روش ها برای رسیدن به کاربران است.


با یک کمپین بازاریابی ایمیل که روان و توافقی است می توانید دسترسی آنلاین و توانایی خود را برای جمع آوری مشترکین جدید، پیروان و مشتریان وفادار به حداکثر برسانید.

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ چیست؟

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ این است که ایمیل های خودکار به مشترکین و مشتریان یک وب سایت براساس اقدامات رفتاری، ترجیحات، جمعیت شناسی و حتی اطلاعات خاصی از جمله تاریخ انقضا اشتراک یا تاریخ تولد ارسال کنید.
استفاده از اتوماسیون برای کمپین های ایمیل یکی از کارآمدترین روش های برقراری ارتباط با مشتریانی است که علاقه خاصی به دنبال کردن و به روز رسانی یک کسب و کار یا برند دارند. با ابزار اتوماسیون ایمیل، شما فرصت دیگری برای فروش و درآمد دوباره پیدا می کنید.

اتوماسیون بازاریابی مبتنی بر رفتار

اتوماسیون ایمیل مارکتینگ مبتنی بر رفتار بسیار مفید است برای بازاریابان دیجیتال و کسانی که علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد یک مخاطب هدف خاص و یا یک زیر مجموعه از جمعیت شناسی هستند. کمپین های مبتنی بر رفتار از زمانی که شما اطلاعاتی را در مورد بازدیدکنندگان وب سایت و پیروان فعلی از طریق رسانه های اجتماعی و خبرنامه ایمیل خود جمع آوری کرده اید بهتر است.
ارسال ایمیل به کاربران بر اساس پاسخ ها و تعاملات که در وب سایت شما و با محبوب ترین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برنده شده اند و ردیابی می شوند. دسترسی به کاربران بر اساس خواست ها، نیازها و منافع آنها در به حداکثر رساندن فرصت برای رهبری عمومی، پیروان جدید و فروش جدید است.
صفحه اصلی در مخاطبان هدف شما
با استفاده از اتوماسیون ایمیل مارکتینگ مبتنی بر پروفیل، مشترکان هدف با استفاده از معیارهای خاص در کمپین های ایمیل شما، از قبیل محلی، جمعیت شناسی، اولویت، علاقه و حتی عضویت فعال یا ثبت نام کاربر، هدف قرار می گیرند.
هنگامی که شما در صفحه اصلی خواستار جذب یک مخاطب هدف و مایل به اطمینان در حمایت از محصولات یا خدمات خود هستید از ریسک صرف هزینه یا صرفه جویی در بودجه بازاریابی خود در تبلیغات و کمپین هایی که به سادگی نتایج را ارائه نمی دهند اجتناب کنید.
در حالی که سیستم عامل های رسانه ای اجتماعی مانند فیس بوک به واسطه پلاتفرم های تبلیغاتی بسیار قابل تنظیم خود، در میان بازاریابان دیجیتال محبوبیت بیشتری پیدا کرده است ارائه دهندگان اتوماسیون همه برنامه ها در حال حاضر راه حل های مشابهی را ارائه می دهند.
با استفاده از یک کمپین اتوماسیون همه چیز را در مورد رفتارها، تعاملات و پاسخهای پیروان و مشترکین خود در هنگام مرور وب، در نظر داشته باشید.
هنگامی که شما با مخاطبان مورد نظر و جمعیت شناخته می شوید ساختن و راه اندازی کمپین های ایمیل آسانتر می شود و باعث تشویق کاربران به یادگیری بیشتر و خرید محصولات می شوند.

اهمیت دادن به کمپین های ایمیل بسیار شخصی

این که آیا شما یک کمپین ایمیل یک بار راه اندازی می کنید یا اگر شما یک برنامه ریزی برای کاربران ثبت نام شده و مشترکین خبرنامه قرار داده اید ایمیل های بسیار شخصی شده ضروری هستند. ایمیل های شخصی برای کسب و کارها، مارک ها و کارآفرینان به طور یکسان در میان رقابت ها و پیام های ایمیل های ناخواسته سنتی دریافت می شوند.
ارسال قالب های ایمیل ساده بدون شخصی سازی می تواند به سرعت پرچم های قرمز را با کاربران ایجاد کند حتی اگر مایل به عضویت در خبرنامه شما باشند.
ایمیلهای صوتی رباتیک، شرکتی یا غیر شخصی نیز ممکن است حتی حذف شوند. شخصی سازی ایمیل با نام یا اطلاعات مربوط به یک کاربر، یکی از راههای حفظ علاقه آنها به محتوا، اطلاعات یا محصولاتی است که میخواهید به اشتراک بگذارید.
از شخصی سازی در کمپین های ایمیل خود برای یادآوری مشترکین یا کاربران ثبت شده در وب سایت خود از خرید های گذشته یا محصولاتی که بیشتر مربوط به آنها هستند استفاده کنید. مقالات و خبرنامه محتوا برای مشترکین بر اساس سن آنها، اولویت و حتی منافع اعلام شده ارسال کنید.

کمپین های ایمیل و محتوای پویا

ارسال یک پیام ایمیل مشابه برای کاربران به طور مکرر به سرعت خسته کننده می شود به ویژه اگر شما نمایندگی از یک کسب و کار یا یک نام تجاری در یک بازار بسیار رقابتی باشید. محتوای پویای در میان کمپین های ایمیل می تواند به میزان قابل توجهی نرخ های تبدیل را افزایش دهد در حالیکه افزایش ترافیک وب سایت شما را از به روز رسانی خبرنامه شما افزایش می دهد.
با یک سرویس اتوماسیون همه جانبه برای کمپین های ایمیل، محتوای پویای را برای هر ایمیل شخصی که به مشترکین ارسال می کنید پیاده سازی کنید حتی اگر می خواهید از یک قالب جایگزین برای پیام خود استفاده کنید. از قالب های ایمیل سفارشی که ایجاد کرده اید یا از طرح پیش ساخته ای که مناسب رنگ های نام تجاری، زیبایی شناختی و احساساتی است که می خواهید به کمپین خود پیوست کنید را انتخاب کنید.
با استفاده از یک سرویس خودکار ایمیل همه جانبه یک راه عالی برای نگه داشتن کمپین های فعلی ایمیل بدون احساس ترس در چشم انداز قالب بندی دستی هر ایمیل فردی است. با یک سرویس خودکار، به سادگی طرحی را که برای ایمیل بعدی شما مناسب است انتخاب کنید و هدرها، کپی و CTA های مناسب را قبل از اینکه اجازه دهید یک کمپین فعال شود اضافه کنید.

برنامه های پست الکترونیکی برنامه ریزی شده و قطره ای

کمپین های ایمیل برنامه ریزی شده بسیار سازگار هستند به خصوص هنگام اجرای محتوای پویا که با بخش های شما تغییر می کند. با یک کمپین قطره ای، پیام های خودکار را به مشترکین ارسال کنید.
ایمیل های خودکار (به عنوان مثال ایمیلهایی که در ورود به سیستم وارد شده اند یک مورد را به سبد خرید یا خرید تکمیل می کنند) بسیار رایج هستند و به حفظ مکالمه ادامه می دهند.
ارتباط دائمی با مشترکان و مشتریان می تواند به طور چشمگیری ROI شما و میزان تبدیل نرخ تبلیغات شما را بهبود بخشند هدایت به ترافیک بیشتر، فروش و در نهایت درآمد وب سایت و کسب و کار شما می شود.

استفاده از یک سرویس اتوماسیون پست الکترونیک برای کسب و کار، نام تجاری

برنامه اتوماسیون خودکار ایمیل مارکتینگ همه جانبه برای هر کسی که علاقه مند به کنترل کامل بر روی کمپین های ایمیل و پیام های فردی است که هر روز ارسال می شود، مطلوب است.
با یک سرویس اتوماسیون کمپین های انتخاباتی، شما می توانید پیام های هر کمپین تبلیغاتی را برای مشترکین خبرنامه های جدید و فعال خود ارسال و پیگیری کنید.
برخی از مزایای استفاده از سرویس خودکار اتوماسیون کمپین ایمیل عبارتند از:
ویرایشگر خودآموز: از یک ویرایشگر قالب ایمیل استفاده کنید حتی اگر شما با برنامه نویسی و برنامه نویسی طرح بندی ایمیل آشنا نباشید. با یک قاب خالی شروع کنید یا یک قالب موجود با یک گالری با طراحی ساخته شده را انتخاب کنید.
گالری سفارشی: ذخیره الگوهای ایجاد شده برای کسب و کار را در یک مکان مرکزی برای دسترسی آسان در کمپین های آینده ایجاد کنید.
با تیم خود کار کنید: مجوزها و دسترسی به قالب های ایمیل و فایل های فعلی خود را با تمام همکاران، کارمندان یا اعضای تیم خود بدون هیچ زحمتی مدیریت کنید.
بهینه سازی: حتی اگر شما در حال حاضر صدها قالب ایمیل و ایمیل های پایه را توسعه داده اید همه آنها را در یک گالری که به طور کامل بهینه شده است مشاهده کنید. گالری بهینه شده ایده آل برای کسانی است که در حال مرور با گوشی های هوشمند هستند.
تست و پیش نمایش: امکان استفاده از قابلیت تست ایجاد شده است مناسب برای آزمایش کمپین های ایمیل جدید، قالب های طرح بندی و در دستگاه های مختلف قبل از اینکه اجازه دهید یک کمپین فعال شود.
محتوای دینامیک: با استفاده از قالب پیش فرض یا سفارشی ایمیل خود، از هر ایمیلی که فقط با چند کلیک ارسال می کنید محتوای تازه، مطالب آموزنده و مفید را اضافه کنید.
تنظیم زمان تحویل: برنامه های ایمیل مارکتینگ خود را با زمان تحویل بر اساس منطقه زمانی کاربر یا تاریخ خاص که بیشتر مربوط به آنها و حساب آنها است برنامه ریزی کنید. ایمیل های تولد، تخفیف ها یا پیشنهادات تبلیغاتی را برای افرادی که برای شما تاریخ تولد خود را ارائه کرده اند ارسال کنید.
تست A / B : به طور همزمان چندین ایمیل را امتحان کنید تا یاد بگیرند که کدام فرمت، تصویر و پیام رسانی بهترین کار برای جذب بازدیدکنندگان و به دست آوردن درآمد برای وب سایت یا کسب و کار آنلاین شما است. پیگیری و نظارت بر نتایج هر کمپین A / B که شما در یک سرویس اتوماسیون اتوماتیک در یک برنامه راه اندازی می کنید.
نتیجه:
برای تبلیغ یک نام تجاری جدید و یا اگر شما در حال تلاش برای ایجاد یک شرکت سوده هستید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.
با اتوماسیون اتوماتیک بازاریابی، می توانید بینش ارزشمندی را در مورد خواسته ها و نیازهای مخاطبان مورد نظر خود بدست آورید در حالی که درک بهتر از جمعیت شناسی مورد نظر خود را به دست آورید.
یاد بگیرید که ارائه محتوا، خدمات و یا محصولات مورد علاقه جمعیت هدف خود را با کمپین های بازاریابی ایمیل قطره ای و استراتژی مناسب در محل چگونه ایجاد کنید.