با این 8 نکته برای بهبود رضایت مشتری، رقابت را از بین ببرید

نکاتی در بازاریابی برای بهبود رضایت مشتری

بهبود رضایت مشتری به معنی بهبود کسب و کار شما است. برای کمک به بهبود رضایت مشتری، نکاتی را در هشت راهنمایی زیر به یاد بیاورید.


بیش از 50 درصد از خریداران تصمیم گرفته اند که به دلیل خدمات ضعیف مشتری به خرید نرسند. آنها ممکن است موردی در سبد خرید خود داشته باشند اما هنوز تصمیم به رفتن به جاهای دیگر داشته باشند.
این بدان معنی است که خدمات مشتری دارای قدرت کسب و کار شما است.
اگر میزان رضایت مشتری در حال حاضر کم باشد نگران نباشید. چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید در حال حاضر تغییر دهید که تغییر زیادی می کند.
از بهبود روحیه شرکت ها تا مطالعه شکایت های مشتریان، راه حل ها بی پایان است. هشت راه برای بهبود رضایت مشتری را بخوانید.

1. کارمندان شاد، مشتریان خوشحال

یک راه مطمئن برای از بین بردن تجربه مشتریان شما داشتن کارکنانی است که نمی خواهند آنجا باشند. ایجاد شایستگی کارکنان شما باعث می شود که تعاملات مشتریان شما بهتر شود.
این بسیار مهم است که به کارمندان خود به اندازه آنچه که برای شما ارزش دارند بپردازید. پرداختن حداقل دستمزد اساسا می گوید: "من به شما کمتر از اندازه حقوق می دهم." اگر بودجه شما اجازه نمی دهد که دستمزد بیشتری بگیرد، با راه های دیگر آن را بپردازید.
مزایای ارائه، تخفیف و رویدادهای تیم سازی را پیشنهاد کنید. توانمند کردن کارکنان خود را با تحصیلات بیشتر و اتاق برای رشد در شرکت. مهارت های جدید خود را به آنها آموزش دهید تا آنها را درگیر کند.
این باید بدون گفتن باشد اما متاسفانه اتفاق می افتد و بر رضایت مشتری تاثیر می گذارد. کارکنان خود را در مقابل مشتریان مجازات نکنید. تمام مکاتبات انضباطی باید در پشت برگزار شود.

2. مدیریت انتظارات از بازاریابی

به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما کنترل برخی یا همه مواد بازاریابی را کنترل می کنید. شما می توانید دقت تبلیغات و ادعاهای بازاریابی خود را کنترل کنید.
اگر ادعاهای شما در بازاریابی شما غلبه کنید مشتریان شما ناامید خواهند شد. آنها همچنین احساس ناراحتی می کنند که بازاریابی شما آنها را گمراه می کند.
این می تواند وسوسه انگیز شود که محصولات یا خدمات شما بهتر از آنچه هستند باشند. اما، این تنها مشتریان را ناامید می کند و بنابراین تجربه شما را خراب می کند. به فروشتان توجه نکنید.

حتما بخوانید: نکاتی برای ایجاد طرح بازاریابی کسب و کار بزرگ

3. جمع آوری نظرات مشتریان

اگر شما در حال حاضر بازخورد مشتریان را جمع نکرده اید وقت آن است که شروع کنید. این فوق العاده مفید است برای دریافت بازخورد از مشتریان خود بنابراین شما می دانید که در آن به بهبودی هست.
شما می توانید این کار را با قرار دادن کارت بررسی در هر سبد انجام دهید. یا، با ارسال یک ایمیل بررسی پیگیری پس از خرید داشته باشید. برخی از شرکت ها خطوط ناشناس برای مشتریان را با بازخورد خود در تماس می گیرند.
هنگامی که اطلاعات بازخورد داشته باشید آن را مطالعه کنید. هرکدام از آنها را نادیده نگیرید یا دست کم نگیرید. هر قطعه بازخوردی می تواند چیزی را به شما یاد دهد.

4. سریع پاسخ دهید

لحظه ای که می دانید مشتری یک تجربه ضعیف دارد به آن پاسخ دهید. اگر طولانی تر پاسخ دهید بدترین شهرت برای آن شخص می شود. آنها هیچ چیز را متوقف نمی کنند تا تجربه بدی را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
به یاد داشته باشید که مشتریان را به چگونگی خواندن دعوت می کند حتی اگر آنها چیزی را بپوشانند. ساده تر است که کمی شاد باشیم. اگر آنها پول خود را بخواهند برای اعتبار دادن به اعتبار فروشگاه آن را بپردازید تا فرصتی دیگر برای تحت تاثیر قرار دادن آنها داشته باشید.
هنگامی که بررسی ها و بازخوردهای بد به صورت آنلاین می پردازید آن را به صورت آنلاین در آن پلت فرم قرار دهید. سپس با آنها شخصا تماس بگیرید تا آنها را مدیریت کنید. برای کسانی که پلت فرم آنلاین را خوانده اند مهم است که چگونه شکایت را مدیریت کنید.

5. کمترین زمان انتظار

هیچکس دوست ندارد که در انتظار باشد. اگر این همه وقت در کسب و کار شما اتفاق می افتد شما به طور متوسط رضایت مشتریان را پایین تر خواهید داشت.
شما می توانید زمان انتظار را با کارکنان خوب و کارکنان آموزش دیده در مورد آنچه که انجام می دهید بهبود بخشید. هرگز نباید صبر کنید زیرا کارکنان کافی ندارید. هنگامی که مشغول هستید تمام دستها باید روی عرشه باشد.
در عوض، مشتریان شادتر خواهید داشت. آنها مشتریانی هستند که در مورد کسب و کار شما صحبت می کنند. این برای شما سود بیشتری خواهد داشت.
همچنین مهم است زمان انتظار برای تماس های تلفنی و مکاتبات آنلاین را کاهش دهید. برای بهبود، استخدام یک سرویس پاسخگویی در نظر بگیرید. دریافت اطلاعات بیشتر برای دیدن اینکه چگونه می توانید رضایت مشتری را افزایش دهند.

6. کارمندان خود را به خوبی آموزش دهید

حتی اگر کارکنان اصلی شما دانش آموزان دبیرستان در نیمه وقت باشند بسیار مهم است که آنها را به خوبی آموزش دهید. مشتریان انتظار دارند که مردم در یک کسب و کار کار کنند تا بدانند که چه چیزی فروش می دهند.
اگر مشتری از صندوق خود سوال می کند که از کجا مواد شما می آید، پاسخ بهتر را می داند.
شما می توانید اطمینان حاصل کنید که کارکنان خود را به خوبی آموزش دهید. به جزئیات خود در تمام محصولات و خدمات خود بپردازید تا آنها درک کنند.
آنها را برای برقراری ارتباط با هر مشتری آموزش دهید.

7. مزایای سورپرایز کردن

مردم چیزهای رایگان را دوست دارند! این باعث می شود آنها خوشحال شوند که احساس می کنند معامله ای دریافت کرده اند. برای یک هزینه کوچک، می توانید اطمینان حاصل کنید که هر مشتری از این طریق کسب و کار شما را با رضایت ترک می کند.
به فریب دادن یا نمونه هایی از محصولات توجه کنید. شما می توانید آن را به عنوان یک رویداد ترویج کنید یا هر روز هفته را به مشتریان تصادفی برسانید.
ایجاد تخفیف برای افرادی که همیشه آنها را دریافت نمی کنند. مانند جانبازان، افسران پلیس، معلمان و یا حتی دانش آموزانی که کارت گزارش را ارائه می دهند.

8. ارسال یک خریدار سری

هنگامی که شک دارید، یک خریدار سری استخدام کنید. خریدار سری می تواند به شما یک چشم انداز بی طرفانه از کارکنان بدهد.
شما همچنین می توانید آن را به عنوان یک آزمایش برای کارکنان خود استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که خریدار در مورد محصول و صحبت با کارمند می پرسد. آنها حتی می توانند کمی شکایت کنند.
این یک تاکتیک ابلهانه است اما این نیز یک روش عالی برای تجربه مشتریان شماست. داشتن یک خریدار سری منظم، به شما این امکان را می دهد تا احساس خود را در مورد مشتریان خود احساس کنید.
توجه: رضایت مشتری بخش مهمی از موفقیت کسب و کار شماست. بدون مشتریان خوشحال، فروش ندارید.
با تغییر چند چیز می توانید رضایت مشتری را بهبود بخشید. از راهنمایی هشت عامل بالا استفاده کنید و تاثیری که در کسب و کار شما دارند را ببینید.

در ادامه بخوانید: 6 راهبرد بازاریابی ساده برای افزایش کسب و کار شما | بازاریابی اینترنتی ایمیل چیست؟ چگونه از آن در کسب و کار خود استفاده کنیم؟