عوامل ضروری موثر در رتبه بندی سایت شما توسط جستجوگرها

فاکتورهای موثر در رتبه بندی سئوی سایت شما

سایتهای بهینه سازی شده در طول زمان بیشتر و بیشتر ترافیک می گیرند و این بدان معنی است که منجر به فروش و فروش بیشتر می شود. اگر شما SEO را نادیده بگیرید هیچ کس قادر به پیدا کردن سایت شما نخواهد بود به این معنی که کار سخت شما برای هیچ خواهد بود.


در این راهنما، ما قصد داریم فاکتورهای ضروری رتبه بندی SEO را که برای تسلط بر جستجو نیاز دارید به اشتراک بگذارید. در نهایت، شما یک سایت بهینه سازی شده ای خواهید داشت که کسب و کار شما را به ارمغان می آورد. برای کمک به فاکتورهای رتبه بندی که میخواهید در مورد آنها اطلاعات کسب کنید ما یک جدول محتوا برای شما ایجاد کرده ایم:

مهمترین عوامل رتبه بندی سایت در جستجوگرها چیست؟

URL قابل دسترسی
سرعت صفحه (از جمله سرعت صفحه موبایل)
دوست با موبایل
سن دامنه، URL و مجوز
محتوای بهینه شده
جستجوگر فنی
تجربه کاربر (RankBrain)
لینک ها
سیگنال های اجتماعی
اطلاعات کسب و کار واقعی
اما قبل از اینکه به جزئیات هر عامل رتبه بندی برسیم، بیایید نگاه سریع به اصول نحوه عملکرد رتبه بندی موتورهای جستجو داشته باشیم.

چگونه می توانم در Google رتبه بندی کنم؟ درک SEO

بسیاری از مردم تعجب می کنند که رتبه بندی گوگل چگونه کار می کند بنابراین قبل از ورود به موتورهای واقعی رتبه بندی موتور جستجو، ابتدا با پاسخ دادن به برخی از سؤالات اساسی که بسیاری از مردم در مورد جستجوگرها انجام می دهند، شروع می شود.

رتبه بندی در جستجوگرها چیست؟

همانطور که می دانید، جستجوگرها بهینه سازی موتور جستجو را تشخیص می دهند که بهینه سازی صفحات وب برای رتبه بندی بهتر موتورهای جستجو است اما دقیقا همان کاری که می کند عمل می کند.
در جستجوگرها، رتبه بندی به موقعیت محتوا شما در صفحات نتایج موتور جستجو(SERPs) اشاره دارد. رتبه بندی # 1 بدین معنی است که وقتی افراد برای یک موضوع خاص جستجو می کنند نتیجه شما در صفحه اول است (به غیر از نتایج تبلیغ شده و پاسخ ها که ما در مورد بعضی از آنها در این راهنمای بحث خواهیم کرد).
ظاهر شدن در 3 نتایج عالی، بسیار عالی است زیرا تقریباً نیمی از کلیک ها در هر صفحه نتایج جستجو به آن موقعیت ها می رسد.
به طور کلی در صفحه اول نمایش داده می شود در بین 10 نتایج برتر نیز مفید است. این به این دلیل است که 95 درصد از مردم هرگز از صفحه اول عبود نکرده اند.

گوگل چه چیزی را در جستجوگرها جستجو می کند؟

هدف گوگل خود این است که "سازماندهی اطلاعات جهان و به طور کلی در دسترس و مفید باشد". تحویل نتایج جستجو مربوطه بخش بزرگی از آن است. در اینجا می گوییم که چگونه عمل می کنند:
اول، ربات های جستجوی گوگل (قطعات نرم افزار خودکار به نام "عنکبوت") در وب را می خزند (یعنی بازدید از صفحات وب).
دوم، صفحات بهینه شده و قابل خواندن را به فهرست گوگل اضافه می کنند که حاوی هزاران صفحه وب است و اساسا آن ها را فهرست می کند.
سوم، هنگامی که افراد در Google جستجو می کنند نشان می دهد که چه چیزی فکر می کند بهترین نتایج را بر اساس شرایط جستجو وارد می کند.
در آن لحظه، شما امیدوار هستید که جستجوگران روی پیوند شما کلیک کرده و از سایت شما بازدید کنند.

چگونه رتبه بندی جستجوی گوگل کار می کند؟

وقتی مردم میخواهند اطلاعات را پیدا کنند آنها کلمات را در ارتباط با آنچه که دنبال می کنند تایپ می کنند و یا می گویند.
اما رتبه بندی موتورهای جستجو فقط در مورد کلمات کلیدی نیست. آنها همچنین در مورد کیفیت اطلاعات هستند.
براساس رتبه بندیهای کیفیت جستجوی خود گوگل، زمانی که محتوای اصلی هر صفحه را نشان می دهد عواملی مانند موارد زیر بررسی می کند:
تخصص، اقتدار و اعتماد به نفس محتوا
کیفیت و میزان محتوا
اطلاعات مربوط به سایت و مسئولیت آن
شهرت وب سایت
این ها به الگوریتم رتبه بندی خود می آیند و به تعیین رتبه بندی جستجوگرهای اینترنتی کمک می کنند.
بر اساس دستورالعمل های رتبه بندی بالا، گوگل نتایج جستجوگرانی را که مربوط به آنچه که دنبال می کنند، مرتبط تر و با کیفیت تر نشان می دهد. مهمترین آنها در ابتدا نشان داده شده است بقیه در صفحات متوالی نشان داده شده است.
یکی از اهداف پاسخ دادن به عوامل رتبه بندی جستجوگر گوگل این است که Google می داند زمانی که صفحات شما در سایت شما مربوط به درخواست های جستجوی خاص است بنابراین افراد روی لینک ها کلیک کرده و از سایت شما بازدید می کنند.
بیایید روشن بشویم: هرگز تضمین یک صفحه یا رتبه 1 وجود ندارد و با دستورالعمل های SEO همواره تغییر می کند رتبه بندی موتورهای جستجو با آنها تغییر می کند.

SEO چیست و صفحه آفلاین چیست؟

دو اصطلاح که شما می شنوید بسیاری از صحبت ها در مورد عوامل رتبه بندی جستجوگر SEO در صفحه جستجوگرها و SEO نیست.
SEO بر روی صفحه به عواملی در وب سایت شما اشاره می کند که شما می توانید به عنوان کد اصلی و محتوا بهینه سازی کنید.
SEO Off-page اشاره به اقدامات انجام شده برای تأثیر اعتماد و اعتبار سایت شما بوسیله ساختن لینک های دریافتی و سیگنال های اجتماعی دریافت می کند.
هر دو نوع شامل عوامل برتر در رتبه بندی SEO می باشند.

نحوه نظارت بر رتبه بندی موتور جستجو

پیش از شروع به تلاش برای بهبود رتبه بندی جستجوگرهای اینترنتی، باید بدانید که کجا هستید.
چند راه برای انجام این کار وجود دارد. اولا شما می توانید با استفاده از شرایطی که فکر می کنید مشتریان شما از آنها استفاده می کنند Google را جستجو کنید. از یک پنجره ناشناس یا خصوصی در مرورگر خود استفاده کنید بنابراین نتایج شخصی سازی Google تغییر نخواهد کرد. ببینید که محتوای شما ظاهر می شود.
بنابراین شما نیاز به یک ابزار برای انجام دارید به عنوان مثال، در SEMRush، می توانید نام دامنه خود را در جعبه جستجو تایپ کنید منتظر بمانید تا گزارش اجرا شود و کلمات کلیدی آلی را که رتبه بندی می کنید مشاهده کنید. یا بهتر است از ابزار ردیابی موقعیت کلمه کلیدی خود استفاده کنید تا کلمات کلیدی دقیقی را که میخواهید رتبه بندی کنید دنبال کنید.
سایر ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی را در راهنمای ما ببینید.
حالا بیایید جزئیات را در فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سال 2018 بررسی کنیم.

1. URL قابل دسترسی

ناگفته نماند، اولین عامل رتبه بندی جستجوگرها، داشتن نوع مناسب URL می باشد. به طور خاص، این نشانی اینترنتی است که رباتهای Google به راحتی می توانند به آن دست پیدا کنند و خزنده شوند.
به عبارت دیگر، گوگل باید بتواند از URL بازدید کند و به محتوای صفحه نگاه کند تا بتواند درک آنچه در مورد آن صفحه است، باشد. برای کمک به رباتها، شما نیاز دارید:
یک فایل robots.txt که به گوگل می گوید در کجا می تواند باشد و نمی تواند اطلاعات سایت شما را جستجو کند
یک نقشه سایت، که تمام صفحات شما را فهرست می کند. اگر شما یک سایت وردپرسی را اجرا می کنید می توانید از طریق Yoast SEO یک Sitemap ایجاد کنید. اگر نه، پس از آن شما می توانید یک ژنراتور نقشه سایت آنلاین استفاده کنید.
اگر هنوز امنیت SSL را در وب سایت خود فعال نکرده اید در حال حاضر زمان آن است.

2. سرعت صفحه (از جمله سرعت صفحه موبایل)

سرعت صفحه به عنوان یکی از عوامل اصلی رتبه بندی SEO برای سالها اشاره شده است. گوگل می خواهد تجربه کاربران را از وب بهبود دهد و صفحات وب سریع بارگذاری شده قطعاً این کار را انجام خواهند داد.
گوگل به تازگی اعلام کرده است که به روز رسانی الگوریتم موتور جستجو متمرکز بر سرعت صفحه تلفن همراه است.
"به روز رسانی سرعت" در ماه ژوئیه 2018 شروع به تأثیر در سایت ها خواهد کرد بنابراین اگر سایت شما سریع در دستگاه های تلفن همراه بارگذاری نشود ممکن است مجازات شود.
از ابزار تست موبایل (optinmonster.com) استفاده کنید تا ببینید که چگونه سایت شما بالا می آید.
و اگر شما از وردپرس استفاده می کنید این نکات را برای سرعت بخشیدن به سایت وردپرس از WPBeginner بررسی کنید.

3. نمایش درست سایت در موبایل

نمایش درست در موبایل یکی دیگر از عوامل مهم رتبه بندی SEO است. افراد بیشتر از دستگاههای دسکتاپ از دستگاههای تلفن همراه برای دسترسی به وب استفاده می کنند و این یکی از دلایلی است که تغییرات در نحوه رتبه بندی نتایج جستجو در گوگل وجود دارد.
شاخص تلفن همراه گوگل در حال حاضر یک واقعیت است بدین معنا که اولین نتیجه آن ها از سایت های بهینه سازی شده موبایل است نه سایت هایی که به رایانه های رومیزی متصل هستند. اگر سایت شما بهینه سازی شده توسط موبایل نیست شما در معرض خطر هستید (در شرایط حداقل SEO)
بسیاری از عوامل رتبه بندی جستجوگرهای SEO در این مقاله به شما کمک می کنند تا پایه ای برای رتبه بندی موتور جستجو خوب بگذارید اما شما همچنین باید پس از تجربه کاربر، هنگامی که مردم در سایت شما قرار می گیرند مراقب باشید.
چیزهایی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:
این که آیا شما یک سایت پاسخگو دارید که به صورت خودکار تغییر می کند تا متناسب با دستگاه باشد
این که آیا از فونت های بزرگ برای خوانایی آسان روی یک صفحه کوچک استفاده می کنید
قابلیت دسترسی و قابل دستیابی، از جمله آسان شدن دسترسی به منوها
اطمینان از اینکه محتوای اصلی توسط تبلیغات بینابین پنهان نیست
راهنمایی های بیشتر در مورد طراحی مناسب برای موبایل برای بهبود رتبه بندی جستجوی گوگل در راهنمای ما برای بهبود نرخ تبدیل تلفن همراه شما است.

4. سن دامنه، URL و مجوز

آیا می دانستید که تقریباً 60 درصد از سایت هایی که دارای رتبه ده جستجوگر گوگل هستند سه سال یا بیشتر هستند؟ داده های مطالعه ی آئروفس از دو میلیون صفحه نشان می دهد که تعداد بسیار کمی از سایت های کمتر از یک ساله این رتبه بندی را به دست می آورند. بنابراین اگر سایت خود را برای مدتی داشته اید و با استفاده از نکات در این مقاله بهینه سازی کرده اید، این یک مزیت است.
در برخی موارد، نام دامنه مهم است. اگرچه گوگل دامنه دقیق (که در آن کلمه کلیدی هدف در URL قرار دارد) را جریمه می کند، این مجازات معمولاً برای سایت های اسپم با محتوای پایین است.
تحقیقات دیگر نشان می دهد که دامنه دقیق که به نظر مرتبط، ارزشمند و با کیفیت بالا می رسد می تواند افزایش رتبه بندی به دلیل آن باشد. با این حال، اگر شما در حال حاضر یک وب سایت ایجاد شده دارید نیازی به جستجوی یک دامنه دقیق برای کسب و کار شما نیست. تمرکز بر یک URL است که بازتابی از کسب و کار شما باشد
وقتی که به موتورهای جستجوگر رتبه بندی می کند مسئولیت مهم است. همانطور که می بینید، این معمولا ترکیبی از محتوای عالی و سیگنال های آفلاین خارج از صفحه مانند لینک های ورودی و اشتراک های اجتماعی است.
Moz این را به امتیازات مجوز صفحه و مجوز دامنه تقسیم کرده است هر دو از 0 تا 100 رتبه بندی شده است که به شما می گوید که احتمال دارد که یک صفحه یا دامنه خاص در نتایج جستجو رتبه بندی شود.
شما می توانید مجوز دامنه یا صفحه را با Open Site Explorer بررسی کنید. فقط URL خود را به جعبه جستجو در سایت (https://moz.com/researchtools/ose/) اضافه کنید و یک گزارش را نشان می دهد که نشان دهنده اختیار دامنه، مجوز صفحه، لینک های ایجاد شده و لینک های جدید است.

5. محتوای بهینه شده

ما در مورد محتوا در این راهنمای به عوامل رتبه بندی Google SEO بسیار بحث کرده ایم. این به این دلیل است که یکی از سه عامل رتبه بندی جستجو در گوگل است (بعضی دیگر لینک ها و RankBrain هستند که ما در یک لحظه به آن دسترسی خواهیم داشت). حالا بیایید ببینیم چه چیزی بهینه سازی محتوا برای جستجوگرها واقعاً معنی دارد.
همانطور که در راهنمای تحقیق کلمات کلیدی ما گفتیم الگوریتم جستجوی گوگل به کلید واژه ها متکی است. اینها کلمات و عباراتی هستند که جستجوگران هنگام جستجو برای اطلاعات استفاده می کنند. آنها همچنین کلمات و عباراتی هستند که مباحث مربوط به سایت شما را شرح می دهند. ایده آل، کسانی که مطابقت دارند.
به همین دلیل استفاده از کلمات کلیدی در محتوای شما بسیار مهم است.
یک عامل رتبه بندی منفی رتبه بندی SEO که باید از آن آگاهی داشته باشید محتوای تکراری است. برای جستجوگرهای تازه، محتوای اصلی همیشه بهترین است. و اگر محتوایی دارید که مشابه است به Google بگویید که کدام یک باید با استفاده از URL های استاندارد رتبه بندی شود.
درک کلمات کلیدی LSI و رتبه بندی جستجوگرها
این فقط در مورد کلمات کلیدی اصلی نیست همچنین مهم است که اصطلاحات مربوط به عبارات اصلی افرادی را که در جستجوی آن هستند قرار گیرد. این کلمات کلیدی LSI (نامگذاری معنایی پنهان) نامیده می شود. آنها یک نوع ارتباط آنلاین را ارائه می دهند تا به گوگل اطلاع دهند که کدام نتایج نمایش داده شود.
در مورد چگونگی پیدا کردن و استفاده از کلمات کلیدی LSI در اینجا بیشتر بدانید. شایان ذکر است که همانطور که افراد بیشتر از طریق صدا جستجو می کنند بهینه سازی محتوا شامل بهینه سازی برای سوالات و جستجوی طبیعی زبان است.
در اینجا یک نکته مهم است هر چند: کلمات کلیدی کاملا غیرقانونی به صفحات وب کم کیفیت منجر خواهد شد و در واقع باعث آسیب رساندن رتبه بندی شما به SEO خواهد شد.
درک هدف جستجو برای بهینه سازی محتوا
قصد جستجو نیز هنگام بهینه سازی محتوا مهم است. این بدان معنی است که درک آنچه افراد واقعا به دنبال آن هستند که در کلمات کلیدی جستجو وارد شوند.
فرض کنید شما "املاک فلوریدا" را به عنوان یک کلمه کلیدی که می خواهید رتبه آن را تعیین کنید شناسایی کرده اید. شما ممکن است فکر کنید که نوشتن محتوا برای افرادی که به دنبال املاک و مستغلات در فلوریدا هستید، ایده خوبی است. اما اگر افرادی که این اصطلاح را جستجو می کنند واقعا علاقهمند به آن نباشند محتوای شما نیازهای آنها را برآورده نخواهد کرد و صفحه شما رتبه بندی نخواهد شد.
گاهی اوقات واضح است که مردم چه می خواهند. به عنوان مثال، اگر آنها از کلمه "مقایسه" استفاده کنند احتمالا در تلاش برای تصمیم گیری در مورد خرید یک محصول هستند. و اگر آنها از کلمه "خرید" استفاده کنند پس آنها به دنبال خرید هستند.
کلمات کلیدی که استفاده می کنند بسته به اینکه آیا آنها به دنبال چه هستند تغییر خواهند کرد:
پیدا کردن یک وب سایت خاص (ناوبری)
پاسخ به یک سوال (اطلاعاتی) را دریافت کنید
اطلاعات قبل از خرید (اطلاعات)
یک خرید (معاملات)
سایتهای کسب و کار به خوبی بهینه سازی شده شامل محتوا برای هر کدام از این نوع جستجو هستند. در مورد هدف کلمه کلیدی در اینجا بیشتر بدانید.
آیا طول محتوای یک عامل رتبه بندی جستجوگرها است؟
در حالی که محتوا مربوط به آنچه که افراد دنبال آن هستند برای رتبه بندی جستجوگرها مهم است تحقیقات برای نشان دادن اینکه طول محتوای نیز اهمیت دارد. در حالی که نوشتن فقط برای طولانی شدن هرگز توصیه نمی شود اگر یک موضوع خواستار عمق باشد عمق آن را توضیح بدهد.
این تحقیق نشان می دهد که محتوای بیش از 2000 کلمه بیشترین امتیاز ده را در رتبه بندی موتور جستجوی گوگل را دارد. و این محتوا لینک های بیشتری را جذب می کند
عوامل رتبه بندی SEO - جعبه پاسخ
گوگل به طور فزاینده ارائه پاسخ از طریق جعبه پاسخ را در نظر دارد به طوری که یکی دیگر از جنبه های بهینه سازی برای رتبه بندی موتور جستجوی بهتر است. در اینجا یک جعبه پاسخ به نظر می رسد:
تجربه ما نشان می دهد که بهینه سازی برای جعبه های پاسخ به این معنی است:
پاسخ دادن به سؤالات، البته
اطمینان از درستی مناسب این پاسخ ها و نه خیلی طولانی است
هدف قرار دادن محتوا به کلمات کلیدی که قبلا دارای جعبه پاسخ هستند
شامل لیست یا جداول
استفاده از ویدئو برای بهبود رتبه بندی جستجوگرها
با توجه به سیسکو، تا سال 2021، ویدئو به طور کلی 80 درصد از ترافیک آنلاین را نمایندگی خواهد کرد.
گردآوری خودمان از آمار بازاریابی ویدئویی نشان می دهد که:
افراد در حال تماشای ویدیو در تمام گروه های سنی هستند
حدود 79 درصد از مردم تماشای یک ویدیو نسبت به خواندن پست وبلاگ خود دارند
مردم از ویدیو برای کمک به تصمیم گیری خرید استفاده می کنند.
بنابراين، بدون درنظر گرفتن تصوير در استراتژي محتوا، هيچ چيزي در ذهن شما نمی ماند.

6. سئو فنی

ما قبلا گفتیم که گرفتن کد درست یکی از جنبه های بهینه سازی محتوا برای رتبه بندی بهتر موتورهای جستجو است. در اینجا برخی از جنبه هایی که باید به آن نگاه کنید عبارتند از:
با استفاده از عبارات کلیدی در عناوین صفحه، جایی که گوگل برای اولین بار به نظر می رسد برای تعیین محتوای مربوط به آن جستجو است. عنوان صفحه را به عنوان اولین خط از یک نتیجه جستجو مشاهده خواهید کرد.
از تگ های هدر برای نشان دادن سلسله مراتب محتوا استفاده کنید. اگر عنوان شما به صورت h1 فرمت شده باشد پس از آن از h2 یا h3 برای subheads استفاده کنید.
یک توصیف متا را ایجاد کنید که هر دو خواننده را جذب می کند و کلمه کلیدی شما را شامل می شود. توصیف های متداول برای حداکثر کردن با 160 کاراکتر استفاده می شود گرچه نشانه هایی وجود دارد که طولانی تر می شوند.
عبارات کلمات کلیدی در تگ های تصویر alt استفاده کنید تا نشان دهید که تصاویر مربوط به محتوا اصلی هستند. گوگل همچنین یک جستجوی تصویری دارد که راه دیگری برای پیدا کردن مطالب شماست.
از کجا استفاده کنید از نشانه گذاری طرح استفاده کنید تا به گوگل بگویید چه نوع محتوایی را تولید می کنید. این همچنین می تواند به ظاهر محتوای شما کمک کند که در داخل کارت ها غنی از دیگر جعبه های پاسخ ظاهر شود.

7. تجربه کاربر (RankBrain)

در حال حاضر گوگل از هوش مصنوعی برای رتبه بندی بهتر صفحات وب استفاده کرده است. آن سیگنال RankBrain را فراخوانی می کند. این شامل سایر سیگنال هایی است که رتبه بندی موتور جستجوی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. اینها شامل موارد زیر هستند:
نرخ کلیک - درصد افرادی که روی سایت شما پس از ورود به نتایج جستجو کلیک می کنند.
میزان پرش، تعداد افرادی که دوباره از سایت شما را ترک می کنند که اساسا به این معنی است که سایت شما چیزی را که آنها می خواهند به آنها نمی دهد.
زمان ماندن کاربر در سایت شما - پس از رسیدن به مقصد چه مدت آنها در سایت شما باقی می ماند.
اگر مردم به سایت شما بیایند و آن را ترک کنند یعنی آن را دوست ندارند پس گوگل فکر می کند که به نیازهای آنها مربوط نیست. اگر به اندازه کافی افراد این کار را انجام دهند ممکن است سایت شما در نتایج جستجو برای رتبه بندی بالاتر با مشکل مواجه شود.
در مقابل، اگر افرادی از طریق صفحه وب شما مانند وب سایت خود نگاه می کنند و به مدت زمان طول در سایت شما می مانند به گوگل می گوید که محتوای شما مربوط به جستجوی آنها است.
بنابراین هنگامی که عناوین، شرح ها و محتوا را برای به دست آوردن کلیک و ارائه ارزش در انتها دیگر بهینه می کنید می توانید رتبه بندی موتور جستجوی خود را افزایش دهید.

8. لینک ها

همانطور که در ابتدا گفتیم، وب بر روی لینک ها ساخته شده است بنابراین پیوند به طور طبیعی یک سیگنال مهم رتبه بندی جستجوگرهای اینترنتی است. سه نوع لینک برای فکر کردن وجود دارد:
لینک های ورودی
لینک های خروجی
پیوندهای داخلی
Google با استفاده از لینکهای ورودی به عنوان یکی از راههای کمک به تعیین محتویات معتبر و مناسب شما است.
بهترین سناریو این است که یک سایت معتبر شامل یک پیوند مربوط به سایت شما در یک بخش مربوطه از محتوای آن باشد. بنابراین، اگر مؤسسه بازاریابی محتوا لینکی برای منبع بازاریابی محتوا داشته باشد بهتر است تصور شود که یک فرد تصادفی با سایت کم کیفیت با آن ارتباط برقرار کند.
در حالت ایده آل، شما می خواهید تعداد کمی از لینک های ورودی که ممکن است از دامنه های با کیفیت کم داشته باشید. شما می توانید لینک های ورودی خود را در SEMRush و یا یکی از ابزار تحقیقاتی کلمه کلیدی که قبلا در این راهنما به اشتراک گذاشته شده است پیدا کنید.
در همان زمان، شما می خواهید نشان دهید که شما محتوای با کیفیت برای بازدید کنندگان خود ایجاد می کنید اتصال به سایت های مرتبط و معتبر در موقعیت مناسب فکر خوب است.
و در نهایت، پیوند به محتوای خود شما می تواند به رابطه صفحات هم برای گوگل و هم برای بازدیدکنندگان کمک کند و هر صفحه را با ارزش تر کند. اگر شما دارای یک صفحه معتبر هستید و به صفحه دیگری در سایت خود پیوند می دهید این کمک می کند تا بازدیدکنندگان صفحه دیگری را در رابطه با موضوی خود پیدا کنند این کمک خواهد کرد که رتبه بندی صفحه دوم درموتور جستجوی افزایش یابد.

9. سیگنال های اجتماعی

وقتی افراد مطالب شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند این نشانه دیگری است که ارزشمند است. مطالعه ی شناختی جستجوگرها از 23 میلیون سهم پیوند قطعی بین سهام اجتماعی و رتبه بندی موتور جستجو یافت شد.
کلمه رسمی گوگل این است که سهم اجتماعی یک عامل رتبه بندی مستقیم نیست. پیوندهای از توییتر یا فیس بوک همانند لینک های دیگر وب سایت های معتبر شمارش نمی شوند.
با این حال، هیچ انکار نمی کند که بالاترین صفحه های رتبه بندی در نتایج جستجو گوگل معمولا سهام زیادی دارند.
این احتمالا به این دلیل است که محتوای شما بیشتر به اشتراک گذاشته می شود بیشتر افراد آن را مشاهده می کنند و تصمیم می گیرند که به آن پیوند داشته باشند. این بدان معناست که به دست آوردن اشتراک اجتماعی بیشتر، به رتبه بندی جستجوی موتور شما کمک می کند، اگر تنها به طور غیر مستقیم.
شما نه تنها باید خودتان را به رسانه های اجتماعی ببرید بلکه باید به اشتراک گذاری مطالب خود را آسان کنید و این سیگنال های اجتماعی را تقویت کنید.

10. اطلاعات کسب و کار واقعی

این نکته برای کسب و کارهایی که در حوزه های خاص قرار دارند مهم است. وجود یا عدم وجود اطلاعات کسب و کار یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی محلی SEO است.
پس مهم است که به دنبال موارد زیر باشید:
NAP - نام، آدرس، شماره تلفن
لیستهای کسب و کار در Google My Business و فیس بوک
بررسی ها در هر دو این سایت ها و در دایرکتوری های مرتبط مانند Yelp و غیره
شرایط جستجوی محلی مناسب:
راهنمایی های SEO و بهترین شیوه های کارشناسی.
نحوه استفاده از جستجوگرها برای هدایت محلی.