بازاریابی ایمیل مبتنی بر زمان: یک روش دقیق برای افزایش انگیزه مشتری

آخرین آمار به اشتراک گذاشته شده توسط Statista نشان می دهد که در سال 2017 حدود 3.7 میلیارد کاربر ایمیل در سراسر جهان وجود دارد و جمعیت آن احتمالاً تا سال 2021 به 4/1 میلیارد افزایش خواهد یافت. این به این دلیل توضیح می دهد که چرا کسب و کارها در تبلیغات بازاریابی ایمیل شما بسیار سرمایه گذاری می کنند حتی اگر بخش قابل توجهی از جمعیت ادعا کند که ایمیل مرده است.


جالب اینجاست که ایالات متحده در سال 2014 در زمینه بازاریابی ایمیل در حدود  2.07 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است که انتظار می رود تا سال 2019 با یک میلیارد دلار دیگر رشد کند در حال حاضر میانگین ROI برای بازاریابی ایمیل با 3800 درصد رشد (38 دلار برای هر دلار سرمایه گذاری شده)، صاحبان کسب و کار نیازی به سرمایه گذاری در بازاریابی ایمیل ندارند.

چالش ها در زمینه بازاریابی ایمیل

علی رغم همه این اطلاعات جالب توجه، نمی تواند این واقعیت را انکار کند که با گذشت زمان برای جذب مشتریان بیشتر از روش سنتی ایمیل مارکتینگ سختتر می شود فقط در مورد آن فکر کنید یک فرد به طور متوسط روزانه بیش از 100 ایمیل دریافت می کند و بیشتر آنها تنها 4-5 بار در صندوق های پستی خود در تمام روز بررسی می کنند تغذیه مشتریان با ایمیل های چندگانه که زیر ایمیل های دیگر دفن  می شود کمک نمی کند.
چندین عنصر وجود دارد که باید به منظور بهبود نرخ بازشدن ایمیل خود در نظر بگیرید و زمانبندی ایمیل در بالای لیست قرار دارد ایمیل های شخصی مفید هستند. اما اگر آنها در زمان مناسب تحویل داده نشوند هدف آنها گم شده است. بازاریابی ایمیل مبتنی بر زمان نه تنها برای بهبود نرخهای بازشدن است بلکه آنها نیز تعداد کمتری از لغو اشتراک را تضمین می کنند.

GDPR چیست و چگونه همه چیز را تغییر می دهد؟

طبق گفتهHubspot ، 78 درصد از کاربران ایمیل را لغو می کنند زیرا نام تجاری آنها ایمیل های زیادی را ارسال می کند و اکنون که مقرراتی مانند GDPR معرفی می شوند کسب و کار دیگر نمیتواند مشترکان خود را از دست بدهد.
مقررات حفاظت کلی داده ها (GDPR) این را برای بازاریابان ایمیل در کشورهای اتحادیه اروپا مجاز به جمع آوری رضایت نامه، مشخص، آگاهانه و غیرمستقیم را از مصرف کنندگان، از 25 مه 2018، اجباری کرده است.
این به سادگی به این معنی است که شرکت ها اکنون تنها می توانند با مشتریانی که مجوز صریح در استراتژی های بازاریابی داده اند  ارسال داشته باشند همچنین، شرکت ها اکنون باید "دلایل مشروع" ارائه دهند چرا که به اطلاعات مصرف کننده نیاز دارند.
بازاریابان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال تغییر در برنامه های خود برای تغییر این قوانین جدید هستند اگر کسب و کار شما در هیچ یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مستقر نیست ممکن است مجبور نباشید با این مسئله مقابله کنید اما از آنجایی که هر کس در مورد اطلاعات شخصی حساس شده است کشورهای دیگر هم همین کار را خواهند کرد بنابراین بهتر است اگر شما شروع به تمرکز بر رویکرد مبتنی بر زمان برای مبارزات بازاریابی ایمیل خود، به جای اعتماد به روش معمول بازاریابی ایمیل داشته باشید
چگونگی بازاریابی ایمیل مبتنی بر زمان را برای بهبود انگیزه مشتریان اتخاذ کنیم؟
اگر شما تعجب می کنید که چگونه بازاریابی ایمیل مبتنی بر زمان می تواند مشارکت مشتری شما را بهبود بخشد یا اینکه چگونه می توانید این رویکرد جدید را اتخاذ کنید نیازی به بررسی بیشتر ندارید.
پاسخ شما این است:

قانون وقتی است که زمان درست است

اگر می خواهید مشارکت مشتریان خود را افزایش دهید باید زمان مناسب برای رسیدگی به آنها را تأیید کنید یک مطالعه اخیر که بیش از 1،4 میلیارد ایمیل بازاریابی را تجزیه و تحلیل کرده است، نشان می دهد که مصرف کنندگان بیشتر در ابتدای هفته در ارتباطات بازاریابی شرکت می کنند.
همانطور که در هر مطالعه، سه شنبه شب بهترین زمان برای تعامل با مشتریان با بازاریابی ایمیل است. در طول زمان 5 تا 6:30 بعد از ظهر مشتریان بیشتر گیرنده هستند و تعداد لغو اشتراک نیز کمتر است.
با این حال، ممکن است لازم باشد در ترکیب ایمیل به کار بپردازید تا مطمئن شوید که تلاش بیهوده انجام نمی شود اگر ایمیل را به موقع بفرستید اما نتواند تاثیری بر گیرنده داشته باشد احتمال لغو اشتراک ممکن است افزایش یابد.
در اینجا چیزی است که باید انجام دهید:
استفاده از خطوط موضوع جاذب و پر زرق و برق
موضوع و چند کلمه اول ایمیل برای جذب خواننده بسیار مهم هستند.
محتوای ایمیل را کوتاه نگه دارید
خوانندگان معمولاً ایمیل هایی را که بیش از حد طول می کشد رها می کنند.
در اینجا یک مثال است:
این ترفندهای کوچک در حال حاضر برای بسیاری از بازاریابان ایمیل شناخته شده است با این حال، در حال حاضر شما نیاز به تمرکز بر زمان ارسال دارید.

پذیرش جمعیت شناسی

مفهوم محتوای شخصی برای حفظ مشارکت مشتری ثابت شده است اما یک بازاریاب باید عناصر خاصی نظیر سن، جنسیت و موقعیت جغرافیایی مخاطب را در نظر بگیرد و همچنین این که چگونه این عوامل بر میزان تعامل مصرف کنندگان با مارک خاص تاثیر می گذارد .
یک مطالعه انجام شده توسط SmartFocus نشان می دهد که ارتباط ایمیل با مردان در مقایسه با زنان که پیام را دریافت می کنند فوری تر است برای مخاطبان مرد، بهترین زمان برای تعامل بین 4 PM تا 5:30 PM، در حالی که زنان معمولاً بین 8 PM تا 9:30 PM درگیر می شوند.
راهنمایی طرفدار: شما می توانید لیست ایمیل خود را بر اساس عوامل مانند جمعیت شناسی، مکان های جغرافیایی و همچنین رفتار وب سایت مرور کنید ارسال ایمیل های هدفمند در زمان مناسب موجب شفاف شدن مشارکت مشتری می شود.

ایجاد استراتژی های مختلف برای هر گروه سنی

همانطور که در مطالعه SmartFocus، جوانان (18 تا 30 ساله) که در حال کار هستند، ترجیح می دهند در صبح و بعدازظهر در ارتباطات ایمیل شرکت کنند. از سوی دیگر، افراد سالمند ترجیح میدهند ساعت 11 صبح تا 12 و ساعت 2 صبح تا 3 بعدازظهر باشد.
هنگام ارسال ایمیل ها اطمینان حاصل کنید که محتوا سازگار با استفاده از تلفن همراه باشد. اکثر مردم به ایمیل های خود بر روی گوشی دسترسی دارند.
بهینه سازی ایمیل برای تلفن همراه می تواند در جذب مصرف کنندگان تمام گروه سنی مفید باشد.
مصرف کنندگان خود را بشناسید
با معرفی GDPR، قدرت مصرف کنندگان تغییر می کند و اکنون برای بازاریابی ایمیل از طریق ایمیل، باید عادت های ایمیل خود را در هنگام کار بر روی محتوای شخصی مورد توجه قرار دهید.
به عنوان یک بازاریاب ایمیل، شما باید تلاش های بازاریابی خود را بر اساس ترجیحات مصرف کنندگان خود تمرکز کنید به دنبال GDPR، این ممکن است بهترین راه برای کاهش خطر لغو اشتراک باشد در حالی که مشتریان موجود را درگیر کرده است.
همانطور که قبلا ذکر شد شخصی سازی نتایج کسب و کار مثبت را به ارمغان آورده است اما اکنون نیز باید بر زمان بندی تمرکز داشته باشد شاید یادگیری عادت های ارسال ایمیل مشترکین شما و همچنین تنظیمات آنها به شما در یک استراتژی بازاریابی ایمیل بهتر، کمک کند.
اکثر کارشناسان می گویند که محتوای سفارشی ارسال شده در زمان مناسب می تواند کلید موفقیت برای برند ها باشد و اگر یک سازمان واقعاً مخاطبانش را درک کند مقرراتی مانند GDPR فرصت بیشتری را نسبت به عدم موفقیت ارائه می دهند.