9 راه قدرتمند برای استفاده از اصل پارتو در بازاریابی

به احتمال زیاد شما از اصل پارتو شنیده اید اما آیا شما آن را درک می کنید؟ قانون 80 - 20 یک قانون حیاتی و ایده ی آن ساده و در عین حال عمیق است و می گوید 80 درصد از عوارض از 20 درصد علل بدست آمده است.

اصل پارتو، برای اولین بار برای توزیع ثروت استفاده شد پس از آن، آن را به صورت فعال در عرصه های دیگر، مانند باغ ها، مالکیت کفش، نرخ جرم و جنایت و کسب و کار استفاده شد.
20درصد از گیاهان نخود در یک باغ، 80 درصد نخود فرنگی تولید کند.
20 درصد از فروشندگان 80 درصد از فروش را دارند.
20 درصد از مردم در هر شرکت 80 درصد از سود را به دست می آورند.
20 درصد از وقت شما 80 درصد از نتایج خود را تولید کند.
20 درصد از مشتریان شما 80 درصد از فروش را نشان می دهد.
مهندسین نرم افزار 80 درصد از وقت خود را روی 20 درصد از شکل نرم افزار صرف می کنند.
20 درصد از خطرات در محیط کار سبب 80 درصد از صدمات می شود.
20 درصد از مراقبت های سلامت بیماران در ایالات متحده 80 درصد از منابع مراقبت های بهداشتی را استفاده می کنند.
80 درصد از جرایم توسط 20 درصد از مجرمان رخ می دهد.
به نظر می رسد اصل پارتو، در واقع، در همه جا دیده می شود
اصل پارتو ممکن است فراگیر به نظر برسد با این حال، این یک ترفند سحر و جادو نیست این یک اصل است و یک قانون خدشه ناپذیر جهان نیست برخی از کسب کارها به طعمه دام پارتو افتاده اند و محور عمده خود را به جای پشتیبانی داده های واقعی و عملی تنها بر یک اصل شل و ول قرار داده اند.
بهترین اطلاعات کسب و کار باید از تجزیه و تحلیل شما، تست و تحقیقات شما بدست آید اصل پارتو می تواند به تفکر شما کمک و مشاوره استراتژی شما باشد اما نباید هر حرکت شما را دیکته نماید.
این اصل برخی از برنامه های قدرتمند را در بازاریابی فراهم می کند که در اینجا برخی از چیزهایی که شما باید بدانید آورده می شود.

1. هشتاد درصد از سود شما از 20 درصد از مشتریان شما بدست آمده است.

این مشاهدات رایج ترین اصل پارتو است خوشبختانه، پیدا کردن آن برای کسب و کار شما بسیار آسان است اگر شما دریابید که بخش عمده ای از سود شما از حدود 20 درصد از خریداران شما هستند پس شما باید در حال کار سخت برای حفظ آن دسته از مشتریان و درمان آنها باشید.
علاوه بر این، شما می خواهید مشتریان مانند آنها پیدا کنید مارشال می گوید در استراتژی مارکتینگ، توصیه به روش های زیر برای پیدا کردن قدرتمند 20 درصد از مشتریان خود انجام دهید:
مشتریان که به تازگی خریداری کرده اند و اغلب وقت بیشتر صرف کردند شناسایی کنید.
جایی که آن 20 درصد از آن جا امده اند را پیدا کنید کانال های ترافیکی آنها را کشف کنید تبلیغات که بر روی آنها انجام شده و محتوای آنها را بهینه سازی، افزایش و ترویج دهید.
یک مطالعه جمعیتی و روانشناختی در 20 درصد انجام دهید هر چه شما آنها را بهتر بشناسید بهتر می توانید هدف قرار دهید.
شما نباید مقدار مفرط از زمان را بر روی چند مشتری که مقادیر ناچیز وقت صرف می کنند قرار دهید بر روی بهترین مشتریان خود که معمولاً در حدود 20 درصد از آنها هستند تمرکز کنید.

2. هشتاد درصد از فروش محصول آنلاین شما از  20 درصد از محصولات شما می باشد

چه محصولاتی را می فروشید؟ اگر اصل پارتو برای کسب و کار شما صادق است پس از آن برخی از فروشندگان داغ، مسئول حدود 80 درصد از فروش شما هستند این محصولات است که شما باید به منظور افزایش، ترویج، تبلیغ و فشار روی آنها کار کنید آنها فروشندگان داغ برای یک دلیل هستند بنابراین بهترین استفاده را از آنها داشته باشید.

3. هشتاد درصد از بازدید کنندگان شما از 20 درصد از کلمات کلیدی شما آمده اند.

بسیاری از شرکت ها مقدار زیادی زمان برای توسعه کلمات کلیدی صرف می کنند یک استراتژی کلمات کلیدی تشکیل دهید و از آن کلمات کلیدی در سراسر وب سایت خود استفاده کنید اما در اینجا چیزی تعجب آور در مورد کلمات کلیدی است که در اغلب موارد، 80 درصد از ترافیک و بازدید کنندگان شما از تنها 20 درصد از کلمات کلیدی شما آمده اند
نگاهی زیرچشمی به گوگل آنالیز و یا SEMRush برای پیدا کردن ان کلمات برای کسب و کار خود داشته باشید. مثلا در سایت ایمیل مارکتینگ ما کلمه کلیدی "بازاریابی اینترنتی" به تنهایی مسئول بیشتر ترافیک سایت ما هستند و علت آن عبارتند از:
تمرکز محتوا بر بازاریابی آنلاین.
ارائه اطلاعات بازاریابی آنلاین  به مشتریان
ارائه اطلاعات دقیق و مفید تر در بازاریابی آنلاین.

4. هشتاد درصد از بازاریابی محتوا از  20 درصد از محتوای شما بدست می آید.

در حال حاضر شما می دانید که مارکتینگ محتوا قدرتمند است اما آیا می دانید که در آن محتوای بازاریابی از کجا آمده است اگر تجربه داشته باشید پیدا خواهید کرد که بسیاری از سرنخ ها و ترافیک شما از تنها 20 درصد از محتوای شما آمده است.

5. هشتاد درصد از به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی از  20 درصد از به روز رسانی های اجتماعی شما است.

نگاهی به اشتراک گذاری اجتماعی خود داشته باشید آنها احتمالا از تنها 20 درصد از به روز رسانی شما هستند با استفاده از یک ردیاب تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی، می توانید ویژگی های به روز رسانی های اجتماعی خود را پیدا نمایید.

6. هشتاد درصد از ترافیک شما از  20 درصد از کانال های ترافیک شما می آیند.

هر وب سایت از انواع منابع ترافیک دریافت می کند بر جایی که بیشترین ترافیک را دارید تمرکز کنید یک نگاه سریع به گوگل سایت های ارجاع شده را نشان می دهد با توجه به پارتو، بیشتر از ترافیک ارجاع شما از تنها تعداد کمی از این سایت ها به دست می آید.

7. هشتاد درصد از نرخ تبدیل از 20 درصد از صفحات شما تولید می شود.

در بهینه سازی نرخ تبدیل، شما نیاز به تمرکز بر روی 20 درصد بهترین صفحات تبدیل دارید بهتر است شما این صفحات را برای تبدیل بیشتر بهینه سازی کنید تا نتایج بهتری داشته باشید.

8. هشتاد درصد فروش را از 20 درصد از کانال های تبلیغاتی است.

هنگامی که شما کانال تبلیغاتی خود را در نظر می گیرد شما احتمالا از لغات، برگشت هدف و شاید برخی از آگهی ها در سایت های خاص و یا رسانه های دیگر استفاده می کنید بر جایی که منجر به بسیاری از فروش شما شده است و بر روی کانال های که بیشترین فروش را ایجاد می کند تمرکز کنید.

9. هشتاد درصد از شکایات مشتریان از 20 درصد از مشتریان است.

بیشترین فروش از 20 درصد از مشتریان شما بدست می آیند شدید ترین شکایات از 20 درصد از مشتریان شما می باشد که به سرعت شماره گیری کرده و شکایت خود را مطرح می نمایند .
مشتریانی هستند که مسئول 80 درصد از گرفتن زمان و توجه پرسنل خدمات مشتریان می باشد این را در ذهن داشته باشید زمانی که شما در حال توسعه استراتژی خود هستید به پرسنل خدمات مشتریان کمک نمایید.
نتیجه گیری
اصل پارتو است یک قانون نیست آن گاهی اوقات در برخی شرایط اعمال می شود و موثر است اما در همه زمان ها کارساز نیست.

مطالب مرتبط