ایمیل مارکتینگ چیست و چرا تجارت شما به آن احتیاج دارد؟

ایمیل مارکتینگ اصطلاحی است که شما ممکن است اخیراً شنیده باشید اما بازاریابی ایمیل دقیقاً چیست؟

بازاریابی ایمیل چیست؟

در ابتدایی ترین سطح خود، ایمیل مارکتینگ استفاده از ایمیل برای ارتقاء مشاغل شماست. این برای ایجاد روابط با مشتریان بالقوه، آگاه نگه داشتن مشتریان فعلی و به روز شده در نام تجاری شما، ارائه کوپن برای تشویق وفاداری مشتری و موارد دیگر استفاده می شود!
این یک نوع بازاریابی مستقیم است شبیه به بازاریابی از طریق آونگ ایمیل اما بازاریابی از طریق ایمیل بسیار مناسب است برای کیف پول شما و محیط زیست، زیرا کاملاً بدون کاغذ است!
برخی فکر می کنند بازاریابی نامه الکترونیکی منسوخ شده است اما نمی توانند اشتباه کنند. بازاریابی ایمیل از مدت کوتاهی پس از تولد اینترنت مورد استفاده قرار گرفته است. از آن زمان به طرز چشمگیری تکامل یافته است و هنوز ابزاری برای بازاریابی فوق العاده مفید است. در حقیقت، بسیاری از کارآفرینان استدلال می کنند که بازاریابی از طریق ایمیل اکنون مهمتر از گذشته است. یک دلیل خوب وجود دارد که 85٪ از خرده فروشان ایالات متحده بازاریابی از طریق ایمیل را یکی از موثرترین تاکتیکهای خرید مشتری می دانند.

بنابراین بازاریابی ایمیلی برای چه مواردی استفاده می شود؟

بازاریابی ایمیل می تواند برای ایجاد اعتماد با مشتریان به مرور زمان مورد استفاده قرار گیرد تا آنها را به مشتری های مکرر تبدیل کند. همچنین روشی مؤثر برای آگاهی از مشتریان خود در مورد فروش جدید یا تبلیغاتی که در حال انجام آن هستید. مردم می خواهند در مورد نام تجاری شما آگاه باشند و بازاریابی از طریق ایمیل یکی از بهترین راه ها برای درگیر ماندن با آن مخاطب است. در حقیقت، 28٪ از خریداران آنلاین ایالات متحده، برای اینکه در مورد مارک های مورد نظر خود مطلع شوند از اشتراک برای ذخیره یا ایمیل برای محصولات خود خبر می دهند.

نرم افزار بازاریابی ایمیل چیست؟

تعداد زیادی نرم افزار و ابزار اتوماسیون وجود دارد که بازاریابی ایمیل را به نسیم تبدیل می کند. به عنوان مثال، اونگ ایمیل و تماس با ما می توانند برای ارسال ایمیل و نظارت بر تعامل مشترکان با ایمیل های شما استفاده شوند. همچنین می توانید از نرم افزار بازاریابی ایمیل استفاده کنید تا بتوانید تجزیه و تحلیل هایی مانند نرخ کلیک، نرخ بازشدن، نرخ هزرنامه و تبدیل را ردیابی کنید.
بنابراین اکنون که ما به سؤال شما پاسخ داده ایم که این استراتژی بازاریابی واقعاً چیست ممکن است شما بپرسید "بنابراین تجارت من به ایمیل مارکتینگ نیاز دارد؟" البته! همه مشاغل می توانند از بازاریابی ایمیل، به ویژه مشاغل کوچک بهره مند شوند. بازاریابی پست الکترونیکی تمایل دارد که به خصوص در مقایسه با سایر اشکال بازاریابی سنتی، ارزان و آسان باشد.

مزیت بازاریابی ایمیل از سایر روشهای بازاریابی چیست؟

94٪ از کاربران اینترنت از ایمیل استفاده می کنند. بنابراین، بازاریابی از طریق ایمیل به شما امکان می دهد حتی اگر در رسانه های اجتماعی نباشید به تعداد زیادی از کاربران اینترنت دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این، یک نظرسنجی نشان داد که 75٪ از کاربران بزرگسال آنلاین حیرت انگیز می گویند بازاریابی از طریق ایمیل در واقع روش بازاریابی ترجیحی آنها است!
اگر قبلاً از بازاریابی ایمیلی استفاده نمی کردید مطمئناً چیزی است که باید برای رسیدن به مخاطبان گسترده تری و تقویت مارک تجاری خود با مشتریان فعلی، در نظر بگیرید.
یکی دیگر از مزایای بازاریابی ایمیل این است که ردیابی ROI شما بسیار آسان است. همه چیز با استفاده از نرم افزار بازاریابی ایمیل قابل ردیابی است بنابراین می توانید تعیین کنید چه کسی ایمیل های شما را باز می کند چه کسی از طریق ایمیل های شما روی سایت شما کلیک می کند و موارد دیگر.
بعلاوه، ROI معمولاً بسیار زیاد است زیرا لازم نیست که پول تبلیغ را در پشت ایمیل ها قرار دهید تا آنها را به سمت مخاطبان صحیحی مانند سایر روشهای تبلیغاتی بکشید. آنها قبلاً به سمت مصرف کننده ایده آل مورد هدف قرار گرفته اند زیرا شما فقط از طریق ارائه آدرس ایمیل خود به افرادی که به شما اجازه داده اند ایمیل ارسال می کنید. این امر بازاریابی ایمیل را به یکی از ارزان ترین تاکتیک های ممکن در بازاریابی تبدیل می کند.
یک واقعیت اندک است که 66٪ از کل ایمیل های ایالات متحده در دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند یا رایانه های لوحی باز شده است. اگر قصد استفاده از پیامک یا کمپین پیامکی را داشته باشید بازاریابی از طریق ایمیل ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشد. بازاریابی ایمیل تقریباً به همان روش بازاریابی پیامکی کار می کند اما شما می توانید به کاربران دسک تاپ نیز دسترسی پیدا کنید و بیشتر کاربران تلفن های هوشمند در می یابند که ایمیل ها نسبت به پیام های متنی شرکت ها کمتر آزار دهنده هستند.
در حالی که ایمیل مارکتینگ اغلب در ارتباط با سایر اشکال بازاریابی مانند تبلیغات رسانه های اجتماعی و حتی تبلیغات تلویزیونی و رادیویی مورد استفاده قرار می گیرد این مجموعه مزایای منحصر به فرد خود را دارد.
به عنوان مثال، بیایید بگوییم که شما یک فروشگاه تجارت الکترونیک دارید و در حال انجام فروش هستید. وقتی درمورد فروش در رسانه های اجتماعی پست می کنید همه طرفداران شما آن را نخواهند دید. فقط حدود 1٪ از دنبال کنندگان شما معمولاً یک پست فیسبوک را مشاهده می کنند مگر اینکه شما آن را با استفاده از تبلیغات تقویت کرده باشید. اگر درباره فروش خود ایمیلی ارسال کنید تضمین می شود که در مقابل هر یک از اعضای لیست ایمیل خود قرار دهید.
تفاوت بزرگ دیگر بین ایمیل مارکتینگ و سایر اشکال بازاریابی در این است که مردم در واقع مایل به دیدن تبلیغات ایمیل شما هستند! هرکسی که در لیست ایمیل شما قرار دارد آدرس ایمیل خود را به صورت هدفمند در اختیار شما قرار می دهد زیرا می خواستند اطلاعات بیشتری در مورد برند شما داشته باشند.
این کاملاً متفاوت از تبلیغات در موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، تلویزیون، مجلات و رادیو است. کسی که به تبلیغ شما در فیس بوک می آید یا در حالی که اخبار صبح را مشاهده می کنید درخواست نکرد تا درباره برند شما اطلاعات بیشتری کسب کند به همین دلیل احتمالاً پیام شما را نادیده می گیرند یا حتی از این کار ناراحت می شوند.
اگر یک مصرف کننده آدرس ایمیل خود را به طور مستقیم در اختیار شما قرار دهد به این دلیل است که آنها به طور خاص می خواهند به بازاریابی ایمیلی شما بپردازند. آنها ممکن است با یک کوپن یا برخی از تبلیغات دیگر وسوسه شوند اما هنوز یک استراتژی بازاریابی مبتنی بر رضایت بیشتر است. این بخشی از چیزی است که بازاریابی ایمیل را بسیار بی نظیر و بسیار موفق می کند!

بازاریابی ایمیل چگونه با سایر شکل های بازاریابی کار می کند؟

همانطور که در ادامه به توضیح بیشتر این شکل از بازاریابی می پردازیم باید به نحوه عملکرد آن با سایر تلاش های بازاریابی نیز اشاره کنیم. همانطور که قبلاً ذکر شد بازاریابی ایمیل در کنار بازاریابی رسانه های اجتماعی بسیار خوب عمل می کند. شما می توانید پروفایل های رسانه های اجتماعی شرکت خود را از طریق ایمیل با دکمه های تبلیغاتی متقابل تبلیغ کنید تا مشترکان ایمیل شما از شما پیروی کنند. همچنین می توانید از پروفایل های رسانه های اجتماعی خود برای جمع آوری لیست ایمیل برای استفاده در کمپین های بازاریابی ایمیل خود استفاده کنید.
روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که یکی از آنها اجرای یک راه در حساب های رسانه های اجتماعی شماست که از مردم درخواست می کند آدرس ایمیل خود را برای ورود به سایت ارائه دهند.
شما همچنین می توانید به سادگی پستهایی را بخواهید که از پیروان رسانه های اجتماعی خود بخواهند در لیست ایمیل شما مشترک شوند و پیوندی به فرمی که می توانند در آن ثبت نام کنند فراهم کنید.
شانس این است که، اگر آنها به اندازه کافی علاقه مند بودند که از مارک شما در رسانه های اجتماعی پیروی کنند می خواهند از طریق ایمیل از برند شما نیز اطلاعات بیشتری کسب کنند.
شما حتی می توانید یک کمپین در Facebook ایجاد کنید که به سمت جمع آوری ایمیل است که می توانید در یک کمپین بازاریابی ایمیل استفاده کنید.
بازاریابی ایمیل نیز در رابطه با یک کمپین بازاریابی کار می کند! می توانید از ایمیل برای ارسال یادآوری سبد خرید به مخاطبان بازاریابی خود استفاده کنید. این ایمیلها حتی می توانند با محصولات خاص فروشگاه آنلاین شما شخصی سازی شوند!

چگونه یک کارزار بازاریابی ایمیل را شروع می کنید؟

بازاریابی ایمیل چیست؟ - فوق العاده همه کاره است با استفاده از نرم افزار بازاریابی ایمیل، می توانید ایمیل را با نام مشترکان شخصی سازی کنید و می توانید ایمیل های شخصی شده را برای روزهای تولد افراد ارسال کنید. شما حتی می توانید لیست های ایمیل جداگانه را حفظ کرده و پیشنهادات یا تبلیغات مختلفی را به مجموعه های مختلف مخاطبان ارسال کنید.
اولین قدم برای شروع یک کمپین بازاریابی ایمیل، جمع آوری لیست ایمیل است. قبل از اینکه مشترک احتمالی آدرس ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهد چند سوال وجود دارد که احتمالاً آنها را در نظر می گیرید. آیا آنها را اسپم می کنید؟ از دادن آدرس ایمیل خود به چه عوایدی می رسند؟ آیا تخفیف ویژه ای ارسال می کنید؟ آیا آدرس ایمیل آنها را عمومی می کنید یا آن را می فروشید؟ شما می خواهید برای مشترکین عزیز روشن کنید که از عضویت در لیست ایمیل شما بهره مند می شوند و شما آنها را اسپم نمی کنید یا آدرس ایمیل آنها را به کسی دیگر نمی دهید.
روش های بی شماری برای ساخت لیست ایمیل شما وجود دارد اما مکان خوبی برای شروع نصب یک فرم ثبت نام ایمیل در وب سایت شماست. به این ترتیب می توانید بازدید کنندگان وب سایت موجود خود را به کار گیرید و در ازای آدرس ایمیل آنها، اطلاعات ویژه یا تخفیف ویژه ای را به آنها ارائه دهید. همچنین می توانید همانطور که قبلاً گفته شد از حساب های رسانه های اجتماعی خود برای جمع آوری ایمیل استفاده کنید.

محتوای ایمیل چیست؟

پس از داشتن یک لیست جامد ایمیل، زمان آن است که شروع به برنامه ریزی ایمیل های خود کنید. طیف گسترده ای از مطالب وجود دارد که می توانید در ایمیل های خود و گزینه های منحصر به فرد برای قالب بندی انتخاب کنید. ایمیل مارکتینگ بسیار قابل تنظیم تر از سایر اشکال تبلیغات است
برخی از نمونه هایی از مطالبی که می توانید در ایمیل های خود داشته باشید پیوند به مقالاتی در وب سایت شما، جوایز وفاداری برای مشترکان، توصیفات مشتری، اطلاعات مربوط به تبلیغات یا فروش جدید و اعلامیه در مورد موارد یا خدمات جدید است. همچنین می توان از ایمیل ها برای یادآوری افرادی که علاقه خود را به شرکت شما یادآوری کرده اند استفاده کرد!
هنگامی که آنها در نهایت به لیست ایمیل شما بپیوندند فراموش نکنید که برای آنها پیام خوش آمدگویی ارسال کنید. به خاطر داشته باشید که آنها فقط سیلاب گرم نیستند بلکه یک مشتری بالقوه با پرداخت بالقوه نیز هستند. و اگر کار خود را درست انجام دهید آنها به صورت رایگان به سفیران برند شما تبدیل می شوند. شما فقط باید آنها را تحت تأثیر قرار دهید و این پیام خوش آمدید اولین فرصتی است که بدست می آورید. حسابش کنید.
با توجه به جوایز وفاداری، 64٪ از کاربران اینترنت ایالات متحده کوپن را از طریق ایمیل چاپ کرده اند! از کوپن های ایمیل می توان برای هدایت هم در فروشگاه و هم در فروش آنلاین استفاده کرد و از این طریق آنها را به ابزاری فوق العاده با ارزش تبدیل کرد که می توانند به راحتی در استراتژی بازاریابی ایمیل شما وارد شوند. وعده کوپن های الکترونیکی نیز راهی عالی برای جذب افراد در لیست ایمیل شماست.
از نوشتن خط موضوع مناسب گرفته تا انتخاب جذاب ترین طرح، ایجاد ایمیل شما می تواند بسیار زیاد باشد. نگران نباشید! ما برای کمک اینجا هستیم! محتوائی که در ایمیل های خود درج می کنید به نوع شغلی که انجام می دهید بستگی دارد. با این حال، برخی از تکنیک ها وجود دارد که برای اکثر مشاغل بهتر کار می کند.
به عنوان مثال، یک مطالعه توسط گروه Relevancy نشان داد که بازاریابی که ویدئویی به کمپین های ایمیل خود اضافه می کنند شاهد افزایش تقریبا 40٪ درآمد هستند. اینفوگرافی، لیست ها و تبلیغات / تخفیف ها نیز برای ایمیل های بسیار جذابیت ایجاد می کند.
فقط مراقب باشید که تمام ایمیل های خود را در مورد فروش محصولات درست نکنید. ایمیل های شما همچنین باید شامل اطلاعات ارزشمندی باشد که مشترکین شما ممکن است علاقه مند به خواندن آن باشند. برخی از نمونه هایی از محتوا که می تواند به ایمیل شما ارزش افزوده کند پاسخ به سؤالات متداول، قطعات مربوط به پست های وبلاگ در وب سایت شما، و نظرسنجی ها است.

طرح ایمیل چیست؟

تا آنجا که طرح می رود متناسب بودن مهم است. ایمیل های شما باید برای نام تجاری سازگار با سبک وب سایت، تبلیغات و حساب های رسانه های اجتماعی شما مطابقت داشته باشند. همچنین، از آنجا که حدود نیمی از تمام ایمیل ها بر روی دستگاه های تلفن همراه باز شده است می خواهید مطمئن شوید که ایمیل های شما سازگار با موبایل باشد.

بهینه سازی ایمیل چیست؟

نکته مفید دیگری که باید در نظر داشته باشید اینست که زمان های بهینه ای وجود دارد که باید ایمیل های خود را به بیرون ارسال کنید. مشترکان احتمالاً اگر در زمان دریافت مشغول کار نباشند ایمیل خود را باز می کنند. در غیر این صورت، ممکن است بعداً آن را باز کنند یا ممکن است فراموش کنند و بگذارند نامحدود در صندوق ورودی آنها بنشیند.
بیشتر سیستم عامل های نرم افزار ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کنند تا بفهمید که برای ارسال ایمیل چه زمان هایی ایده آل است. در غیر این صورت، یک قانون خوب برای ارسال ایمیل در طی ساعتهایی است که افراد مخاطب هدف شما احتمالاً آزاد هستند. صبح زود هنگام کار افراد، روزهای محبوب استراحت ناهار و عصرها، هنگامی که افراد از کار خارج می شوند معمولاً موفق ترین زمان برای ارسال ایمیل است.
شما همیشه می توانید از داده های جمع آوری شده از ایمیل های قبلی استفاده کنید تا در ایمیل های آینده بهبود پیدا کنید. آزمایش تقسیم A / B بهترین روش برای تعیین اینکه کدام نوع مطالب بهترین و بیشتر با مخاطبان خود طنین انداز است. از این گذشته، هدف اصلی ایمیل شما این است که در زمان مناسب پیام مناسب را به بدست شخص مناسب برسانید. می توان همه چیزها را به طور کامل خط کشید مخصوصاً در اولین تلاش، کار دشواری است. به همین دلیل است که آزمایش اسپلیت A / B بسیار مهم است!

آداب و رسوم ایمیل چیست؟ چه چیزی نیست؟

اکنون که بحث کردیم بازاریابی ایمیلی چیست چرا سودمند است و چگونگی استفاده صحیح از ایمیل ها در استراتژی بازاریابی خود، در اینجا مواردی است که شما در مشاغل بازاریابی ایمیل خود باید از آنها دوری کنید.
برای مبتدیان، هرزنامه ارسال نکنید. هرزنامه نگاری مشترکان ایمیل شما یک استراتژی بازاریابی ناکارآمد از طریق ایمیل است زیرا منجر به افزایش فروش یا به رسمیت شناختن نام تجاری مطلوب نمی شود و می تواند اعتبار شرکت شما را از بین ببرد. در نظر بگیرید کسی آدرس ایمیل خود را مانند شما برای ورود به خانه خود به شما ارائه دهد. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که با پیام های ناخواسته یا گمراه کننده آنها را بیزار کنید و به آنها در خانه خود بی احترامی کنید.
همچنین یک قانون به نام قانون CAN-SPAM وجود دارد که شامل یک سری قوانین برای محدود کردن انتقال اسپم است. این قوانین شامل داشتن یک خط موضوعی غیر فریبنده است روشی که مشترکین می توانند با استفاده از آن بتوانند به راحتی از لیست ایمیل شما جدا شوند و نام و آدرس شما در انتهای همه ایمیل ها قرار گیرد. تا زمانی که به الزامات قانون CAM-SPAM پایبند باشید ایمیل های شما باید بدون اسپم باشد!
یکی دیگر از تاکتیک های بازاریابی ایمیل که هرگز نباید از آن استفاده کنید خرید لیست های از پیش ساخته ایمیل است. شما باید لیست ایمیل خود را با افرادی که علاقه واقعی به شرکت شما دارند تشکیل دهید. خرید یک لیست ایمیل از قبل موجود به دلایل مختلف ایده بدی است اما بیشتر به این دلیل است که می تواند افراد بی صلاحیت را برای شما فراهم کند که احتمالاً علاقه واقعی به برند شما نداشته باشد و احتمالاً از ایمیل های شما سلب اشتراک می کنند و یا گزارش هرزنامه می دهند.
یكی از تنها مشكلات احتمالی در زمینه بازاریابی از طریق ایمیل این است كه می تواند وقت گیر باشد. به همین دلیل ممکن است بخواهید یک آژانس بازاریابی دیجیتال استخدام کنید تا از تمام نیازهای بازاریابی ایمیل شما مراقبت کند!

مطالب مرتبط

  1. 13 بهترین ایمیل مارکتینگ رایگان
  2. اتوماسیون ایمیل مارکتینگ چیست؟
  3. نقش ایمیل مارکتینک در استراتژی پس از خرید
  4. 4 نکته مفید برای بهبود روند توسعه ایمیل مارکتینک
  5. پنج تا از بهترین سرویس های ایمیل مارکتینگ رایگان
  6. راههایی برای تقویت بازاریابی ایمیل و افزایش نرخ کلیک
  7. ایمیل مرده نیست؛ شما فقط آن را اشتباه انجام می دهید
  8. چگونه می توانید از داده های مشتری در ایمیل مارکتینگ استفاده کنید
  9. چگونه می توان بهترین پلت فرم ایمیل مارکتینگ را برای تجارت خود انتخاب کرد
  10. 10 استراتژی برای تبلیغ نظرات مثبت مشتریان برای نام تجاری یا کسب و کار شما