استراتژی بازاریابی ایمیل چیست؟

 بازاریابی ایمیل

استراتژی بازاریابی ایمیل مجموعه ای از رویه هایی است که یک بازاریاب برای دستیابی به اهداف بازاریابی مطلوب با تبلیغات ایمیل، شناسایی و دنبال می کند. این برنامه عمل کانال ارتباط مستقیمی با چشم اندازها و مشتریان برای تبلیغ برند به مشاغل می دهد.

فهرست
چرا داشتن استراتژی بازاریابی ایمیل ضروری است؟
نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی ایمیل
نکاتی برای ایجاد یک استراتژی موثر برای بازاریابی ایمیل
با توجه به اینکه برای هر 1 دلار که برای ایمیل مارکتینگ هزینه می شود یک تجارت حداقل 40 دلار درآمد کسب می کند بیشتر و بیشتر بازاریاب به طور فزاینده این روش بازاریابی را پیاده سازی می کنند. با این وجود، توجه به این نکته ضروری است که استراتژی های بازاریابی ضعیف ناکام هستند و بنابراین بازده سرمایه گذاری (ROI) را تحویل نمی دهند. یک استراتژی به خوبی برنامه ریزی شده با اهداف توضیح داده شده و یک نقشه راه آسان برای دنبال کردن برای یک استراتژی موفقیت آمیز در بازاریابی ایمیل است. صاحبان مشاغل آنلاین از آونگ ایمیل استفاده می کنند تا در تمام مراحل ایجاد استراتژی های موفق در بازاریابی ایمیل موفق عمل کنند.

چرا داشتن استراتژی بازاریابی ایمیل ضروری است

یک استراتژی به چند دلیل ضروری است. مهمترین و قابل توجه ترین آنها به شرح زیر است.

یک طرح تجاری

داشتن یک استراتژی بازاریابی از طریق ایمیل به بازاریابان این امکان را می دهد تا فرایند تبلیغات ایمیل خود را قبل از موعد تنظیم کنند. به نوبه خود، سایر ذینفعان مشاغل می توانند بدانند که در هر زمان معین باید چه کاری انجام دهند بنابراین همزمان بودن در حین اجرای یک کمپین ایمیل را تضمین می کنند.
با یک استراتژی بازاریابی از طریق ایمیل، یک شرکت می تواند زمان ارسال پیام های تبلیغاتی مبتنی بر زمان یا ایمیل های غیر تبلیغی را برنامه ریزی کند. تبلیغات مبتنی بر زمان، ایمیل هایی است که حاوی پیام های حساس به زمان هستند که گیرندگان را به سمت انجام اقدام، به عنوان مثال، خرید یک محصول با تخفیف، ثبت نام برای کلاس جدید یا رزرو وقت ملاقات، ترغیب می کنند. برای این تبلیغات، بازاریابان باید برنامه ریزی یک سری ایمیل کوتاه سه بازه بازاریابی متشکل از یک اطلاعیه (ترجیحا دو هفته قبل)، یک یادآوری (1 هفته از رویداد) و آخرین فرصت (1 یا 2 روز قبل از رویداد) را در نظر بگیرند.
ایمیل های غیر تبلیغی به موقع تر و با محور فروش می باشند. آنها بیشتر برای برقراری روابط و ارزش دادن به مشتریان هستند. برخلاف ایمیلهای تبلیغاتی که تمایل به افزایش فروش دارند ایمیلهای غیر تبلیغی بازاریاب ها را قادر می سازند تا منافع مشترکان خود را تعیین کنند بنابراین به تقسیم لیست پستی کمک می کنند. به نوبه خود، آنها می توانند پیام های شخصی تری را که به ترتیب در پرورش و تقویت روابط با آینده نگران و مشتری کمک می کند پیگیری کنند.

نتایج خود را ارزیابی کنید

استراتژی های بازاریابی از طریق پست الکترونیکی تمام اهدافی را که قصد دستیابی به آنها را دارید بیان می کند. یک شرکت باید از قبل اهداف بازاریابی داشته باشد تا هنگام اجرای کمپین نامه الکترونیکی، آن را جهت گیری کند. به غیر از این، استراتژی های بازاریابی از طریق ایمیل به بازاریابان این امکان را می دهد تا تأثیر فعالیت های بازاریابی ایمیل خود را ارزیابی کنند.

بهترین تاکتیک ها را انتخاب کنید

در این زمینه، تاکتیکها به نکات و ترفندهایی که یک بازاریاب برای فشار استراتژی خود و در نتیجه رسیدن به اهداف تعیین شده استفاده می کند اشاره دارد. یک مثال از یک تاکتیک می تواند "شروع یک برنامه رها کردن سبد خرید برای کاهش تعداد فروش های از دست رفته" باشد.

 نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی ایمیل

اهداف بازاریابی ایمیل را تنظیم کنید
ابزارهای لازم برای بازاریابی ایمیل را انتخاب کنید
مخاطب هدف را تعیین کنید
تاکتیک های ساخت لیست مناسب را مشخص کنید
لیست پستی خود را به بخش ها تقسیم کنید
انواع ایمیل را برای ارسال مشخص کنید
برنامه ای برای ارسال ایمیل ایجاد کنید
محتوای ایمیل را قالب بندی کنید
ایمیل های خود را بهینه کنید
انجام تست جداسازی
گزارش عملکرد ایمیل را رصد کنید
اکنون به مراحل اساسی که بازاریابان برای توسعه استراتژیهای عالی در بازاریابی باید دنبال کنند خواهیم پرداخت.

اهداف بازاریابی ایمیل را تنظیم کنید

ایمیل های بازاریابی برای تحقق اهداف زیر عمل می کنند:
جذب مشتری را افزایش دهید
وفاداری را بالا ببرید
حداکثر استفاده از ROI
روابط با مشتریان خود را حفظ کنید
بنابراین بازاریابان باید ایمیل هایی را ایجاد کنند که مطابق با هر یک از این یا اهداف مورد نظر دیگر باشد.

ابزارهای لازم برای بازاریابی ایمیل را انتخاب کنید

پیدا کردن ابزار مناسب اولین قدم برای تنظیم استراتژی بازاریابی ایمیل است. یک بازاریاب از دیگر ویژگی های مفید به یک ارائه دهنده خدمات ایمیل (ESP) با یک ابزار اتوماسیون نیاز دارد.
آونگ ایمیل به شما این امکان را می دهد که ایمیل های خود را بطور ملایم، سازماندهی شده ارسال کنید. بازاریابان می توانند از مشتریان خود را پیگیری کرده و ایمیل های مناسب را در زمان مناسب ارسال کنند. به عنوان مثال، می توانید ایمیل های خوش آمدید برای گرفتن مشتریان جدید، ایمیل های سبد خرید ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند نسبت به مواردی که در سبد خرید باقی مانده اقدام کنند. همین حالا ثبت نام کنید تا استراتژی بازاریابی ایمیل خود را با آونگ ایمیل شروع کنید.

مخاطب هدف را تعیین کنید

در مرحله بعد، بازاریاب باید لیست مشترکین ایمیل خود را بسازد. برای انجام این کار، شما باید مخاطبی را که شرکت شما در آن خدمت می کند شناسایی کنید. در ضمن، اگر مشاغل خاص با لباس کودک سرو کار دارد مخاطبان اصلی آن در درجه اول مادران هستند. بنابراین، منطقی است که از ابزارهای مرسوم برای دریافت آدرس های ایمیل این جمعیت استفاده کنید.

لیست پستی خود را به بخش ها تقسیم کنید

بخش بندی یک تاکتیک به شما این امکان را می دهد کمپین های ایمیل بسیار هدفمند ارسال کنید. بازاریابان می توانند لیست های پستی خود را بر اساس مکان، جنس، شغل، سن، رفتار و غیره تقسیم کنند. به نوبه خود می توانید مطمئن باشید که پیام های مناسب و سفارشی ارسال کرده اید که برای مشتریان جذاب است.

انواع ایمیل برای ارسال را مشخص کنید

ایمیل های متفاوتی وجود دارد که بازاریابان برای آنها ارسال می کنند. انتخاب سبک ایمیل به هدف هر کمپین خاص بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر یک کاربر به تازگی به لیست پستی شما پیوسته است یک ایمیل خوش آمدید برای آنها ارسال کنید این یک فرصت عالی برای توضیح مزایای کار با شما است. اگر مشتری برخی از موارد را به سبد خرید خود اضافه کرده و آنها را خریداری نکرده اید برای افزایش فروش برای آنها ایمیل سبد خرید رها شده ارسال کنید.

برنامه ای برای ارسال ایمیل ایجاد کنید

برای اطمینان از اینکه مشترکان ایمیل های تبلیغاتی شما را می خوانند بهترین زمان ارسال ایمیل را پیدا کنید. بنابراین لازم است که آزمایش و تعیین زمان اشتغال مشترکان مشخص شود. آزمایش A / B مفید است.

محتوای ایمیل را قالب بندی کنید

برای موفقیت در بازاریابی ایمیل، باید پیام های ایمیل تبلیغاتی کاملاً ارائه شود. بازاریابان بسته به نوع ایمیلهایی که ایجاد می کنند باید قالب، قلم و اندازه متن را انتخاب کنند. با آونگ ایمیل می توانید از یک ویرایشگر کشیدن ورها کردن برای ایجاد قالب های ایمیل زیبا استفاده کنید که برای مطابقت با برند شما سفارشی شده اند.

ایمیل های خود را بهینه کنید

یک مطالعه سال 2017 توسط Adestra نتیجه گرفت که 83.8 درصد از دارندگان دستگاه های تلفن همراه ایمیل با این دستگاه ها باز می کنند. بنابراین، بهینه سازی محتوای ایمیل برای موبایل برای دستیابی به این مخاطب، معقول است. برخی از راه های اطمینان از اینکه محتوای ایمیل سازگار با تلفن همراه است شامل موارد زیر است:
ایجاد خطوط کوتاه موضوع.
محدود کردن ایمیل به عرض 600 پیکسل.
استفاده از قالب های تک ستونی.
نمایش تصاویر کوچک.
نوشتن CTA های متمایز.
آزمایش بر روی چندین دستگاه تلفن همراه.
جلوگیری از میله های منو.
استفاده از اندازه فونت بزرگ (در حالت ایده آل 13-14 پیکسل)

انجام آزمایش اسپلیت

با آزمایش A / B، بازاریابان می توانند با تعویض ابعاد مختلف ایمیل خود، مانند خطوط موضوع (محبوب ترین گزینه)، تصاویر، CTA، عناوین، پیشنهادات و موارد دیگر، کدام نسخه از ایمیل خود را به بهترین وجه عمل کنند.
گزارش عملکرد ایمیل را رصد کنید
تنظیم استراتژی ایمیل خود بر اساس گزارش ها و بازخورد هایی که جمع آوری کرده اید آخرین مرحله برای تدوین استراتژی ایمیل مارکتینگ است. آونگ ایمیل مجموعه ای از تجزیه و تحلیل را در اختیار کاربران قرار می دهد که در سنجش اثربخشی کمپین های ایمیل کمک می کند. نرخ باز کردن ایمیل، نرخ اشتراک، لغو اشتراک، نرخ کلیک، تحویل نامه الکترونیکی، اسناد الکترونیکی، شکایات مربوط به هرزنامه و موارد دیگر را دنبال کنید.

 نکاتی برای ایجاد یک استراتژی موثر برای بازاریابی ایمیل

در اینجا نکات اساسی برای یک استراتژی عالی برای بازاریابی ایمیل وجود دارد:
از طریق ایمیل مشوق هایی را فراهم کنید که مشتریان را ترغیب کند محصولاتی که خریداری کرده اند را بررسی کنند.
برای بهینه سازی نرخ کلیک و بازشدن، تست A / B را اجرا کنید.
به مشتریان وفادار پاداش دهید.
دوباره مشتریان خفته را جذب کنید.
برای تعطیلات و فصلی بودن محصول با تقویم خبرنامه ارسال کنید
برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی ایمیل در آونگ ایمیل ثبت نام کنید