بازاریابی دیجیتال در طول کرونا ویروس

اطلاعات زیادی در مورد COVID-19 وجود دارد: نحوه جلوگیری از آن، روش های صحیح شستن دست، تمرین مسافت اجتماعی، در صورت ابتلا به ویروس و موارد دیگر.

اما خارج از نگرانی های شخصی، نگرانی های حرفه ای دیگری برای صاحبان مشاغل کوچک وجود دارد که سعی می کنند در این مدت تأثیرات مالی بر مشاغل خود را به حداقل برسانند.
اگر صاحب مشاغل کوچک هستید احتمالاً سؤالات دیگری مانند این دارید:
چگونه COVID-19 می تواند روی تجارت من تأثیر بگذارد؟
چگونه باید تجارت خود را در این مدت به بازار عرضه کنم؟
آیا باید در این مدت حتی تجارت خود را بازاریابی کنم؟
برای پاسخ به آخرین مورد، کاملاً بله و به همین دلیل است:
در مواقعی مانند این، برخی از مشاغل تمایل به عقب کشیدن یا متوقف کردن بازاریابی خود را با هم دارند (مانند رقبای شما!) در حالی که باهوش ترین مشاغل از آن به عنوان فرصتی برای پیشبرد استفاده می کنند.
پس کدام یک هستی؟
شما به عنوان مالک مشاغل دو گزینه دارید:
گزینه شماره 1: پذیرفتن شروع یک هدف و توقف تمام تلاشهای تبلیغاتی و رسیدن به کمترین یا بدون نتیجه.
گزینه شماره 2: مشاغل خود را با شاخص ها در پیش بگیرید و از این فرصت حداکثر استفاده را برای پیشرفت پیش ببرید!
حال ممکن است شما در حال فکر کردن باشید "بله البته من ترجیح می دهم نتایج را ببینم اما چگونه این کار را می کنم؟ چگونه می توانم تجارت خود را با وجود Coronavirus به بازار عرضه کنم؟ "
اگر کاغذ توالت یا ضدعفونی کننده دست می فروشید احتمالاً دیگر نیازی به خواندن این مقاله ندارید. مگر، سؤال معتبر داشته باشید!
بیایید به چند روش نگاه کنیم که بقیه ما می توانند از بازاریابی دیجیتال برای پیشرفت و آمدن در TOP استفاده کنیم!
استراتژی های بازاریابی که اکنون می توانید از آن استفاده کنید

1. بازاریابی رسانه های اجتماعی

اکنون مردم بیش از هر زمان دیگری را در آنلاین می گذرانند. با تعداد زیادی از بزرگسالان که در خانه کار می کنند بچه هایی که در خانه کلاس می گذرانند و به طور کلی مردم سعی می کنند تا حد ممکن در طول کورونا ویروس در خانه بمانند مردم در حال حاضر به رسانه های اجتماعی چسبیده اند! چرا با افزایش دسترسی، تعامل و وقت صرف شده بر روی بسترهای اجتماعی، چرا یک صاحب مشاغل اکنون تصمیم می گیرد تا تلاش های رسانه های اجتماعی خود را به حالت تعلیق درآورد؟ مارک خود را در جلوی جایی قرار دهید که مخاطب مورد نظر شما در حال پیمایش است.

2. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

با توجه به ماهیت تجارت شما، آیا مصرف کنندگان این امکان را دارند که در گوگل محصول یا خدمتی را که ارائه می دهید جستجو کنند؟ در این صورت، SEO فرایندی است که می تواند به وب سایت شما کمک کند در صفحه رتبه بندی های برتر در صفحه نتایج جستجو ظاهر شوید. برای کسانی که در حال حاضر با SEO آشنایی دارند می دانید که این حقیقتاً روندی است که می تواند مدتی به طول انجامد - مگر اینکه رقبای شما تلاشهای سئو خود را متوقف کنند! این دقیقاً همان اتفاقی است که برای بسیاری از مشتری های ما می افتد. رقبای آنها تلاش های SEO خود را از بازمی گردانند و باعث می شوند مشتریان با سرعت بیشتری در رده بندی SEO قرار بگیرند!

3. بازاریابی ایمیل

آیا به عنوان یک صاحب مشاغل، آیا واقعاً یادگیری مخاطبان خود را انجام داده اید؟ آیا تاکنون زمان مناسبی برای متوقف ساختن روابط با مشتریان بالقوه وجود دارد؟ چه B2B یا B2C باشید بازاریابی از طریق ایمیل می تواند راهی عالی برای ارتباط با مشتریان باشد. برای مشاغل B2B، این بار را صرف کنید تا از طریق خبرنامه های الکترونیکی، هدایای فعلی خود را پرورش دهید! برای مشاغل B2C و تجارت الکترونیک، درک کنید که مصرف کنندگان از مارک های مورد اعتماد خود خریداری می کنند. ایجاد این اعتماد به نفس از برند مصرف کننده به دلیل ماندگاری شغل شما در حال حاضر و فراتر از COVID-19 بسیار ارزشمند است بنابراین چرا اکنون وقت خود را نمی گذارید تا خود را برای موفقیت طولانی مدت تنظیم کنید؟ ایمیل مارکتینگ راهی عالی برای انجام این کار است.

4. تبلیغات اجتماعی و Google

هنگامی که کسب و کار کند می شود و یا عدم قطعیت مانند اکنون به وجود می آید این یک واکنش مشترک برای صاحبان مشاغل است که بخواهند جلوی همه تلاش های تبلیغاتی را بگیرند. چرا اگر مصرف کنندگان به همان اندازه فعال خرید نمی کنند درست است؟ اشتباه! اول از همه، این مهم است که توجه داشته باشید که همه مصرف کنندگان کیف پول خود را محکم نمی کنند. برای آنهایی که حاضرند اکنون هزینه کنند و زندگی را به صورت عادی ادامه دهند شما می خواهید که تجارت شما آماده باشد و در مقابل آنها! برای مصرف کنندگانی که اکنون هزینه زیادی را خرج نمی کنند به محض از سرگیری عادی، بعداً به زودی شروع می شوند و فکر می کنید چه چیزی را خریداری می کنند؟ شغلی که آنها تمام COVID-19 را صرف یادگیری و آشنایی با خود کردند- با شرکتهایی که اصلاً شاهد آن نبودید یا شنیدید. تبلیغات در رسانه های اجتماعی و Google نام تجاری شما را مناسب و در مقابل مخاطب هدف شما نگه می دارد به گونه ای که وقتی آنها آماده خرید هستند از شما خریداری می کنند و نه رقبای شما.

نکاتی درباره نحوه اجرای این اقدامات بازاریابی در طول COVID-19

در حالی که بسیاری از افراد نسبت به ابتلا به Coronavirus اقدامات احتیاطی انجام می دهند لازم است به خاطر داشته باشید که بسیاری از افراد قبلاً گرفتار آن شده اند یا کسی را که گرفتار آن بوده است می شناسند. به عنوان یک مارک، حفظ سطح حساسیت به پیام رسانی شما مهم است. اما اجازه ندهید این شما را بترساند! نشان دادن همدلی در واقع می تواند باعث شود مشتری بیشتر از برند شما طرفداری کند و به آن احترام بگذارد و این باعث می شود که یک رقم دیگری نسبت به رقبا رقم بخورد. بگذارید چند نکته دیگر را با هم مرور کنیم:
از هشتگ های مربوطه استفاده کنید.
همانطور که اشاره کردیم افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی در این مدت اتفاق می افتد. یک راه برای به حداکثر رساندن رسیدن به رسانه های اجتماعی استفاده از هشتگ های مربوطه است. این امر در عین حال که برند شما را در یک نور معتبر به تصویر می کشد گسترش می یابد به عنوان نمونه ای که امروزه با مصرف کننده مدرن به روز است. برخی از هشتگ های خوب برای شروع شما ممکن است شامل #StopTheSpread باشد که مربوط به متوقف کردن انتشار COVID-19 است. هشتگ دیگری که مشاهده می کنیم #SocialDistancing است که افراد را ترغیب می کند تا از معاشرت حضوری با دیگران به عنوان ابزاری برای جلوگیری از گسترش COVID-19 استفاده نکنند. اکنون ممکن است از شما سؤال شود که چگونه تجارت شما می تواند این هشتگ ها را به راحتی در محتوای شما قرار دهد اما نگران نباشید. ما آن را پوشش می دهیم
به نحوه متناسب شدن تجارت خود در تصویر بزرگ توجه داشته باشید.
به آنچه در رابطه با تجارت شما در ارتباط با عموم مردم و Coronavirus است فکر کنید. آیا می توانید کاری متفاوت انجام دهید؟ به عنوان مثال، بسیاری از رستوران ها سالن های ناهار خوری خود را می بندند و در عوض گزینه های تحویل را ارائه می دهند. این مارک تجاری آنها را با توجه به مسئولیت در معرض دید عموم قرار می دهد و در عین حال وسیله ای برای پول درآوردن از مشتریان مفید و مناسب خود است. حتی اگر تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که اجازه دهید تیم شما در خانه کار کند و طبق معمول از خانه مشاغل دیگری را انجام دهد این پیام را به مشتریان بالقوه ابلاغ کنید! به آنها اطلاع دهید که شما برای پایان دادن به COVID-19 وظیفه خود را انجام می دهید و هنوز هم برای کمک به آنها هستید. مصرف کنندگان از ارتباط شما و قدردانی شما از دنیای خارج از صنعت از شما قدردانی می کنند.

مزایای تلاشهای بازاریابی مداوم از طریق COVID-19

از تلاشهای بازاریابی خود در این دوره زمانی چه انتظاری می توانید داشته باشید؟ بیایید یک نگاهی بیندازیم.

1. از رقبا جلو بروید

هر کاری که اکنون رقبای خود انجام ندهند شما را پیش می برد. مانند یک مسابقه به آن فکر کنید.

2. درباره مخاطب هدف خود بیشتر بدانید

همیشه مفید است که اطلاعات بیشتری در مورد مشتری خود بیاموزید. نقاط درد آنها چیست؟ رفتارهای خرید آنها؟ چه چیزی آنها را برای خرید انگیزه می دهد؟ هرچه بیشتر از اطلاعات جمعیتی درباره آنها درک کنید می توانید در ایجاد محتوا که آنها را به مشتری تبدیل می کند استراتژیک تر باشید. تحقیقات شما می تواند شما را به توانایی ایجاد محتوا که پاسخگوی نیازهای خاص آنها باشد مجهز کند. شما می توانید محصول یا خدمات خود را به عنوان راه حلی برای مشکلات خاص مخاطبان خود قرار دهید. استفاده از این زمان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتری خود این امکان را به شما می دهد تا به زبان و تصویری که از مطالب خود استفاده می کنید در حرکت به جلو استراتژیک باشید.

3. ایجاد روابط با مصرف کنندگان بالقوه

این که آیا شما یک شرکت B2B هستید که نیاز به تربیت راهبر دارد یا یک شرکت B2C دارید که باید مشتریان بالقوه را "گرم" کند ،هر مشاغلی می تواند از راهنمایی مشتریان بالقوه از طریق قیف فروش بهره مند شود. چرا این بار اجازه هدر رفتن را می دهیم؟ از این زمان عاقلانه استفاده کنید تا روابط واقعی با مشتریان بالقوه خود برقرار کنید و آنها را به مشتری واقعی تبدیل کنید.

4- روی مشتریانی که اکنون آماده خرید هستند سرمایه گذاری کنید

بنابراین بسیاری از مشاغل به طور موقت برای COVID-19 بسته می شوند و گزینه های عمومی را برای محدود کردن محل مراجعه به کالاها و خدمات کاهش می دهند. اگر برای تجارت باز هستید به مردم اطلاع دهید! ادامه بازاریابی تجارت خود از طریق Coronavirus می تواند به آسانی امکان پذیر باشد تا مشتریان نیازمند بدانند که شما اینجا هستید باز هستید و می توانید محصول یا خدمات خود را طبق معمول ارائه دهید.

5- خود را برای موفقیت پست COVID-19 آماده کنید

این احتمالاً مهمترین فایده همگان است. در بعضی مقاطع، Coronavirus عبور خواهد کرد. وقتی زمان آن فرا رسید آیا می خواهید دوباره از ابتدا با بازاریابی خود شروع کنید؟ یا می خواهید با توجه به تلاشهایی که برای چند ماه گذشته انجام داده اید جلوتر از این رقابت باشید. ما می دانیم که به هر حال بیشتر صاحبان مشاغل دارای فکر بلند مدت هستند بنابراین اجازه ندهید که Coronavirus شما را از این طرز فکر آینده باز دارد.
اکنون زمان آن نرسیده است که تلاش های بازاریابی متوقف شود اکنون زمان آن است که در اجرای آنها استراتژیک تر باشید! ما توصیه های خودمان را انجام می دهیم و مشتری های ما نیز چنین هستند و تاکنون تنها چیزی که می بینیم نتیجه بیشتری دارد. بعضی از مشتریهای ما حتی به طور معمول شاهد دو برابر شدن نتایج هستند! اگر می خواهید در بازاریابی سرمایه گذاری کنید اما عصبی نیستید یا نمی دانید از کجا شروع کنید نگران نباشید! این دقیقاً همان کاری است که ما اینجا انجام داده ایم و آموزش داده ایم.