با استفاده از بهترین روشها، قابلیت تحویل ایمیل را بهبود بخشید

آیا می دانید که 21٪ ایمیل های انتخابی هرگز به صندوق ورودی نمی رسند؟ آیا شما بخشی از این آمار هستید؟ شاید زمان آن رسیده باشد که شما قابلیت تحویل ایمیل را بهبود بخشید. اما چطور؟ امروز قصد داریم به شما نشان دهیم

حتی اگر ایمیل به عنوان یکی از کانالهای قدرتمند بازاریابی در نظر گرفته شود تنها در صورت دستیابی به مخاطب هدفمند، مؤثر است.
یکی از راه های اطمینان از رسیدن به صندوق ورودی مخاطبان مورد نظر شما، حفظ شهرت کامل با ارائه دهندگان اصلی ایمیل است. و چگونه می توانید یک شهرت خوب ایجاد کنید؟
با تمیز نگه داشتن لیست ایمیل خود.
درست همانطور که باید درخت را هرس کنید و آن را قوی تر کنید برای حفظ بهداشت لیست و بهبود قابلیت تحویل ایمیل، باید لیست ایمیل خود را مرتباً مرتب کنید.
بیایید ببینیم چگونه این کار را انجام دهیم.

5 راه که شما امروز می توانید تحویل ایمیل را بهبود بخشید

شماره 1 مشترکین بی پاسخ را حذف کنید

آدرس های ایمیل تکراری را حذف کنید: تصور کنید یک ایمیل را چند بار ایمیل را دریافت کنید. این آزار دهنده است و می تواند شما را سریع به دکمه لغو اشتراک تبدیل کند.
بعضی اوقات بسته به نوع سکویی که برای ارسال ایمیل خود استفاده می کنید ممکن است مشکلات به دلیل آدرس های ایمیل تکراری ایجاد شود. برخی از مشترکین شما می توانند چندین بار ایمیل را دریافت کنند.
و همانطور که می توانید تصور کنید دریافت ایمیل های تکراری می تواند باعث شود تا کاربران از شما جدا شوند - هزینه و وقت خود را برای کسب و کار ارزشمند کنید.
شناخت این نسخه های تکراری و سپس استنباط لیست ایمیل شما بسیار مهم است. خوشبختانه، تقریباً همه ارائه دهندگان خدمات ایمیل به طور خودکار از طریق لیست ایمیل به محض بارگذاری لیست خود در سیستم آنها، نسخه های تکراری را از بین می برند.
اگر سیستم شما پیشنهاد نمی کند این کار را برای شما انجام دهد یا آدرسهای ایمیل مختلفی را برای افراد مشابه در لیست خود داشته باشید لازم است برخی از کارهای دستی را انجام دهید. یا یک آژانس بازاریابی ایمیل استخدام کنید که می تواند این کار را برای شما انجام دهد.
آدرس های ایمیل نامعتبر را حذف کنید: یک راه شلیک شده برای تأثیر منفی بر شهرت و افزایش نرخ گزاف گویی، وجود آدرس های ایمیل نامناسب در لیست شما است.
در اینجا مراحلی که می توانید برای مبارزه با آدرس های ایمیل بد برای بهبود قابلیت تحویل ایمیل بردارید آورده شده است:
لیست های ایمیل را خریداری نکنید. بیشتر اوقات، لیست های ایمیل موجود برای خرید، پر از آدرس های ایمیل نامناسب یا نامعتبر است. علاوه بر این، این افراد درخواست نکردند که در لیست ایمیل شما باشند. این بدان معناست که نه تنها باید به آنها ایمیل ندهید بلکه حتی اگر این کار را انجام دهید آنها به احتمال زیاد بی علاقه هستند و لغو اشتراک می شوند.
از روشهای انتخاب مضاعف استفاده کنید. از مشترکین خود بخواهید آدرس ایمیل خود را تأیید کنند. این تضمین می کند که لیست شما عاری از آدرس های ایمیل بی فایده و پر از کاربران علاقه مند است که در واقع می خواهند محصول یا خدمتی را که شما ارائه می دهید بخواهند.
اطلاعات تماس به روز شده را از آنها بخواهید. هر چند وقت یکبار، برای مشترکین خود ایمیلی ارسال کنید و از آنها بپرسید که آیا هنوز می خواهند از شما بشنوند یا خیر. این امر نه تنها باعث می شود بیشتر مورد توجه واقع شوید بلکه می توانید از این اطلاعات در آینده برای فرآیندهای تقسیم مشتری استفاده کنید.

شماره 2 آدرس های ایمیل فعال و غیرفعال

هنگامی که به طور مداوم به کل لیست خود ایمیل می کنید مشترکانی که هرگز باز نمی شوند و درگیر نمی شوند می توانند بر اعتبار شما تأثیر منفی بگذارند. در برخی موارد، مشخص شد که این امر همچنین می تواند در تحویل به فعال ترین مشترکین شما تأثیر بگذارد.
به همین دلیل مرتب سازی کاربران فعال از افراد غیرفعال گامی اساسی در جهت ایجاد شهرت خوب است.
در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است:
ابتدا کاربران "فعال" و "غیرفعال" را تعریف کنید. معمولاً مشترکان فعال کسانی هستند که بطور مداوم با ایمیل های شما درگیر هستند - آنها باز می شوند کلیک می کنند و حتی به مشتری های پرداخت کننده تبدیل می شوند.
از طرف دیگر، توصیف مشترکان غیرفعال می تواند کمی مشکل باشد.
اگر مشترکی که یک سال پیش به لیست شما پیوسته است هنوز ایمیل را باز نکرده یا کلیک نکرده است او به وضوح "غیرفعال" است. وقتی سعی می کنید از این، خصوصیات خاص تری داشته باشید تعریف آن کمی دشوار می شود.
به عنوان مثال، اگر شما یک خرده فروش سنتی هستید اگر در مدت 90 روز درگیر ارتباط با ایمیل های خود نباشید ممکن است کاربران را "غیرفعال" قلمداد کنید. اما اگر معاملات روزانه را ارائه می دهید مشترکانی را غیرفعال می دانید اگر 30 روز بر روی یک ایمیل کلیک نکرده اند.
همچنین اگر هدف شما تعیین عدم تحرک در بین مشترکین است تعامل آنها را با ایمیل و همچنین وب سایت خود در نظر بگیرید.
چرا؟
بعضی اوقات، حتی اگر یک مشترک با ایمیل شما درگیر نباشد ممکن است بازهم محصولات شما را خریداری کند. آیا جلوی ارسال ایمیل برای آنها را می گیرید؟
به عنوان مثال، شما با ایمیلی مشغول می شوید که خط موضوع می گوید "صورت حساب شما در انتظار است". اگر با این وجود صورتحساب پرداخت می شود آیا این بدان معنی است که نامه الکترونیکی شما ناموفق بود؟ البته که نه. شاید همین ایمیل بود که مشتری را برای پرداخت قبض یادآوری کرد.
قبل از تعیین اینکه مشترک "غیرفعال" چیست صنعت و محصول خود را در نظر بگیرید. برای آزمایش طبقه بندی های مختلف دریغ نکنید.
کمپین های ایمیل مختلفی را برای فعال و غیرفعال ایجاد کنید. بعد از اینکه مشترکان فعال و غیرفعال را مرتب کردید دو لیست ایجاد کنید - یکی برای کاربران فعال و دیگری برای کسانی که به نظر شما غیرفعال است.

شماره 3 در مشترکین غیرفعال به آسانی وارد شوید

در مرحله شماره 2، ما پیشنهاد کردیم مشترکان غیرفعال را از لیست ایمیل خود حذف کرده و آنها را در موارد دیگری قرار دهید. اکنون، ایمیل های معمولی خود را به این لیست ارسال نکنید. بگذارید مدتی بخوابند.
ارسال مداوم به یک گروه غیرفعال از مشترکان، فقط اعتبار شما را پایین می آورد.
درعوض، قبل از اینکه تصمیم به حذف آدرس ایمیل آنها از مخاطبین خود داشته باشید آنها را مجدداً در مشترکین فعال خود قرار دهید.
ایجاد یک کمپین Winback: برای جذب مجدد کاربران غیرفعال خود، باید حیله گری کنید. در تجربه ما، یک کمپین ایمیل شخصی برای جبران "عدم فعالیت" اغلب بسیار موفق است.
در اینجا آنچه شما می توانید انجام دهید:
برای آنها انگیزه های ویژه ای را ایجاد کنید که به طور خاص ایجاد شده و انگیزه لازم برای اقدام به آنها را می دهد. آن را به چیزی تبدیل کنید که در کمپین عادی شما دریافت نمی کنند.
برای آنها ایمیل بفرستید که در آن می توانید چگونه بهتر به آنها خدمت کنید
از آنها بخواهید که دکمه اشتراک را درگیر کنند. بله، این به نظر می رسد خشن، اما مانند یک جذابیت عمل می کند.
هر کاری انجام دهید فقط کافی است آن را جالب کنید که احساس کنند مجبور به انجام عملی هستند - هر اقدامی. این باید متفاوت از محتوای معمولی شما باشد زیرا آنها ماه هاست که از این امر چشم پوشی می کنند.

شماره 4 برای جلوگیری از عدم فعالیت، مطالب مربوط را بطور منظم ارسال کنید

بهترین راه برای بهبود قابلیت ارسال ایمیل ارسال مطالب مرتبط با پیشنهادات جذاب در زمان "مناسب" است.
قابلیت تحویل ایمیل را بهبود بخشید
بیایید در مورد محتوای مرتبط صحبت کنیم همیشه اطمینان حاصل کنید که پیامهای شما مطابق با آنچه در زمان انتخاب کرده اید مطابقت دارند. محتوای شما همچنین باید با ترجیحات کاربران و سایر داده ها مطابقت داشته باشد.
از خود بپرسید اگر CTA ها و نسخه الکترونیکی شما با خط موضوع شما همگام سازی کامل دارند؟
و فراموش نکنید که ایمیل های خود را برای همه دستگاه ها - موبایل و رایانه بهینه کنید. اطمینان حاصل کنید که به نظر خوب می رسد. ظاهر بسیار زیاد است. مهم نیست که محتوای شما چقدر مناسب و مفید باشد اگر بد به نظر برسد کاربران آن را نادیده می گیرند. از تکه های عظیمی از متن، اشتباهات یا طرح های رنگی ضعیف خودداری کنید.
عامل دیگری که باید در نظر داشته باشید فراوانی است. چند ایمیل باید در یک ماه ارسال شود؟ آیا باید هفته ای دو ایمیل ارسال کنید؟ چقدر زیاد است'؟
خب، بستگی دارد.
برخی از مشترکین ممکن است از دریافت چندین ایمیل در هفته لذت ببرند در حالی که برخی ممکن است آن را بیش از حد دریافت کنند.
تقسیم ایمیل را که در شماره 2 درباره آن صحبت کردیم به خاطر دارید؟ از داده های مربوط به بخش های خود برای آزمایش بهترین موارد استفاده کنید.
به طور کلی، مشترک ترین (فعال) مشترکین شما به این دلیل که ایمیل های بیشتری دریافت نمی کنند مشکلی ندارند. از طرف دیگر، مشترکان غیرفعال شما ترجیح می دهند ایمیل های کمتری از شما دریافت کنند.
همانطور که قبلاً گفتیم لازم است که آزمایش کنید و ببینید که چه چیزی برای مشترکین شما مفید است. "گلوله نقره ای" وقتی صحبت از فرکانس محتوا یا ایمیل باشد و وجود ندارد (ما آرزو می کنیم که وجود داشته باشد.)

شماره 5 تصمیم سخت بگیرید: با کاربران واقعاً غیرفعال چه کار کنید

آیا معتقدید که "مشترکان غیرفعال" یکی از بزرگترین مباحث در بین بازاریابان ایمیل در صنعت است؟

قابلیت تحویل ایمیل را بهبود بخشید

برخی می گویند وقتی یک کاربر غیرفعال شود و فعالیت خود را متوقف کند باید از لیست ایمیل حذف شود. در حالی که طبق گفته های دیگران، هر مشترکی با ارزش است و هرگز نباید از لیست حذف شود تا زمانی که بخواهند به طور خاص حذف شوند.
از آنجا که ما در اینجا درباره چگونگی بهبود قابلیت تحویل ایمیل صحبت می کنیم پیشنهاد می کنیم آنچه که شما را از آسیب های احتمالی دور می کند انجام دهید.
در اینجا گزینه های شما از آنچه می توانید انجام دهید:
آنها را حذف نکنید. فقط مشاهده کنید که بخش غیرفعال شما چگونه کار می کند.
یک کمپین همکاری مجدد را راه اندازی کنید و سعی کنید آنها را به لیست پستی معمولی خود برگردانید.
اگر فکر می کنید قابلیت تحویل ایمیل شما قوی است می توانید رویکرد winback را امتحان کنید و ببینید که چگونه می گذرد.
اما اگر فکر می کنید میزان تحویل شما به سختی پیش می رود و دیگر نمی تواند منابع بیشتری برای به دست آوردن "عدم فعالیت" هزینه کنید آنها را حذف کنید.
روی آوردن به ارائه دهنده خدمات جدید ایمیل (ESP) همیشه قابلیت دستیابی ایمیل را بهبود نمی بخشد.
برخی از افراد فکر می کنند اگر از مشکلات تحویل رنج می برند انتقال به ESP جدید می تواند مشکلات آنها را برطرف کند. لازم نیست.
بینید مانند هر چیز دیگری در زندگی، وقتی صحبت از ایمیل انجام می شود شیوه های خوب و بدی وجود دارد.

برای استفاده از پنل ایمیل مارکتینگ با ما تماس بگیرید