17 نکته ی حرفه ای در ایمیل مارکتینگ

نکات ایمیل مارکتینگ

شما نمی توانید خودتان را ایمیل مارکتینگ حرفه ایی داشته باشید در حالی که این 17 نکات طلایی را درنظر نگیرید!

 

1-      لیست تماس – از مشترکان خود بخواهید آدرس ایمیل شما را در لیست تماس خود یا لیست امن و آدرس بودک خود قرار دهند تا هیچ یک از ایمیل های شما بلاک یا اسپم نشود.

2-      پیش نمایش ایمیل – همیشه ایمیل های خود را قبل از ارسال نهایی تست نمایید و بررسی نمایید که آیا با و بدون تصویر ، به صورت تمام صفحه یا با عرض خاص به صورت صحیح نمایش داده شود.

3-      استفاده از فونت های امن – اگرچه به روش هایی می توان فونت های مختلف را در ایمیل استفاده نمایید ولی همیشه سعی کنید از فونت های استاندارد نظیر توهاما، اریال، تایم نیو رومنز استفاده نمایید (مقاله نحوه ی نمایش فونت های فارسی در ایمیل را مطالعه نمایید.

4-      محدود کردن به 3 فونت – سعی کنید از فونت های فارسی زیادی استفاده نکنید و حداکثر از 3 فونت جهت استایل دهی استفاده نمایید.

5-      شبیه اسپمرها نباشید -  سبک اسپمرها ایمیل نباشید به این معنی که از درشت کردن بی مورد، قرمز کردن متن، علامت های تعجب در ایمیل پرهیز کنید این کار نه تنها باعث جذب بهتر مخاطب و اطمینان بیشتر کاربر می گردد از اسپم شدن ایمیل توسط فیلترهای ایمیل شرکت های نظیر یاهو و جیمیل جلوگیری نماید.

6-      سبک نوشتاری – سعی کنید سبک نوشتاری ایمیل را به صورت دانشگاهی و با متنی روان دارای مراتب مختلف تعیین شده برای نگارش (مانند مقدمه ، هدف ، طرح موضوع ...) استفاده کنید و متن را طوری طراحی کنید که یک فرد 14 ساله به راحتی درک کند.

7-      لوگو در بالا سمت چپ -  مطالعات ردیابی چشم نشان داده که کاربران به صورت ناخواسته به دنبال لوگو در سمت بالا چپ یک ایمیل می گردند. پس بهتر است لوگوی خود را آنجا قرار دهید.

8-      نسبت تصویر و متن در ایمیل – بسیاری از شرکت های بازاریابی ایمیل از نسبت 60 درصد متن و 40 درصد تصویر استفاده می کنند چرا که ، علاوه بر وضوح بهتر ، دانلود سریع تر و نمایش بهتری را در موبایل و تبلت نیز فراهم می آورد.

9-      قطعه قطعه کردن – اگر از طراح های گرافیکی در ایمیل خود استفاده می کنید بهتر از آنها را در قسمت های مختلف ایمیل توزیع نمایید.

10-  نسخه تحت وب – در بالای ایمیل یک لینک به نسخه ی وب ایمیل ایجاد نمایید تا کاربران بتوانند به نسخه ی تحت وب ایمیل نیز دسترسی داشته باشند (در پنل ایمیل مارکتینگ بانواز کافیست تگ مربوطه را در بالای ایمیل قرار دهید)

11-  اجتنبا از استایل های فانتزی – یک ایمیل یک وب سایت یا اپلیکیشن نیست. پس چرا از عناصری مثل دایو و جداول تو در تو، بک گراند در دایو ، فلش .. استفاده نمایید؟

12-  استفاده از ALT  برای تصاویر – بیشتر کاربران و سرویس دهنده های ایمیل به صورت پیش فرض تصاویر ایمیل را نمایش نمی دهند بنابراین اگر از ALT  برای تصاویر استفاده نکنید ممکن است بدون این ALT  ها ایمیل گیج کننده باشد (ALT  خاصیتی در تگ تصاویر html

13-   مسیر دهی مطلق -  تصاویر و لینک ها را به صورت مطلق لینک دهی کنید چراکه اگر از ادرس دهی نسبی استفاده نمایید نمایش لینک ها و تصاویر در ایمیل با مشکل مواجه می شود.

14-  بهینه سازی حجم تصاویر ایمیل – اگر از JPG ، GIF  ، PNG  استفاده می کنید سعی کنید حجم تصاویر و اندازه ی ان را کاهش دهید. جهت کاهش حجم می توانید از ابزارهای انلاین استفاده نمایید و در صورتی که از فتوشاپ استفاده می نمایید از ابزارهای بهینه سازی ان استفاده کنید (file >> save for web …) . اندازه ی تصاویر را تا آنجا که می توانید کاهش دهید به نحوی که از جایی برش دهید که کیفیت بصری کاهش نیافته و مفهوم را به خوبی انتقال دهد.

15-  رعایت قوانین CAN-SPAM -  با مراجعه به قوانین CAN-SPAM این قوانین را مطالعه و در ارسال ایمیل خود رعایت کنید (CAN SPAM  مخفف عبارت Controlling the Assault of Non-Solicited Pornography And Marketing می باشد)

16-  عدم اسکرول در حالت افقی – با توجه به اینکه امروزه بسیاری از ایمیل ها توسط موبایل باز می شود سعی کنید  ایمیل را به گونه ایی طراحی کنید که در حالت افقی عرض بیشتر از 550 را نداشته باشد.

17-  ارسال در زمان مناسب – کله پاچه فروشی دارید؟ ساعت 9 شب ارسال کنید ، رستوران دارید در بعد از ظهر پنج شنبه ارسال کنید. ارسال در زمان مناسب بازدهی و سود شما را افزایش می دهد.