نکاتی برای ایجاد طرح بازاریابی کسب و کار بزرگ

صاحبان کسب و کار هوشمند کوچک اهمیت یک طرح کسب و کار را می دانند که دوره ی شرکت شما را برای موفقیت نشان می دهد. یک بخش مهم از آن برنامه استراتژی بازاریابی شما است. از آنجا که این استراتژی در طرح کسب و کار بزرگتر دفن شده است ممکن است بازاریابی توجهی را که سزاوار آن است نگذارد.

با این حال، یک طرح عمیق از استراتژی بازاریابی می تواند فرصت های یک مخاطب جدید یا خط تولید بالقوه، مشکلات در قیمت گذاری، واکنش رقابتی و احتمال بالقوه را نشان دهد. پس از همه، اگر شما نمی خواهید درآمد خود را از دست بدهید یک طرح بازاریابی موثر است.
یک طرح بازاریابی توصیف می کند که مشتریان شما، از کجا اطلاعات را دریافت کنند و چطور انتظار دارند به آنها دسترسی پیدا کنند. در اینجا چند مورد مهم وجود دارد که باید در نظر داشته باشید که طرح خود را ایجاد کنید.

1. جای مناسب کسب و کار خود را بشناسید

قبل از اینکه بتوانید طرح بازاریابی را بنویسید باید طرز تفکر خود را پیدا کنید و درک کنید - جمعیت شناسی خاصی را هدف قرار دهید Amber Dee بازاریاب تجارت آنلاین و استراتژیست بازاریابی گفت به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما 30 دقیقه وعده غذایی را به فروش می رساند آن دسته از افرادی که 9 تا 5 شغل سنتی دارند احتمالا در بازاریابی شما هستند. دی می گوید، این گروه از افراد را به درک تجارت خود و یادگیری اینکه چگونه کسب و کار شما می تواند مشکل انها را حل کند مطالعه کنید. بازار هدف خود را با پرسیدن از داخل تحقیق کنید.

2. درک روشنی از این که چرا یک مشتری بالقوه از کسب و کار شما استفاده می کند.

رابرت جیمز توماس، استاد بازاریابی در مدرسه کسب و کار مک دونو در دانشگاه جورج تاون، می گوید که یک هسته خارجی نیاز به محصول یا خدمات شما دارد. آیا کمک به مشتریان شما را در طول روز راحت تر می شود؟ کار خود را موثر تر انجام می دهید؟ آفر شما باید برای حل مشکلات مشتری یا نیازهای مشتری بهتر از رقابت باشد.

3. شناسایی رقبایی که همچنین مشتریان هدف شما خود را می خواهند.

مهم نیست که محصول یا خدمات اریجینال است همیشه رقابت برای دلار مشتری هدف شما وجود دارد. توماس گفت: کسب و کارهای کوچک به ندرت وقت خود را صرف مطالعه رقبای خود می کنند و یا رقابتی را تعیین می کنند که ممکن است در خارج از صنعتشان باشد اما به همان اندازه که توانایی جذب مشتری را دارد. دانستن اینکه چه کسانی هستند مزایای رقابتی اصلی آنها چیست و نحوه پاسخ آنها به پیشنهاد شما (کاهش قیمت، افزایش ارتباطات و غیره) به شما کمک خواهد کرد تا استراتژی های مبارزه با چنین تلفاتی را بیابید.

4. موقعیت نام تجاری خود را برای مشتریان هدف خود قرار دهید.

توماس گفت، در نهایت، نام تجاری شما و آنچه که برای مشتریان نمادین آن است قویترین مزیت رقابتی شماست. شما باید قادر به نوشتن یک جمله تلقی ساده از اینکه چگونه نیازهای مشتری را برآورده می کنید رقابت را از بین ببرید. او اضافه می کند که بهترین اظهارات موقعیتی، کسانی هستند که یکپارچه هستند و بر حل یک مشکل برای مشتری تاکید دارند.

5. حسابرسی کنید حتی اگر همه چیز را نتوانید انجام شود.

دی گفت: نترسید اگر استراتژی بازاریابی اولیه شما نتایجی را که می خواستید به شما نشان نمی دهد. حسابرسی کسب و کار شما، که شما می توانید با کمک یک پیمانکار شخص ثالث انجام دهید می تواند به بهبودی شما کمک کند.
دی توصیه به درک محصولات و خدماتی که شما ارائه می دهید پس از شناسایی افرادی که به شما کمک می کنند و اینکه چگونه به آنها کمک می کنید. بعد، تمام سیستم عامل های بازاریابی خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که این پیام را منعکس می کنید. اگر درک شما از پیام مارک شما یک چیز است دی می گوید، اما مخاطب شما این پیام را به عنوان چیزی کاملا متفاوت تفسیر می کند این قطع ارتباط است که باید ثابت شود.

رویکردهای بازاریابی

اکنون که عناصر طرح را می دانید باید بدانید که چگونه می خواهید به مشتری مورد نظر دست پیدا کنید. در کنار رسانه های چاپی و تلویزیونی سنتی، سه کانال بازاریابی تکنولوژیکی که بسیاری از صاحبان کسب و کار امروز استفاده می کنند وجود دارد که عبارتند از:

رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی بخش مهمی از برنامه های بازاریابی کسب و کار شده اند، زیرا هر نوع مشتری در نوع خاصی از پلتفرم مانند فیس بوک، توییتر، پلاگین یا LinkedIn قرار دارد. صاحبان کسب و کار کوچک ممکن است احساسات خود را در مورد امکانات احتمالی احساس کنند بلکه باید بر روی آنهایی که بیشترین سود را دارند تمرکز کنند.
Brett Farmiloe، بنیانگذار Markitors شرکت بازاریابی اینترنتی، به شرکت هایی که از رسانه های اجتماعی شروع می کنند برای شناخت مشتریان خود و سیستم عامل هایی که از آنها استفاده می کنند، توصیه می کند.
Farmiloe به Business News Daily گفت: "کشف کنید که مشتریان کجا وقت خود را صرف می کنند و فروشگاه را در آن سیستم عامل ها قرار دهید ایجاد استراتژی محتوا که می تواند در داخل اجرا شود و سپس استراتژی خود را با ارسال محتویات مارکدار در پلتفرم انتخابی خود اجرا کنید.

پست الکترونیک

اگر چه بازاریابی ایمیل ( ایمیل مارکتینگ) ممکن است به عنوان یک مفهوم جدید به عنوان بازاریابی رسانه های اجتماعی نباشد این انتخاب موثر و محبوب برای صاحبان کسب و کار کوچک است. شرکت ها می توانند تکنیک های بازاریابی ایمیل را به روش های مختلفی از جمله خبرنامه، کمپین تبلیغاتی و ایمیل های معاملاتی پیاده سازی کنند. به عنوان مثال، MailChimp و Constant Contact و شرکت های داخلی همانند ایمیل مارکتینگ بانواز می توانند به شرکتها کمک کنند تا کمپین های ایمیل خود را مدیریت کنند.
همه مشترکین نمی خواهند یک دفعه اطلاعات را دریافت کنند بازاریابی ایمیل هوشمند وقت شما را در ابتدا برای تقسیم مشترکین و سپس براساس فعالیت مشترک ادامه می دهند. از طریق تقسیم بندی، شرکت ها میزان لغو ایمیل ها را کاهش می دهند نرخ های باز کردن ایمیل را افزایش می دهند و مهمتر از همه، اقدامات انجام شده از یک ایمیل ارسالی افزایش می دهند.

مبایل

محبوبیت گوشی های هوشمند و تبلت ها باعث شده که شرکت ها مشتریان خود را هدف قرار دهند. از آنجایی که مردم تقریباً همیشه دستگاه های خود را با آنها می گیرند، شرکت ها به دنبال پیاده سازی استراتژی هایی هستند که مشتریان را بر روی ابزارهای خود بگیرند.
Farmiloe گفت: "بازاریابی موبایل غیر مداوم است. به همین دلیل است که یک بازاریاب باید مصرف کننده را تعیین کند که چه زمانی باید مواد بازاریابی را دریافت کند به همین دلیل است که تقریبا هر برنامه همراه با گزینه ای برای روشن کردن یا غیرفعال کردن اعلان ها دارد مصرف کننده باید قدرت را با بازاریابی تلفن همراه نگه دارد.
نظارت بر نتایج
ایجاد یک لیست به خوبی تعریف شده از بودجه ها، اهداف و اقلام، با پرسنل مناسب برای هر یک، می تواند طرح بازاریابی شما را به واقعیت تبدیل کند. فکر کنید که چقدر می خواهید صرف کنید نوع نتایجی که شما انتظار دارید و وظایف لازم برای رسیدن به آن نتایج چیست؟
دی می گوید: "اگر شما برای گرفتن 300 دنبال کننده در 14 روز هستید باید استراتژی هایی را که استفاده می کنید دنبال کنید تا اطمینان حاصل شود که آنها کار می کنند آیا شما برای یک برنامه خاص که 1000 دلار هزینه کرده اید اما فقط یک بازگشت 50 دلار داشته است چیزی نیاز به تغییر دارد [سرمایه گذاری شما] اهمیت دارد و فهمیدن اینکه چه چیزی شما می خواهید مهم است. ROI لزوما نیازی به ارزش پولی ندارد اما دانستن ارزش شما از اجرای یک استراتژی خاص مهم است.