7 استراتژی بازاریابی دیجیتالی که واقعاً موثر است - راهنمای کامل

بدون شک در چشم انداز مدرن بخش بزرگی از استراتژی بازاریابی شما دیجیتال است. مصرف کنندگان و کسب و کارها به طور یکسان تقریباً همیشه آنلاین هستند و شما می خواهید قادر به رسیدن به آنها باشید و مشاهده رفتار آنها بیشتر وقت صرف می کنند باشید.


اما هنگامی که شما در حال رشد یک کسب و کار هستید به نظر می رسد که این چشم انداز همیشه در حال توسعه است می تواند به سرعت تبدیل به به اتفاق قریب شود. در حال حاضر به اندازه کافی برای ایجاد، تنظیم و حفظ استراتژی بازاریابی دیجیتال اطلاعات وجود دارد.
ما لیستی از هفت راهبرد بازاریابی دیجیتالی را که بازاریابان می توانند برای کمک به تیم و رشد کسب و کارهایشان استفاده کنند و همچنین یک اطلاعاتی در معنای استراتژی دیجیتال و کمپین های بازاریابی، تدوین کرده ایم.

استراتژی دیجیتال چیست؟

به طور خلاصه: استراتژی بازاریابی دیجیتال شما مجموعه ای از اقدامات است که می خواهند به شما در دستیابی به هدف استفاده از بازاریابی آنلاین کمک کنند. اصطلاح "استراتژی" ممکن است به نظر ارعاب برسد، اما ساخت یک استراتژی دیجیتالی موثر لازم نیست که دشوار باشد.
به عبارت ساده، یک استراتژی تنها یک برنامه عملی برای دستیابی به یک هدف مطلوب یا اهداف چندگانه است. به عنوان مثال، هدف اصلی شما ممکن است منجر به ایجاد 25٪ پیشرفت بیشتر در وب سایت شما در سال جاری نسبت به سال گذشته باشد.
بسته به مقیاس کسب و کار شما، استراتژی بازاریابی دیجیتال شما ممکن است چندین اهداف و بخش های متحرک را شامل شود، اما به این روش ساده فکر کردن در مورد استراتژی می تواند به شما در متمرکز شدن بر آن اهداف کمک کند.
با وجود ساده سازی اصطلاح "استراتژی"، هیچ مشکلی وجود ندارد که شروع به ساختن یک ساختمان بکنیم. بیایید ببینیم که کدام بازاریابی دیجیتال موثر به نظر می رسد و سپس به ایجاد استراتژی بازاریابی دیجیتالی مؤثر برای راه اندازی کسب و کار خود برای موفقیت آنلاین کمک کنید.

برای اطلاعات بیشتر 

بازاریابی دیجیتال چیست؟

کمپین بازاریابی دیجیتال چیست؟

استراتژی دیجیتال شما با کمپین های بازاریابی دیجیتال گیج کننده است اما در اینجا چگونه این دو را تشخیص دهیم. همانطور که قبلا اشاره کردیم استراتژی دیجیتال مجموعه ای از اقداماتی است که شما برای کمک به دستیابی به هدف بازاریابی کلی خود می گیرید. کمپین بازاریابی دیجیتال شما بلوک های ساختمان یا اقدامات در استراتژی شما است که شما را به سمت دستیابی به این هدف حرکت می دهد.
به عنوان مثال، ممکن است تصمیم بگیرید یک کمپین را برای به اشتراک گذاشتن بعضی از محتوای پرکاربرد خود در توییتر به اشتراک بگذارید تا منجر به سرعتی بیشتر از این کانال شود. این کمپین بخشی از استراتژی شما برای تولید منافع بیشتر است.
مهم است که توجه داشته باشیم که حتی اگر یک کمپین طی چند سال به طول می انجامد این یک استراتژی نیست - هنوز یک تاکتیک است که در کنار سایر کمپین ها برای ایجاد استراتژی شما قرار می گیرد.
حالا که ما با اصول استراتژی دیجیتال و کمپین های بازاریابی دیجیتالی آشنا هستیم اجازه دهید به نحوه ساخت استراتژی خود بپردازیم.

چرا بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار مهم است

چگونه یک استراتژی جامع دیجیتال ایجاد کنیم؟

1) ایجاد شخصیت برای خریدار خود

برای هر استراتژی بازاریابی - آفلاین یا آنلاین - شما باید بدانید که چه کسی را بازاریابی می کنید. بهترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال بر پایه شخصیت های خریدار ساخته شده است و اولین قدم برای ایجاد آنها است. خریداران مشتری ایده آل خود را نشان می دهند و می توانند با تحقیق، نظر سنجی و مصاحبه با مخاطبان هدف شما کسب و کار شوند. مهم است که توجه داشته باشیم که این اطلاعات باید هر کجا که ممکن است بر اساس داده های واقعی باشد زیرا فرضیه های مربوط به مخاطبین شما می تواند راهبرد بازاریابی شما را به مسیر اشتباه هدایت کند.
برای به دست آوردن یک تصویر گرد از شخصیت خود، تحقیق شما باید شامل مخلوطی از مشتریان، چشم انداز و افراد خارج از پایگاه اطلاعات تماس شما که با مخاطبان هدف شما است.
اما چه نوع اطلاعاتی باید برای (شخص) خریدار خود برای رسیدن به استراتژی بازاریابی دیجیتال خود بیابید؟ این بستگی به کسب و کار شما دارد و احتمالا متفاوت است بسته به اینکه آیا شما B2B یا B2C هستید یا اینکه آیا محصول شما با هزینه بالا یا کم هزینه است یا خیر. در اینجا برخی از نقاط برای شروع وجود دارد اما شما به درستی بسته کسب و کار خاص خود تنظیم کنید.

اطلاعات کمی (یا جمعیت شناسی)

محل. شما می توانید ابزارهای تجزیه و تحلیل وب مانند Google Analytics را استفاده کنید تا بتوانید به راحتی مکان ترافیک وب سایت خود را مشخص کنید.
سن. بسته به کسب و کارتان این ممکن است یا نباشد. بهتر است این اطلاعات را با شناسایی روند موجود در پایگاه داده مشتری و موجود خود، جمع آوری کنید.
درآمد. بهتر است اطلاعات حساس مانند درآمد شخصی را در مصاحبه های تحقیقات شخصی جمع آوری کنید همچنین افراد ممکن است مایل به اشتراک گذاری اطلاعات از طریق فرم های آنلاین نباشند.
عنوان این کار چیزی است که شما می توانید یک ایده خشن از پایگاه مشتری موجود خود دریافت کنید و بیشتر به شرکت های B2B مربوط است.

اطلاعات کیفی (یا روانشناختی)

اهداف بسته به نیاز به محصول یا سرویس شما برای خدمت ایجاد شده است شما ممکن است در حال حاضر ایده خوبی از اهداف مورد نظر خود را داشته باشید. با این حال، با صحبت کردن با مشتریان و همچنین فروش داخلی و نمایندگان خدمات مشتری، بهتر است که فرض های خود را برطرف کنید.
چالش ها. باز هم با مشتریان، فروشندگان و نمایندگان خدمات مشتری تماس بگیرید تا بدانند که مخاطبان شما چه مشکلی دارند.
سرگرمی ها و منافع با مشتریان و افرادی که با مخاطبان مورد نظر شما سازگارند صحبت کنید. برای مثال، اگر شما یک نام تجاری مد هستید مفید است بدانید که آیا بخش های بزرگی از مخاطبان شما نیز علاقه مند به تناسب اندام و رفاه هستند چرا که می توانند به ایجاد آگاهی و ایجاد مشارکت در آینده کمک کنند.
اولویت ها. با مشتریان و افرادی که با مخاطبان مورد نظر خود ارتباط برقرار می کنند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آنها در مورد کسب و کار خود صحبت کنید. برای مثال، اگر شما یک شرکت نرم افزاری B2B هستید دانستن اینکه مخاطبان شما ارزش پشتیبانی مشتری را نسبت به قیمت رقابتی دارند اطلاعات بسیار ارزشمند است.
این اطلاعات را بیابید و یک یا چند شخص متمرکز را مانند مارکتینگ بانواز در زیر ایجاد کنید و مطمئن شوید که آنها در هسته استراتژی بازاریابی دیجیتال قرار دارند.

شناسایی اهداف خود و ابزار بازاریابی دیجیتالی که شما نیاز دارید.

اهداف بازاریابی شما همیشه باید به اهداف اساسی کسب و کار متصل شوند. به عنوان مثال، اگر هدف کسب و کار شما افزایش درآمد آنلاین با 20٪ باشد هدف شما به عنوان یک بازاریاب ممکن است موفقیت 50٪ بیشتر وب سایت شما نسبت به سال گذشته باشد.
هر چه هدف اصلی شماست باید بدانید که چگونه آن را اندازه گیری کنید و مهمتر از آن، در واقع قادر به اندازه گیری آن باشید (برای مثال، ابزار بازاریابی دیجیتال مناسب را در اختیار داشته باشید). چگونه کارآیی استراتژی دیجیتال خود را اندازه گیری کنید برای هر کسب و کار متفاوت است و وابسته به هدف (ها) شما است اما برای حصول اطمینان از این که بتوانید این کار را انجام دهید حیاتی است زیرا این معیارها است که به شما در تنظیم استراتژی شما در آینده کمک می کند.

 

کانال های بازاریابی دیجیتال موجود و دارایی های خود را ارزیابی کنید.

با در نظر گرفتن کانال های بازاریابی دیجیتال موجود یا دارایی های خود برای درج در استراتژی خود، برای اولین بار تصویر بزرگتری را برای جلوگیری از غرق شدن در نظر می گیرید. چارچوب رسانه ای که مالک، به دست آورده و پرداخت می شود به دسته بندی وسایل نقلیه، دارایی ها یا کانال های دیجیتالی که شما از قبل استفاده می کنید کمک می کند.
رسانه های متعلق به شما
این دارایی های دیجیتالی که به برند یا شرکت شما متعلق است - چه اینکه وب سایت شما، پروفایل های رسانه های اجتماعی، محتوای وبلاگ یا تصاویر باشد کانال های متعلق به چیزهایی است که کسب و کار شما را کنترل کامل دارد. این می تواند شامل برخی از محتوای خارج از سایت باشد که شما مالک آن هستید اما در وب سایت شما میزبان نیست، مانند یک وبلاگ که در حد متوسط منتشر می کنید.
رسانه های به دست آمده
به سادگی، رسانه های به دست آمده اشاره به قرار گرفتن کلمه ها از طریق دهان به دست آمده است. این که آیا محتوایی که در وبسایتهای دیگر (مثلا پستهای مهمان) توزیع کرده اید کارهای PR که انجام داده اید یا تجربه مشتری که شما تحویل داده اید رسانه های به دست آمده شما را به رسمیت شناخته شده اند. شما می توانید از طریق یادداشت های مطبوعاتی، بررسی های مثبت و افراد دیگر به اشتراک گذاری مطالب خود در رسانه های اجتماعی، از جمله رسانه های اجتماعی، کسب درآمد کنید.
رسانه هزینه شده
رسانه های هزینه شده در توضیح نام خود کمی توضیح داده اند - و به هر وسیله نقلیه یا کانال اشاره می کند که شما پول می گیرید تا مشتریان خریدار خود را جلب کنید. این شامل مواردی مانند Google AdWords، پرداخت پست های رسانه های اجتماعی، تبلیغات بومی (مانند پست های حمایت شده در وب سایت های دیگر) و هر رسانه دیگر که برای پرداخت مستقیم به طور مستقیم پرداخت می کنید.
جمع آوری آنچه که دارید، و هر وسیله یا دارایی را در یک صفحه گسترده طبقه بندی کنید به طوری که شما تصویری واضح از رسانه های موجود، درآمد و پرداختی خود داشته باشید.
استراتژی بازاریابی دیجیتال شما ممکن است عناصری از هر سه کانال را ترکیب کند، همه با هم کار می کنند تا به شما در دستیابی به هدف شما کمک کنند. به عنوان مثال، شما ممکن است یک تکه محتوای متعلق به یک صفحه فرود در وب سایت خود داشته باشید که برای کمک به تولید منجر شده است. برای تقویت تعداد منجر به ایجاد محتوا، ممکن است یک تلاش واقعی برای ایجاد آن به اشتراک گذاشته شده انجام دهید به این معنی که دیگران آن را از طریق پروفایل های رسانه شخصی خود توزیع می کنند افزایش ترافیک به صفحه فرود. این جزء رسانه های به دست آمده است. برای حمایت از موفقیت محتوا، شما ممکن است مورد محتوا را به صفحه فیس بوک خود ارسال کرده و هزینه کرده اید تا آن توسط افراد بیشتری از مخاطبان مورد نظر مشاهده شود.
دقیقا همانطور که سه نفر می توانند با هم کار کنند تا به هدف شما برسند. البته، استفاده از سه مورد اجباری نیست. اگر رسانه های متعلق به خود و موفقیت شما هر دو موفق باشند ممکن است نیازی به سرمایه گذاری در پرداخت نباشد. همه چیز در مورد ارزیابی بهترین راه حل برای رسیدن به هدف شما است و سپس کانال هایی را که برای کسب و کار شما به بهترین وجه کار می کنند را به استراتژی بازاریابی دیجیتال خود اضافه کنید.
حالا شما آنچه قبلا استفاده می کردید می دانید و حالا شما می توانید درباره چه چیزی انجام دهید و چه چیزی ترک کنید فکر کنید.

حسابرسی و برنامه ریزی رسانه های متعلق به خود.

در مرکز بازاریابی دیجیتال رسانه های متعلق به شما هستند که تقریبا همیشه محتوای را می گیرند. هر پیغام تبلیغاتی شما به طور کلی می تواند به عنوان محتوا طبقه بندی شود چه اینکه صفحه «درباره ما»، توضیحات محصول، پست های وبلاگ، کتاب های الکترونیکی، اطلاعات infographics یا پست های رسانه های اجتماعی است. محتوا به شما کمک می کند تا بازدیدکنندگان وب سایت خود را به مشتریان تبدیل کنید و به بهبود پروفایل نام تجاری خود در اینترنت کمک کنید و هنگامی که بهینه سازی شده است همچنین می توانید هر کاری را که در جستجوی ترافیک جستجو یا ارگانیک دارید، افزایش دهید. هدف شما هر چه باشد شما نیاز به استفاده از محتوای متعلق به استراتژی بازاریابی دیجیتال خود دارید.
برای ساختن استراتژی بازاریابی دیجیتالی خود، باید تصمیم بگیرید که چه محتوایی به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید. اگر هدف شما این است که از طریق وب سایت 50 درصد بیشتر از آنچه که در سال گذشته ایجاد کردید 50 درصد بیشتر از آن استفاده کنید بعید است که صفحه «درباره ما» شامل استراتژی شما باشد - مگر اینکه این صفحه بعنوان یک صفحه عمومی نشان داده شود.
احتمال دارد یک کتاب الکترونیکی که توسط یک فرم در وب سایت شما درج شده باشد منجر به ایجاد راهنمایی بیشتر و در نتیجه، ممکن است از چیزی که می خواهید بیشتر انجام دهید. در اینجا یک فرآیند مختصر برای دنبال کردن برای ایجاد محتوایی متعلق به شما برای دستیابی به اهداف بازاریابی دیجیتال آورده می شود.
محتوای موجود خود را حسابرسی کنید
لیستی از محتوای متعلق موجود خود را ایجاد کنید و هر مورد را با توجه به آنچه قبلاً بهترین کار را در رابطه با اهداف فعلی انجام داده اید رتبه بندی کنید. برای مثال، اگر هدف شما هدایت تولید باشد مثلا آنهایی را رتبه بندی کنید که بیشترین هدف را در سال گذشته ایجاد کرده اند. این ممکن است پست وبلاگ خاص، یک کتاب الکترونیکی یا حتی یک صفحه خاص در وب سایت شما باشد که به خوبی تبدیل شده است.
شناسایی شکاف در محتوای موجود شما
بر اساس شخصیت خریدار، هر گونه شکاف در محتوای خود را شناسایی کنید. اگر شما یک شرکت آموزش تدریس ریاضی هستید و در تحقیقات مخاطبان خود متوجه شده اید که یکی از بزرگترین چالش های شخصیت شما یافتن راه های جالب برای مطالعه است اما شما هیچ محتوایی را برای این نگرانی ندارید .
با نگاه کردن به ممیزی محتوا، شما ممکن است کشف کنید که کتابهای الکترونیکی میزبانی شده که در نوع خاصی از صفحه فرود می اید واقعا برای شما خوب است. در مورد این شرکت آموزش ریاضی، شما می توانید تصمیم بگیرید که یک کتاب در مورد "چگونه برای مطالعه جالب تر" را به برنامه های ایجاد مطالب خود اضافه کنید.
یک طرح محتوای ایجاد کنید
بر اساس یافته های شما و شکاف هایی که شناسایی کرده ای، یک برنامه ایجاد محتوا را تهیه کنید که حاوی مطالب مورد نیاز برای کمک به شما در دستیابی به اهداف شما باشد. این باید شامل موارد زیر باشد:
عنوان
فرمت
هدف
کانال های تبلیغاتی
چرا شما آن را ایجاد می کنید (به عنوان مثال، "بازاریابی بانواز برای پیدا کردن زمان برای طراحی محتوای وبلاگ خود برنامه ریزی می کند، بنابراین ما یک تقویم تحریریه ی قالب ایجاد می کنیم")
سطح اولویت (برای کمک به شما در تصمیم گیری در مورد آنچه که به شما بیشترین امید را می دهد)
این می تواند یک صفحه گسترده ساده باشد و همچنین اگر شما قصد دارید برای ایجاد محتوا از طریق سایت خارجی برنامه ریزی کنید یا زمان تخمینی از خود بسازید باید اطلاعات مربوط به بودجه را نیز شامل کنید.