چگونه یک مشتری را با بازاریابی ایمیلی به بازدیدکننده تبدیل کنیم؟

اگر دنبال یک برنامه حرفه ‌ای برای تبدیل کاربر به مشتری هستید باید از بازاریابی ایمیل استفاده کنید. فروش نوع کالا یا خدمات از طریق اینترنت مهم نیست. استفاده از ابزارهای ایمیل مارکتینگ و مهم‌تر از همه داشتن یک استراتژی صحیح استفاده از آن می‌تواند کاربران را به مشتری تغییر دهد. چند نکته مهم در این زمینه بیان می شود


۱- حدود ۹۴ درصد مراجعین به سایت دوباره بر ‌نمی‌گردند
بسته به نوع سایت، ۹۴ درصد کاربران اغلب سایت‌های شرکتی، بازدید کننده جدید هستند و فقط ۶ درصد آن‌ها مشتری برگشتی هستند. لذا نیاز به یک سیستم جمع اوری اطلاعات می باشد تا بتوانید مجدداً آنان را به سایت بر گردانید.
۲- در بالاترین کیفیت کمتر از ۱ درصد بازدید کنندگان از سایت شما خرید می‌ کنند
متأسفانه این ‌یک مشکل بزرگ است و بسیاری از صاحبان کسب ‌و کار آنلاین در کوتاه‌ مدت نتیجه نگرفته و نا امید می‌شوند. زیرا نرخ تبدیل کاربر لحظه‌ای به مشتری بسیار پایین است.
منبعی ورود کاربر به سایت شما مهم است
1- تبلیغات بنری مرتبط
2- از طریق موتور جستجو
3- از طریق موتور جستجو
4- ایمیل‌های گروهی
5- پاپ آپ
6- شبکه‌های اجتماعی
7- و …
توجه داشته باشید که کاربرانی را به سایت خودتان رهبری کنید که به محصولات و خدمات شما مشتاق باشند.
در ابتدا اطلاعات بازدیدکنندگان گردآوری شود و برای رسیدن به این هدف، دادن هدیه ( هدیه ای که مشتری نیاز دارد) مهم است. لذا مشتری اطلاعات خود را وارد می کند و شما باید لیست سازی کنید. قبل از شروع به بحث لیست سازی در مورد قدم های موثر در تبدیل بازدید کننده به مشتری صحبت شود.
ابتدا مخاطبان خود را بشناسید
- بازدید کنندگان سایت
کلیه بازدید کنندگان سایت شما که برای نخستین بار وارد سایت می‌شوند در این گروه هستند. این مشتری ها در این بازدید خریدی از سایت شما ندارند بسیاری از سایت‌ها با هزینه‌های بسیار بالا در این مرحله خریداران زیادی را از دست می‌دهند.
- مشتری خواستار محصول
در این مرحله باید اطلاعات افراد علاقه ‌مند به محصول خود را جمع ‌آوری کنید تا بتوانید با ارسال ایمیل در آینده، آنان را به سایت باز گردانید.
در این مرحله دادن هدیه رایگان مهم است.
با توضیح مختصر و مناسب هدیه را به ایمیل مشتری ارسال کنید.
پیشنهاد یک فایل رایگان می‌تواند برای کاربر جذاب باشد. و در مقالات بعدی در مورد هدایا
صحبت کنید.
- خریدار
در حالی که کاربر عضو سیستم ایمیل شما شده و اطلاعات مفید را دریافت می کند در پایان یک پیشنهاد رد نشدنی خرید از سایت را مطرح نمایید.
- مشتری
مشتری کسی است که بارها از سایت شما خرید کند. چگونه می‌توانید در ذهن مخاطب برند سازی کنید تنها راه‌ حل همان لیست ایمیل ارزشمند است که جمع ‌آوری شده است. و آنها ثروت اصلی شما هستند.
بنابر این یک سامانه‌ ی جمع‌آوری اطلاعات مخاطبین داشته باشید
- مشتری شما را به دیگران معرفی کند.
اگر دنبال یک کسب ‌و کار حرفه‌ای هستید باید مشتریان وفادار بسازید تا آنها همواره از برند شما دفاع می‌کنند و برند شما را به دیگران معرفی می‌ کنند.