ایمیل مارکتینگ چیست

واژه ایمیل مارکتینگ به معنای ارسال پیغام تجاری به گروهی از افراد که از پیغام الکترونیکی یا ایمیل برای ارسال های خود استفاده می کنند.

 

اکثر افراد فکر می کنند ایمیل مارکتینگ به معنای ارسال ایمیل تبلیغاتی است در صورتیکه ایمیل مارکتینگ به معنای افزایش اعتماد و اعطمینان کاربران به شما و شرکت شما است.

ایمیل مارکتینگ حرفه‌ایی چیست؟

با تعریف فوق ارسال پیغام اکثر شرکت‌ها وکسب کارهای بزرگ در مقوله ایمیل مارکتینگ جا می گیرد.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای ایمیل مارکتینگ خود از ESPها استفاده می کنند.

برای ارسال ایمیل هدفمند باید مراحل زیر را طی کرد:

ساخت لیستی از ایمیل‌ها با اجازه کاربران:

به لیست که با اجازه کاربران تهیه می شود و کاربر ایمیل شما را در ایمیل خود تایید می کند لیست دو تاییده یا double opt-in گقته می شود و به لیستی که کاربر ایمیل شما را در ایمیل خود تایید نکرده و یا به صورت دست نویس ایمیل خود را برای شما وارد کرده یا به صورت فرم های sign-up که تایید نمی شوند وارد می شود لیست single opt-in گفته می‌شود.

مدیریت لیست:

به این معناست که شما باید در پنل ایمیل مارکتینگ خود لیست خود را مدیریت کرده وایمیل افرادی که تمایل به دریافت ایمیل از شما را داشته جدا کرده و کم کم لیستی داشته باشید که شامل افرادی باشد که مایل به دریافت ایمیل از شما هستند باشد.

قالب ایمیل:

باید برای ایمیل خود قالبی مناسب طراحی کنید که شامل نوشته، عکس و ویدیو باشد.

خصوصیت لغو عضویت:

ایمیل شما باید دارای لینک لغو عضویت باشد تا افرادی که تمایل ندارند از لیست شما حذف شوند.

گزارش دهی:

شرکت تامین کننده ارسال ایمیل شما باید دارای قسمت هایی مثل نرخ باز شدن ایمیل ها، لغوعضویت‌ها و... باشد.

مزیت‌های ایمیل مارکتینگ:

بهترین روش ارتباط با مشتریان به صورت رسمی و با رعایت احترام و حریم خصوصی افراد که این مزیت تنها برای ایمیل مارکتینگ وجود دارد و شبکه‌های اجتماعی قابلیت رعایت آنها را ندارند.

هزینه ارزان

ارسال به مشتریان هدف

محیطی صمیمی