هفت نکته برای بالابردن دلیوری ایمیل ها

ایمیل مارکتینگ از انواع بازاریابی هایی است که بیشترین بازگشت سرمایه را دارد و از جمله ابزار هایی است که به این زودی ها از دور خارج نمی شود. میران موفقیت در این نوع بازاریابی بستگی دارد به اینکه ایمیل لیست شما عاری از ایمیل های غلط و ایمیل های بدون استفاده باشد. قابلیت دیدن نتایج ارسال ها می تواند به شما کمک کند که تقاضای مشتری ها را بفهمید و براساس آن برنامه ریزی کنید.

اصولا بیزنس های کوچک سرمایه کمی برای ایمیل مارکتینگ یا ابزارهای دیگر تبلیغ دارند و اصولا یک شخص مسئول مدیریت ایمیل مارکتیگ را در این نوع بیزنس ها دارد. این شخص باید توانایی ساخت، ارسال و بررسی نتایج کمپین ایمیلی را داشته باشد. در ادامه به هفت نکته در ایمیل مارکتینگ می پردازیم.

نکته 1:

ابتدا ایمیل لیست خود را تمییز کنید بدین معنا که لیست شما باید شامل افرادی باشد که علاقمند به دنبال کردن محصولاتتان باشند.

نکته 2:

لیست شما باید بروز باشد با توجه به اینکه علاقمندی افراد یا حتی ایمیل های افراد بعد از مدتی تغییر خواهد کرد بنابراین این نیاز ضروری است. خبرنامه خود را حداقل سه بار در ماه بفرستید تا بدانید که لیست شما درست است. لیست های که عمر یکساله یا بیشتر دارند این خطر را دارد که در بلک لیست قرار گیرند و یا بلوک شوند و اگر این اتفاق بیافتد ارسال ایمیل های شما به مشکل بر می خورد.

نکته 3:

از جیمیل و یاهو برای ارسال ایمیل هایتان پرهیز کنید و از ایمیل سایت خود برای ارسال استفاده کنید تا دلیوری ایمیل های شما بالا رود.

نکته 4:

مطالب جذاب در ایمیل خود قرار دهید. مطالب را ساده و تناسب بین عکس و ایمیل را رعایت کنید.استفاده از پیوست در ایمیل و همچنین جاوا اسکریپت از خطوط قرمز است.

نکته 5:

آزمون و خطا برای تست کمپین ایمیلی بسیار موثر است. یک چهارم لیست ایمیل های خود را به یک موضوع  و بقیه را به موضوع دیگری اختصاص دهید تا بدانید بهترین مشتری های شما چه کسانی هستند و بهترین محصول شما چیست.

نکته 6:

عملکرد ایمیل های خود را در طول زمان بررسی کنید. نرخ بازشدن ایمیل ها و همچنین نرخ کلیک هر لینک را در ایمیل خود بررسی کنید.

نکته 7:

هرگز قدرت ایمیل مارکتینگ را دست کم نگیرید اگرچه گوگل پلاس و بقیه رسانه های اجتماعی بیشتر وقت افراد را به خود اختصاص می دهند ولی مطمئن باشید که همه مردم هیچ وقت همیشه در گوگل پلاس یا فییس بوک حاضر نیستند ولی همیشه ایمیل خود را چک می کنند.