ارسال ایمیل تبلیغاتی

ارسال ایمیل تبلیغاتی

از قدیم، نامه یکی از وسایل بازاریابی و تبلیغات بوده است با افزایش روزافزون نیازها، زمانبر و پر هزینه بودن روش های سنتی و قدیمی امروزه از ابزار ایمیل برای تبلیغات اینترنتی به شیوه ی اثربخشی استفاده می شود.

تبلیغات با این روش ابزاری با صرفه و کم هزینه و از نرخ بازدهی خوبی نیز برخوردار است. ارسال ایمیل تبلیغاتی و انبوه در قالب خبرنامه های الکترونیکی و ایمیلی منجر به تحول چشم گیری در رونق کسب وکار شده است بازاریابی الکترونیکی یک پیام تجاری به طور مستقیم به یک گروه از مردم با استفاده از ایمیل است. این پیام معمولا شامل استفاده از ایمیل برای ارسال تبلیغات، درخواست کسب و کار، درخواست فروش و یا کمک های مالی و به معنی ایجاد وفاداری، اعتماد و یا آگاهی از نام تجاری است. از واژه بازاریابی پست الکترونیک معمولا برای اشاره به ارسال پیام های ایمیل با هدف بالا بردن رابطه یک تاجر با مشتریان فعلی یا قبلی خود ، برای تشویق وفاداری مشتری و تکرار کسب و کار، ارسال پیام های ایمیل با هدف دستیابی به مشتریان جدید و یا متقاعد کردن مشتریان فعلی برای خرید فوری چیزی، و اضافه کردن تبلیغات به پیام ایمیل توسط شرکت های دیگر را به مشتریان خود ارسال می کند.
مزایای بازاریابی پست الکترونیک (در اینترنت) عبارتند از:
- ایمیل مستقیم و بی واسطه به تاخیر در ارتباطات را کاهش داده و اجازه می دهد کسب و کار اجرای روان ترداشته باشد.
- بازگشت دقیق سرمایه گذاری را هنگامی که به درستی انجام شود می توان ردیابی و ثابت کرد بازاریابی پست الکترونیک اغلب به عنوان موثرترین تاکتیک بازاریابی آنلاین گزارش شده است.
- بازاریابی پست الکترونیک به طور قابل توجهی ارزان تر و سریع تر از پست سنتی است زیرا پست سنتی دارای ( هزینه بالا و صرف زمان بالا برای تولید آثار هنری، چاپ، آدرس دهی و پست مورد نیاز در یک کمپین پست سنتی ) است.
- تبلیغ را می توان به تعداد قابل توجهی از مشترکان ایمیل که تصمیم گرفتند موضوع مورد علاقه خود را دریافت کنند ارسال می شود و هدفمند است.
- به طور متوسط بازاریابی ایمیل تبلیغاتی ( Email advertising ) مستقیم، تولید نرخ پاسخ دهی و ارزش بالاتر ​​برای تجارت الکترونیک کسب و کاراست.